پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸

پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸

مروری بر بهترین فیلمهای سینمایی سال


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۰۸۵۴ بازدید

در این نوشته مروری خواهیم داشت بر بهترین فیلمهای سینمایی سال که فروش بالا، موفق به قرار گرفتن در لیست پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ شده و به عنوان بهترین فیلم های پیشنهادی برای تعطیلات به حساب می‌آیند.

پس از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی و موفقیت عناوین اکشن و تخیلی مانند آخرین قسمت سری جنگ‌های ستاره‌ای (Star Wars: The Last Jedi) و Guardians of the Galaxy و آخرین اپیزود از سری ترانسفورمز (Transformers: The Last Knight)، در کنار انیمیشن‌هایی مانند قسمت سوم من نفرت انگیز (Despicable Me 3) و کوکو (Coco) که در مطلب “مروری بر پرفروش ترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۷ ؛ بهترینهای سینمای جهان در سالی که گذشت”به طور کامل به آن پرداختیم، نوبت سال ۲۰۱۸ شده که آثار سینمایی سال جدید به رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر بپردازند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۹ ؛ مروری بر برترین فیلمهای سینمایی سال

بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸

وب سایت IMDB نیز یکی از مراجع معتبر در خصوص فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده در جهان بوده که به طور دقیق به معرفی آثار سینمایی، هنرپیشگان و میزان فروش هفتگی و کلی می‌پردازد. آثار تولید شده امسال با توجه به حضور عناوینی مانند آخرین قسمت از سری فیلمهای پارک ژوراسیک با نام Jurassic World: Fallen Kingdom و قسمت جدید انیمیشن محبوب شگفت انگیزان (Incredibles 2) و بخش دوم فیلم کمدی Dead Pool 2، نوید سالی موفق را برای صنعت سینما می‌دهد که در نوشته “بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که انتظار زیادی برای تماشای آن داریم” به معرفی و بررسی ۵۰ نمونه از آنها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸

در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین و پرفروش ترین فیلمهای سینمایی سال ۲۰۱۸ تاکنون بپردازیم. بر اساس اطلاعات درج شده در این بانک اطلاعاتی (IMDB)؛ بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ عبارتند از:

Ready Player One

(IMDB: 7.5 – Metascore: 64)

میزان فروش آمریکا: ۱۳۸ میلیون دلار

فروش جهانی: ۵۸۳ میلیون دلار

فیلم سینمایی Ready Player One نیز که در اواخر ماه مارس بر روی پرده قرار گرفت، با فروشی در حدود ۱۳۸ میلیون دلار (معادل ۵۷۵ میلیارد تومان دولتی ۴۲۰۰ تومانی)، جایگاهی را در جدول بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده و یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ نیز به حساب می آید.

این فیلم اکشن علمی-تخیلی، توسط کارگردان مشهور سینما استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و بر اساس رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین (Ernest Cline) با بودجه‌ای در حدود ۱۷۵ میلیون دلار (معادل ۷۳۵ میلیارد تومان) ساخته شده است. فیلم سینمایی Ready Player One مدت زمانی برابر با ۱۴۰ دقیقه داشته و میزان کلی فروش آن در سرتاسر جهان تاکنون در حدود ۵۸۳ میلیون دلار (معادل ۲.۵۰۰ میلیارد تومان) است. این فیلم برای گروه سنی PG-13 ساخته شده است.

بیشتر بخوانید : نامزدهای جشنواره فیلم فجر ۹۷ ؛ مروری بر کاندیداهای کسب سیمرغ بلورین ۳۷

هنرپیشگان

هنرپیشگان حاضر در فیلم Ready Player One عبارتند از:

تای شریدان (Tye Sheridan) در نقش Parzival و Wade

اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش Artemis و Samantha

بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش Nolan

لنا ویت (Lena Waith) در نقش Aech و Helena

تی. جی. میلر (TJ Miller) در نقش i-R0k

سایمون پگ (Simon Pegg) در نقش Curator و Ogden

مارک رایلنس (Mark Rylance) در نقش Anorak و James

فیلیپ ژائو (Philip Zhao) در نقش Sho و Zhou

خلاصه داستان

داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ و در یک دنیای مجازی به نام OASIS جریان دارد. کاربران اوئیسیس بدون هیچ محدودیتی، توانایی انجام کارها را داشته و بسیاری از افراد زندگی خود را به آن منتقل کرده‌اند. پس از مرگ طراح و خالق OASIS، ویدیویی از او منتشر شده که خبر از رسیدن میراث وی به کشف کننده پیام‌های پنهان موجود در ساختار OASIS می‌دهد…

بیشتر بخوانید: مروری بر بهترین سریال های سال ۲۰۱۷ میلادی

Ocean’s Eight

(IMDB: 6.2 – Metascore: 61)

میزان فروش: ۱۴۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۹۸ میلیون دلار

فیلم سینمایی Ocean’s Eight یا هشت یار اوشن که یک اسپین آف (Spin-off) از سه گانه اکشن موفق استیون سودربرگ (Steven Soderberg) به حساب می‌آید، با بودجه‌ای در حدود ۷۰ میلیون دلار (معادل ۹۸۰ میلیارد تومان با دلار ۱۴.۰۰۰ تومانی بازار آزاد و ۲۹۵ میلیارد تومان با دلار اسمی و مخصوص به قشر خاص حکومتی) تاکنون به فروشی در حدود ۱۴۰ میلیون دلار (معادل ۶۰۰ میلیارد تومان) در سینماهای ایالات متحده آمریکا دست یافته دست یافته و جایگاهی را در جدول پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

این فیلم مدت زمانی برابر با ۱۱۰ دقیقه داشته و در ژانر کمدی اکشن قرار می‌گیرد. کارگردانی فیلم Ocean’s Eight نیز بر عهده گری راس (Gary Ross) قرار داشته است و برای گروه سنی PG-13 (تماشا برای کودکان کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است. میزان کلی فروش فیلم Ocean’s Eight در سرتاسر جهان نیز تاکنون رقمی در حدود ۲۸۴ میلیون دلار (معادل ۱.۲۰۰ میلیارد تومان با احتساب قیمت ارز در زمان نگارش مطلب) تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: نامزدهای جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۹ ؛ بهترین فیلم های سینمایی سال ۲۰۱۸ در گوی طلایی ۷۶

هنرپیشگان

علاوه بر حضور نمادین سلبریتی‌هایی مانند کیتی هولمز (Katie Holmes)، کیم کارداشیان، کایلی جنر، کندال جنر و آدریانا لیما که کمک شایانی به جذابیت بصری و قرار دادن آن در جمع بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ کرده‌اند، هنرمندان زیر نیز در فیلم Ocean’s Eight حضور دارند:

سندرا بولاک (Sandra Bulllcok) در نقش Debbie Ocean

کیت بلانشت (Kate Blanchett) در نقش Lou

آنه هات‌اوی (Anne Hathaway) در نقش Daphne

میندی کالینگ (Mindy Kaling) در نقش Amita

سارا پاولسن (Sarah Paulson) در نقش Tammy

آوکوافینا (Awkwafina) در نقش Constance

ریحانا (Rihanna) در نقش Nine Ball

هلنا بون‌هام کارتر (Helena Bonham Carter) در نقش Rose Weil

ریچارد آرمیتاژ (Richard Armitage) در نقش Claude Becker

جیمز کوردن (James Corden) در نقش John Fraizier

داکوتا فنینگ (Dakota Fanning) در نقش Penelope Stern

خلاصه داستان

دبی ، خواهر دنی اوشن (با بازی جورج کلونی در فیلم‌های قبلی) است. او برای یک سرقت بزرگ و غیر ممکن در فستیوال سالیانه Met Gala شهر نیویورک، یک گروه ۸ نفره از زنان را تشکیل داده و …

بیشتر بخوانید: مروری بر پرفروش ترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۷ ؛ بهترینهای سینمای جهان در سالی که گذشت

The Meg

(IMDB: 5.7 – Metascore: 46)

میزان فروش: ۱۴۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۵۳۰ میلیون دلار

The Meg نیز یکی دیگر از بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ است که با فروشی در حدود ۱۴۵ میلیون دلار در آمریکا و ۵۳۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان به این عنوان دست یافته است.

The Meg

این اثر که یکی از بهترین فیلم های اکشن سال نیز به حساب می آید، مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه دارد. کارگردانی آن نیز توسط جان ترتلتاب (Jon Turtletab) برای گروه سنی PG-13 انجام شده است.

هنرپیشگان

لیست بازیگران حاضر در این فیلم اکشن و ترسناک عبارتند از:

جیسون استتهام (Jason Statham) در نقش جوناس تیلور

بینگ بینگ لی (Bingbing Li) در نقش سوین

رین ویلسون (Rainn Wilson) در نقش موریس

کلیف کورتیس (Cliff Curtis) در نقش مک

وینستون چاو (Winston Chao) در نقش ژانگ

روبی رز (Ruby Rose) در نقش جکس

خلاصه داستان

پس از اینکه جیسون تیلور (با بازی جیسون استتهام) پس از رهایی از حمله یک کوسه عظیم الجثه ۲۰ متری بر ترس خود غلبه کرده و به نجات افراد غرق شده می رود…

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال

Hotel Transylvania 3: Summer Vacation

(IMDB: 6.3 – Metascore: 55)

میزان فروش: ۱۷۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۵۳۰ میلیون دلار

فیلم انیمیشن Hotel Transylvania 3: Summer Vacation آخرین قسمت از سری انیمیشن‌های هتل ترانسیلوانیا بوده که با اکران در سال ۲۰۱۸ و فروش ۱۷۰ میلیون دلاری، علاوه بر قرار گرفتن در جمع پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸، به یکی از بهترین انیمیشن‌های سال نیز تبدیل شد.

Hotel Transylvania 3

قسمت جدید انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۳ : تعطیلات تابستانی یک کمدی جذاب و پر هیجان خانوادگی بوده که مدت زمانی برابر با ۹۷ دقیقه دارد و برای گروه سنی PG (تماشای کودکان با نظارت والدین) ساخته شده است. کارگردانی قسمت جدید هتل ترانسیلوانیا مانند ۲ قسمت قبلی بر عهده گندی تارتاکوفسکی است. فیلمنامه نیز توسط مایکل مک کالرز (Michael McCullers) و شخص کارگردان بر اساس شخصیت‌های خلق شده توسط تاد دورام (Todd Durham) به رشته تحریر در آمده است. موسیقی آخرین قسمت هتل ترانسیلوانیا نیز مانند دو بخش قبلی توسط مارک مادرز باو (Mark Mothersbaugh) ساخته شده است.

این انیمیشن با فروشی در حدود ۱۷۰ میلیون دلار (معادل ۷۳۰ میلیارد تومان) علاوه بر قرار گرفتن در فهرست بهترین انیمیشن های ۲۰۱۸ یکی از پرفروش ترین و بهترین فیلم های ۲۰۱۸ نیز به حساب می‌آید.

هنرپیشگان

از حاضران در بخش صداگذاری این انیمیشن می‌توان به هنرمندان زیر اشاره کرد:

مل بروکس (Mel Brooks) در نقش ولاد

آدام سندلر (Adam Sandler) در نقش دراکولا

سلنا گومز (Selena Gomez) در نقش میویس

اندی سمبرگ (Andy Samberg) در نقش جانی

کترین هان (Kathryn Hahn) در نقش اریکا

استیون بوشمی (Steven Buscemi) در نقش وین

فرن درچر (Fran Drescher) در نقش یونیس

دیوید اسپید (David Spade) در نقش گریفین

کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key) در نقش مورای

کوین جیمز (Kevin James) در نقش فرانک

کریسی تیگن (Chrissy Teigen) در نقش کریستال

مالی شنون (Molly Shannon) در نقش وندا

گندی تارتاکوفسکی (کارگردان) در نقش بلابی

جیم گفیگن (Jim Gaffigan) در نقش ون هلسینگ

سیدی سندلر (Sadie Sandler) در نقش وینی

اشر بلینکوف (Asher Blinkoff) در نقش دنیس

خلاصه داستان

در آخرین بخش از هتل ترانسیلوانیای جدید، بینندگان با داستانی بسیار جذاب روبرو هستند. خانواده خون آشام‌ها به همراه دوستان خود به یک سفر تفریحی تابستانی با یک کشتی لوکس می‌روند. میویس (با صداپیشگی سلنا گومز) پدرش را با برنامه ریزی این سفر غافلگیر کرده تا تمامی دوستان، تعطیلات خود را در این کشتی بگذرانند…

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل برای تماشای هزارپا ؛ بهترین و پرفروش فیلم ۹۷ ایران در ژانر کمدی

Crazy Rich Asians

(IMDB:7.5 – Metascore: 74)

میزان فروش: ۱۷۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۳۹ میلیون دلار

فیلم Crazy Rich Asians اثری است در ژانر عاشقانه کمدی که با کسب نمرات بالا از کاربران و منتقدان، به یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۸ تبدیل شده است. علاوه بر این فروشی در حدود ۱۷۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکا و فروش جهانی ۲۴۰ میلیون دلار، آن را به یکی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی ۲۰۱۸ نیز تبدیل نموده است. بودجه ساخت این فیلم نیز رقمی در حدود ۳۰ میلیون دلار اعلام شده است.

Crazy Rich Asians

این فیلم رمانتیک مدت زمانی برابر با ۱۲۰ دقیقه داشته و توسط جون ام چو (Jon M. Chu) کارگردانی شده است. فیلمنامه نیز بر اساس رمانی به همین نام اثر کوین کوان (Kevin Kwan) توسط Peter Chiarelli و Adele Lim نوشته شده است. این فیلم که در ایران با نام آسیایی‌های خرپول نیز شناخته می‌شود، مناسب برای گروه سنی PG-13 بوده و یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۸ در ژانر کمدی رمانتیک به حساب می‌آید.

هنرپیشگان

از حاضران در فیلم Crazy Rich Asians می‌توان به هنرپیشگان فهرست زیر اشاره کرد:

کنستانس وو (Constance Wu) در نقش Rachel Chu

هنری گلدینگ (Henry Golding) در نقش Nick Young

میشله یه‌و (Michelle Yeoh) در نقش Eleanor Young

جما چان (Gemma Chan) در نقش Astrid Young Teo

لیزا لو (Lisa Lou) در نقش Ah Ma

Awkwafina (خواننده رپ آمریکایی) در نقش Peik Lin Goh

خلاصه داستان

راشل (با بازی کنستانس وو) یک استاد اقتصاد چینی متولد آمریکاست که برای عروسی یکی از دوستان نزدیک، به شهر محل سکونت دوست پسر خود نیک (با بازی هنری گلدینگ) در سنگاپور سفر می‌کند. اما در جریان این سفر راز ثروت بسار زیاد نیک فاش شده و راشل متوجه حسادت بسیار شدید تمامی دختران مجرد شهر به خود می‌گردد…

بیشتر بخوانید : بررسی اپلیکیشن پولیک ؛ برنامه ای برای کسب درآمد اینترنتی (به همراه لینک دانلود)

A Quiet Place

(IMDB: 7.9 – Metascore: 82)

میزان فروش: ۱۸۸ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۴۱ میلیون دلار

رتبه ششم در فهرست پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ در باکس آفیس آمریکا به فیلم A Quiet Place اختصاص یافته است. این فیلم با فروشی در حدود ۱۸۸ میلیون دلار (معادل ۱.۸۸۰ میلیارد تومان) در ۳ ماه اکران، به دلیل عدم استفاده هنرپیشگان از گفتار به دلیل ساختار و داستان فیلم، نمرات نسبتا بالایی را از کاربران IMDB و وب سایت متاکریتیک نیز به خود اختصاص داده است.

فیلم A Quiet Place یک اثر در ژانر سینمایی درام علمی-تخیلی با مایه‌های ترس بوده که مدت زمانی برابر با ۹۰ دقیقه دارد. کارگردانی این فیلم بر عهده جان کراسینسکی (John Krasinski) قرار داشته و فیلمنامه آن نیز توسط شخص کارگردان، برایان وودز (Bryan Woods) و اسکات بک (Scott Beck) نوشته شده است. بودجه ساخت فیلم A Quiet Place در حدود ۱۷ میلیون دلار (معادل ۱۳۶ میلیارد تومان) بوده و میزان فروش کلی آن بر اساس برآوردها در سرتاسر جهان در حدود ۳۳۰ میلیون دلار (معادل ۲.۶۰۰ میلیارد تومان) است. این فیلم برای گروه سنی PG-13 ساخته شده با توجه به موفقیت و قرار گرفتن در جمع بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ ، امکان تولید قسمت‌های بعدی نیز برای آن وجود دارد.

هنرپیشگان

یکی از نکات جالب در خصوص فیلم A Quiet Place همبازی شدن امیلی بالنت و جان کراسینسکی در نقش زن و شوهر بوده که در دنیای واقعی نیز زندگی مشترکی با هم دارند. از ستارگان حاضر در این فیلم که در بین آثار هالیوودی یک عنوان کم هزینه نیز به شمار می‌آید عبارتند از:

جان کراسینسکی در نقش Lee Abbott

امیلی بلانت (Emily Blunt) در نقش Evelyn Abbott

میلینست سیموندس (Millicent Simmons) در نقش Regan Abbott

نوآ یوپ (Noah Jupe) در نقش Marcus Abbott

کید وود وارد (Cade Woodward) در نقش Beau Abbott

خلاصه داستان

داستان فیلم A Quiet Place در سال ۲۰۲۰ میلادی رخ می‌دهد. زمین به تسخیر موجودات ترسناکی درآمده که بدون بهره از بینایی، تنها با صداهای تولید شده با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. لی (با بازی جان کراسینسکی) و اولین (Evelyn با بازی امیلی بلانت) پدر و مادری هستند که مجبورند با زندگی در سکوت مطلق و استفاده از زبان اشاره، امنیت خانواده و فرزندان خود را حفظ نمایند…

بیشتر بخوانید: پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از ۳۱ میلیارد بار مشاهده توسط کاربران

Solo: A Star Wars Story

(IMDB: 7.2 – Metascore: 62)

میزان فروش: ۲۱۴ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۹۳ میلیون دلار

فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story عنوانی است که با استفاده از کاراکتر هن سولو (Han Solo) سری جنگ‌های ستاره‌ای ساخته شده و از زمان اکران در اواخر ماه مه سال ۲۰۱۸ تا کنون با فروشی در حدود ۲۱۴ میلیون دلار (معادل ۱.۹۰۰ میلیارد تومان) جایگاهی را در فهرست بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

این فیلم در ژانر عناوین سینمایی اکشن فانتزی با تم وسترس قرار دارد. کارگردانی آن نیز بر عهده ران هاوارد (Ron Howard) قرار داشته و جوناتان کسدان (Jonathan Kasdan) و لاورنس کسدان (Lawrence Kasdan) فیلمنامه آن را به نگارش درآورده‌اند. فیلم Solo: A Star Wars Story مدت زمانی در حدود ۱۳۵ دقیقه داشته و برای گروه سنی PG-13 ساخته شده است. بودجه ساخت آن نیز نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار (معادل ۲.۴۰۰ میلیارد تومان) بوده و با جلب رضایت کاربران IMDB به فروش کلی در حدود ۳۹۰ میلیون دلار (معادل ۵.۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) در نزدیک به ۲ ماه اکران خود دست یافته است.

هنرپیشگان

آلدن ارنرایک (Alden Ehrenreich) در نقش هن سولو (Han Solo)

وودی هارلسون (Woody Harelsson) در نقش Tobias Beckett

امیلیا کلارک (Emilia Clarke) در نقش کی را (Qi’Ra)

دونالد گلاور (Donald Glover) در نقش Lando

تاندی نیوتون (Thandie Newton) در نقش Val

فئوب والر بریج (Pheobe Waller Bridge) در نقش L3-37

جوناس ساوتامو (Joonas Suotamo) در نقش چیوباکا (Chewbacca)

پاول بتانی (Paul Bettany) در نقش Dryden Vos

ارین کلی من (Erin Kellyman) در نقش Enfys Nest

خلاصه داستان

در جریان ماجراهایی در دنیای مجرمان، هن سولو (با بازی آلدن ارنرایک) و کی را (با بازی امیلی کلارک) سعی در فرار از کورلیا (Corellia) داشته اما تنها هن موفق می‌شود. سولو با چیوباکا (با بازی جوناس ساوتامو) و لاندو (با بازی دونالد گلاور) آشنا شده در قسمت‌های بعدی فیلم به گروه شورشیان ملحق خواهند شد. در این دنیای مجرمانه، هن درگیر مشکلاتی شده که مجبور است به مقابله با آنها بپردازد…

بیشتر بخوانید: جدول بهترین و پرفروش ترین فیلم های در حال اکران سال ۹۷

Mission Impossible Fall Out

(IMDB: 8.2 – Metascore: 86)

میزان فروش: ۲۲۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۷۹۱ میلیون دلار

قسمت ششم سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن با نام فال اوت ماه گذشته بر روی پرده سینما قرار گرفت و با فروشی بیش از ۲۱۸ میلیون دلار (معادل ۲.۱۸۰ میلیارد تومان) ، به یکی از بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ تبدیل شد. ساخت آخرین قسمت از این سری پرفروش نیز از سال ۲۰۱۷ آغاز گردید و در روز ۲۷ جولای ۲۰۱۸ (۵ مرداد ۱۳۹۷) به اکران عمومی در سینماهای ایالات متحده درآمد.

Mission: Impossible Fall Out

این فیلم مدت زمانی برابر با ۱۴۷ دقیقه داشته و توسط کریستوفر مک کوری (Christopher McQuarrie) کارگردانی شده است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط شخص کارگردان و بر اساس شخصیت‌های خلق شده توسط کارگردان سری اصلی، بروس گلر نوشته شده است. این فیلم در ژانر اکشن ماجرایی قرار گرفته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای کودکان کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است. ماموریت غیر ممکن ۶ با بودجه‌ای در حدود ۱۷۸ میلیون دلار (معادل ۶۲۰ میلیون تومان سال گذشته و نزدیک به ۲.۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) ساخته شده و تهیه کنندگی آن بر عهده تام کروز، جی. جی. آبرامز (J. J. Abrams)، دیوید الیسون (David Ellsion)، جیک میر (Jake Mayer) و کریستوفر مک کوری قرار داشته است. انتظار می رود که این فیلم با برآورد فروش جهانی بیش از ۵۵۰ میلیون دلار به یکی از بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ تبدیل گردد.

هنرپیشگان

از ستارگان حاضر در این فیلم می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

تام کروز در نقش ایتان هانت

وینگ ریمز در نقش Luther Stickell

هنری کیویل (Henry Cavill) در نقش August Walker

سایمون پگ (Simon Pegg) در نقش Benji

ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) در نقش Ilsa Faust

شان هریس (Sean Harris) در نقش Solomon Lane

انجلا بست (Angela Bassett) در نقش Erica Sloan

ونسا کیربی (Vanessa Kirby) در نقش White Widow

الک بالدوین (Alec Baldwin) در نقش Alan Hunley

خلاصه داستان

دو سال پس از به دام انداختن Solomon Lane (با بازی شان هریس) اعضای باقیمانده تشکیلات وی یک گروه تروریستی به نام حواریون (The Apostles) را تشکیل می‌دهند. ایتان هانت (با بازی تام کروز) ماموریت غیرممکن فروش پلوتونیم به اعضای این گروه را بر عهده گرفته و به همراه دوستان و متحدان قدیمی خود به جنگ این مافیا می‌روند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ که هیجان را در شما بیدار می‌کنند

Dead Pool 2

(IMDB: 7.9 – Metascore: 66)

میزان فروش: ۳۲۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۷۸۵ میلیون دلار

قسمت دوم فیلم ددپول با نام Dead Pool 2 نیز فروشی در حدود ۳۲۵ میلیون دلار (بیش از ۳.۰۰۰ میلیارد تومان) را تجربه کرده که آن را در جمع بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ قرار می‌دهد. البته نظر منتقدان اندکی متفاوت از کاربران بوده که تفاوت نمرات IMDB و Metacritic گواهی بر این ادعا خواهد بود.

قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۶ اکران شد و با فروشی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار (معادل ۶.۰۰۰ میلیارد تومان با دلار فعلی و ۲.۷۰۰ میلیارد تومان با دلار سال ۹۵) یک از موفق‌ترین عناوین سال لقب گرفت. فیلم Deadpool 2 نیز با توجه به فروش مناسب در ۲ ماه گذشته و برآورد فروش کلی در حدود ۷۳۰ میلیون دلار (معادل ۱۰.۰۰۰ میلیارد تومان) قصد تکرار موفقیت قسمت اول را داشته هرچند از جذابیت‌های بسیار کمتری نسبت به نسخه اول برخوردار است.

این فیلم اکشن-فانتزی و کمدی شرکت مارول (Marvel) مدت زمانی برابر با ۱۳۹ دقیقه داشته و کارگردانی آن توسط دیوید لیچ (David Leitch) بر اساس فیلمنامه رت ریس (Rette Reese) و پاول ورنیک (Paul Wernick) برای گروه سنی R (تماشای برای افراد کمتر از ۱۷ سال با نظارت والدین) صورت گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ددپول ۲ که توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ را دارد، با بودجه‌ای در حدود ۱۱۰ میلیون دلار (معادل ۸۸۰ میلیارد تومان) ساخته شده است.

هنرپیشگان

هنرمندان حاضر در فیلم ددپول ۲ با توجه به موفقیت قسمت اول از شرکت کنندگان در قسمت دوم بوده که تعدادی از آنها عبارتند از:

رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در نقش وید ویلسون (Wade Wilson) و دد پول

جاش برولین (Josh Brolin) در نقش Cable

مورنا باکارین (Morena Baccarin) در نقش ونسا (Vanessa)

جولیان دنیسون (Julian Dennison) در نقش Russell Collins و فایر فیست

زازی بیتز (Zazie Beetz) در نقش Domino

تی. جی میلر در نقش Weasel

بریانا هیلدبراند (Brianna Hildebrand) در نقش Warhead

خلاصه داستان

۲ سال از ماجراهای بخش اول و فعالیت وید ویلسون (با بازی رایان رینولدز) در قالب دد پول می‌گذرد. او یک تیم از سربازان جهش یافته تشکیل می‌دهد تا از یک پسر کوچک با توانایی‌های مافوق بشری در برابر سایبورگ بی رحم قسمت قبلی، کیبل (Cable با بازی جاش برولین) محافظت کند.

بیشتر بخوانید: تریلر جدید فیلم ددپول ۲

Jurassic World: Fallen Kingdom

(IMDB: 6.6 – Metascore: 51)

میزان فروش: ۴۱۷ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱.۳ میلیارد دلار

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط امپراطوری، آخرین قسمت از سری فیلمهای پارک ژوراسیک بوده که با درآمدی در حدود ۴۱۷ میلیون دلار (معادل ۴.۱۰۰ میلیارد تومان)، علاوه بر در اختیار گرفتن جایگاهی در بین پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ به احتمال بسیار زیاد یکی از کاندیداهای کسب عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۸ نیز خواهد بود.

این فیلم دنباله ماجراهای فیلم Jurassic World محصول سال ۲۰۱۵ بوده و پنجمین عنوان در سری فیلم‌های پارک ژوراسیک به حساب می‌آید. کارگردانی این اثر ۱۲۸ دقیقه‌ای بر عهده خوآن آنتونیو بایونا (J. A. Bayona) قرار داشته و بر پایه کاراکترهای رمان مشهور پارک ژوراسیک اثر مایکل کرایتون (Michael Crichton) ساخته شده است که پیش از این نیز همگی در فهرست پرفروشترین فیلمهای سال حضور داشتند. این فیلم برای گروه سنی PG-13 و بودجه‌ای در حدود ۱۷۰ میلیون دلار (معادل ۱.۶۰۰ میلیارد تومان) ساخته شده و پیش بینی می‌شود با فروشی نزدیک به ۱ میلیارد دلار (معادل ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان) در سرتاسر جهان، به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۸ نیز شناخته شود.

هنرپیشگان

از هنرمندان حاضر در فیلم سینمایی Jurassic World: Fallen Kingdom می‌توان به اسامی فهرست زیر اشاره کرد:

کریس پرت (Chris Pratt) در نقش Owen Grady

برایس دالاس هوارد (Bryce Dallas Howard) در نقش Claire Dearing

راف اسپال (Rafe Spall) در نقش Eli Mills

جاستیس اسمیت (Justice Smith) در نقش Franklin Webb

دانیلا پیندا (Daniellla Pineda) در نقش دکتر Zia Rodriguez

جیمز کرامول (James Cromwell) در نقش Sir Benjamin Lockwood

توبی جونز (Toby Jones) در نقش Gunnar Eversol

تد لوین (Ted Levine) در نقش Ken Wheatley

خلاصه داستان

۴ سال پس از تعطیلی پارک دنیای ژوراسیک، اون (با بازی کریس پرت) و کلیر (با بازی برایس دالاس هوارد) به جزیره بازگشته تا دایناسورهای بازمانده را از خطر احتمالی فعال شدن آتش فشان نجات دهند…

بیشتر بخوانید: فهرست فیلم های اکران ۹۷ ؛ تعطیلات عید با بهترین های سینمای ایران

Incredibles 2

(IMDB: 8.3 – Metescore: 80)

میزان فروش: ۶۰۹ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱.۲ میلیارد دلار

قسمت دوم انیمیشن شگفت انگیزان با نام Incredibles 2 نیز در چند روز اکران خود به موفقیتی بسیار در گیشه دست یافته و با فروشی در حدود ۶۰۹ میلیون دلار (معادل ۹.۰۰۰ میلیارد تومان با دلار ۱۵.۰۰۰ تومانی مهرماه ۹۷) و نمرات بالا از کاربران و منتقدان یکی از بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

قسمت اول انیمیشن شگفت انگیزان در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و با فروشی در حدود ۶۳۰ میلیون دلار (معادل ۵۶۷ میلیارد تومان با احتساب ارز ۹۰۰ تومانی در ایران پیش از احمدی نژاد و ۵.۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) در مقابل بودجه ۹۰ میلیون دلاری (معادل ۸۰ میلیارد تومان)، موفقیتی چشمگیر را برای شرکت پیکسار (PIXAR) به ارمغان آورد. انیمیشن Incredibles 2 یک فیلم شاد و کمدی بوده که مدت زمانی برابر با ۱۱۸ دقیقه دارد. کارگردانی این اثر نیز که یکی از بهترین و پرفروشترین انیمیشن های سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید، بر عهده برد برد (Brad Bird) قرار داشته است.

بودجه ساخت انیمیشن Incredibles 2 در حدود ۲۰۰ میلیون دلار (معادل ۱.۶۰۰ میلیارد تومان) است. بر اساس آمار و اطلاعات، این فیلم تاکنون (هفته آخر شهریور ۹۷) به فروش جهانی ۱.۱۰۰ میلیون دلار (معادل ۱۵.۰۰۰ میلیارد تومان) دست یافته و یکی از بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ لقب گرفته است.

هنرپیشگان

صداپیشگانی که در فیلم انیمیشن Incredibles 2 به ایفای نقش پرداخته و به جای شخصیت‌ها صحبت نموده‌اند عبارتند از:

کرگ تی. نلسون (Craig T. Nelson) در نقش باب پار (Bob Parr) یا آقای شگفت انگیز

هالی هانتر (Holly Hunter) در نقش هلن پار (Helen Parr) یا الاستی گرل (Elastigirl)

سارا واول (Sarah Vowell) در نقش Violet

هاک میلنر (Huck Milner) در نقش Dash

کاترین کینر (Catherine Keener) در نقش Evelyn Deavor

الی فوسیل (Eli Fucile) در نقش جک جک

باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در نقش Winston Deavor

ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) در نقش Lucius Best یا فروزون

سوفیا بوش (Sophia Bush) در نقش Voyd

خلاصه داستان

خانواده شگفت انگیز به قدرت‌های ابر قهرمانی خود پی برده ولی از این نکته نیز آگاه شدند که این توانایی‌ها، غیر قانونی بوده و ممکن است مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد. طی یک قرارداد جدید از سوی خانواده دی‌ور، هلن (با صدای هالی هانتر) برای بازسازی وجه ابر قهرمان‌ها، دوباره به نقش الاستی گرل بازگشته و باب (با صدای کرگ تی. نلسون) مجبور به سر و کله زدن با سه فررند خارق العاده خود به خصوص جک جک (با صدای الی فوسیل) است…

بیشتر بخوانید: انیمیشن شگفت انگیزان ۲ (Incredibles 2) در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بر روی پرده خواهد رفت

Avengers: Infinity War

(IMDB: 8.7 – Metascore: 68)

میزان فروش: ۶۷۹ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲ میلیارد دلار

جایگاه دوم در بین بهترین و پرفروش ترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۸ تا به امروز نیز به یکی دیگر از آثار ابر قهرمانی کمپانی مارول اختصاص یافته است. فیلم Avengers: Infinity War با فروشی در حدود ۶۸۰ میلیون دلار (معادل ۶.۴۰۰ میلیارد تومان) دومین فیلم در فهرست پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ است. البته این فیلم با فروش جهانی ۲ میلیارد دلاری؛ عنوان نخست را در لیست بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

فیلم اکشن فانتزی Avengers: Infinity War که مدت زمانی برابر با ۱۴۹ دقیقه دارد، توسط آنتونی روسو (Anthony Russo) و جو روسو کارگردانی شده و نگارش فیلمنامه آن نیز بر اساس شخصیت‌های استن لی (Stan Lee) و جک کیربی (Jack Kirby) توسط کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استفن مک فیلی (Stephen McFeely) صورت گرفته است. این فیلم با بودجه‌ای در حدود ۳۲۰ میلیون دلار (معادل ۲.۶۰۰ میلیارد تومان) برای گروه سنی PG-13 تولید شده و فروش جهانی آن رقمی در حدود ۲ میلیارد دلار (معادل ۱۶.۰۰۰ میلیارد تومان) تخمین زده می‌شود. میزان توجه مخاطبان با امتیاز ۸.۸ مشابه با قسمت‌های پیشین سری انتقام جویان موجب شده که این فیلم به یکی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۸ تبدیل گردد.

هنرپیشگان

مطابق با فرمول موفق مارول و هزینه‌های تولید بالا، مشابه نسخه‌های پیشین ستارگان شناخته شده و مشهور متعددی در این فیلم حضور داشته که آن را به یکی از بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ تبدیل کرده ‌اند:

رابرت داونی جونیور (Robert Downy JR.) در نقش تونی استارک یا آیرون من

کریس همسورث (Chris Hemsworth) در نقش تور (Thor)

مارک روفالو (Mark Ruffalo) در نقش بروس بنر یا هالک (Hulk)

کریس اوانس (Chris Evans) در نقش استیو راجرز یا کاپیتان آمریکا

اسکارلت جوهانسن (Scarlett Johansson) در نقش ناتاشا رومانوف یا Black Widow

بندیکت کامبربچ (Benedict Camberbatch) در نقش دکتر استرنج ( Strange)

تام هالند (Tom Holland) در نقش مرد عنکبوتی

الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش واندا مکسیموف یا Scarlet Witch

تام هیدلستون (Tom Hiddlestone) در نقش لوکی (Loki)

وین دیزل (Vin Disel) در نقش گروت (Groot)

بردلی کوپر (Bradley Cooper) در نقش راکت (Rocket)

گوینث پالترو (Gwyneth Paltrow) در نقش Pepper Potts

بنیسیو دل تورو (Benicio Del Toro) در نقش The Collector

جاش برولین در نقش Thanos

کریس پرت (Chris Pratt) در نقش پیتر کیل یا Star Lord

پاول بتانی در نقش ویژن (Vision)

آنتونی مک کی (Anthony Mackie) در نقش فالکون (Falcon)

خلاصه داستان

در همان زمانی که گروه انتقام جویان به همراه متحدانشان در حال مبارزه با قدرت‌های مهاجم هستند، خطری جدید نیز آنها را تهدید می‌کند: Thanos. او قصد دارد که با جمع آوری ۶ سنگ قدرتی بی پایان به دست آورده و جهان را در اختیار خود گیرد…

بیشتر بخوانید: مروری بر قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4)

Black Panther

(IMDB: 7.4 – Metascore: 88)

میزان فروش: ۷۰۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱.۳ میلیارد دلار

فیلم Black Panther یکی از عناوین اکشنی است که هم توجه مخاطبان را به خود جلب نموده و هم توانسته نظر مثبت منتقدین Metacritics را با نمره بالای ۸۸ به خود اختصاص دهد. این فیلم تاکنون با فروشی در حدود ۷۰۰ میلیون دلار (معادل ۳.۰۰۰ میلیارد تومان با ارز ۴.۲۰۰ تومانی دولتی) رتبه نخست در فهرست بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۸ را در اختیار گرفته است.

Black Panther

فیلم پلنگ سیاه نیز یکی دیگر از عناوین اکشن فانتزی شرکت مارول بوده که با فروش بسیار بالای خود از ماه ژانویه تاکنون در کنار دیگر فیلم های تولیدی، سالی موفق را برای این شرکت رقم زده و یکی از بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ در ژانر اکشن به حساب می آید. این فیلم که مدت زمانی برابر با ۱۳۴ دقیقه دارد و برای گروه سنی PG-13 ساخته شده، توسط رایان کوگلر (Ryan Coogler) کارگردانی شده است. جو رابرت کول (Joe Robert Cole) به همراه رایان کوگلر بر اساس شخصیت‌های استن لی و جک کیربی سناریوی این فیلم را به رشته تحریر در آورده‌اند.

فیلم پلنگ سیاه با بودجه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون دلار (معادل ۱.۶۰۰ میلیارد تومان) ساخته شده و با فروش کلی در حدود ۱.۴ میلیارد دلار (معادل ۱۲.۰۰۰ میلیارد تومان)، همانطور که اشاره شد جایگاه اول را در جمع پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ آمریکا به خود اختصاص داده است. البته این فیلم در مجموع و اکران جهانی یک پله پایین تر از انتقام جویان قرار گرفته است.

هنرپیشگان

این فیلم نیز مانند سایر محصولات مارول، از انبوهی از بازیگران نام آشنای هالیوود استفاده کرده که موجب قرار گرفتن آن در صدر فهرست پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ تاکنون شده است. تعدادی از این هنرمندان عبارتند از:

چادویک بوسمان (Chadwick Boseman) در نقش T’Challa یا پلنگ سیاه

مایکل بی. جوردن (Michael B. Jordan) در نقش N’Jadaka

لوپیتا نیونگو (Luptia Nyong’O) در نقش Nakia

دنی گوریرا (Dani Gurira) در نقش Okoye

مارتین فریمن (Martin Freeman) در نقش Ross

دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) در نقش W’Kabi

لتیتیا رایت (Letitia Wright) در نقش Shuri

وینستون دوک (Winston Duke) در نقش M’Baku

استرلینگ کی. براون (Sterling K. Brown) در نقش N’Jobu

انجلا بست (Angela Bassett) در نقش راموندا (Ramonda)

فورست ویتاکر (Forest Whitaker) در نقش Zuri

اندی سرکیس (Andy Serkis) در نقش Ulysses Klaue

خلاصه داستان

پس از اتفاقات فیلم Captain America: Civil War، T’Challa به قبیله پیشرفته خود در آفریقا باز گشته تا به عنوان رهبر جدید واکاندا (Wakanda) به کشور خود خدمت کند. اما پس از مدتی متوجه می‌شود که برای اینکار، نیاز به جنگیدن با افرادی از کشور خود را دارد…

نظر شما در خصوص پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ چیست؟ آیا میزان فروش و موفقیت در گیشه معیار مناسبی برای اطلاق عناوین فیلم بد یا بهترین فیلم خواهد بود؟ آیا فیلم‌های دیگری نیز شایستگی حضور در فهرست پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ را داشتند؟




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی