مدل لباس مجلسی ترکیه ای جدید ۲۰۱۹

مدل لباس مجلسی ترکیه ای جدید ۲۰۱۹

در این پست تصمیم داریم تمامی مدل های لباس مجلسی ترکیه ای جدید مخصوصا سال های 2019 رو براتون معرفی کنیم، به نظر شما کدوم یک از این مدل ها قشنگ تر هستند ؟1


یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۵۶۹۴ بازدید

  • از مدل لباس مجلسی ترکیه ای جدید 2019 کدوم ها قشنگ تر هستند ؟!

امروزه ترکیه در زمینه صنعت منسوجات و طراحی لباس، به یکی از پایگاه‌ های مهم در دنیا تبدیل شده‌ است. صنعت رو به رشد پوشاک در ترکیه، پس از ماشین آلات به عنوان دومین صادرات این کشور اروپایی-آسیایی شمرده می‌شود. تولیدات پوشاک در ترکیه از سال ۲۰۱۷ حرکت رو به رشد خود را سرعت بخشیده و پیش‌بینی می‌شود که این پیشرفت، تاثیرات به سزایی در اقتصاد کشور داشته باشد.

یکی از مهم ترین و شاید گران‌ ترین دسته بندی پوشاک زنانه را لباس های مجلسی یا اصطلاحا «لباس شب» تشکیل می‌دهد. در طراحی لباس شب از برش لباس گرفته تا انتخاب پارچه و جزئیات کار شده روی آن، از ظرافت خاصی برخوردار هستند و باید با وسواس درباره آن‌ها تصمیم گرفته شود. مثلا در طراحی های لباس شب کمتر می‌بینیم که از برش های گشاد و baggy استفاده شود و معمولا الگوی لباس به شکل چسبان طراحی ‌می‌شود.

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ لباس شب های ترکی ترند سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم.


  • لباس مجلسی ترکیه ای مدل شنل دار

طراحان ترکی، طراحی لباس هایی که در قسمت بالا تنه شنل دارند را چندسالی هست که آغاز کرده‌اند و در کالکشن های سال جدید، قوی تر به آن پرداخته اند. جنس شنل روی لباس می‌تواند از پارچه‌ی خود لباس یا پارچه نازکی مثل حریر، گیپور یا تور انتخاب شود و اندازه‌ی شنل می‌تواند کوتاه یا بلند باشد. این مدل هم برای کسانی که توجه خاصی به پوشیده بودن لباس مجلسی دارند مناسب است و هم با طراحی های خاص می‌تواند مورد توجه استایلیست ها قرار بگیرد.

برای اضافه کردن شنل، بهتر است که لباس راسته یا دامن ماهی طراحی شود؛ این مدل به لباس های پایین تنه پف دار توصیه نمی‌شود.


  • مدل دو دامن (مد جدید 2019)

از طراحی هایی که بسیار در مارکت ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند، مدل هایی هستند که یک دامن ماهی تنگ در زیر لباس قرار دارد و دامن پف دار و بلند دیگری از قسمت های کنار کمر به آن وصل می‌شود. جنس دامن برحسب خلاقیت طراح می‌تواند از پارچه‌ی لباس یا پارچه ی هماهنگ دیگری انتخاب شود.

این مدل برای کسانی که کمر باریکی دارند بسیار توصیه می‌شود.


  • یقه های V شکل ( یقه هفتی )

یکی از ویژگی ‌هایی که در شوهای مجلسی آغازین سال ۲۰۱۹ دیده‌ایم، یقه های هفتی و باز لباس است که جلوه‌ی ویژه‌ای را به لباس‌ شب های بلند می‌ بخشد. این مدل لباس برای افرادی که بالاتنه کوچک و متوسطی دارند بسیار مناسب است. محبوبیت این طرح به حدی زیاد است که اکثر برند های لباس عروس نیز در طراحی‌های جدیدشان ازآن الهام گرفته‌اند.

طراحان لباس برای درآوردن یقه‌ی V شکل معمولا از پارچه های مخمل، حریر، ساتن و پولک دوزی استفاده می‌کنند. استفاده از این مدل هم به شکل یک‌طرفه فقط در جلوی لباس و هم در دو طرف پشت و جلوی لباس رایج است.

گردنبند های آویزدار و گوشواره‌های بلند می‌توانند انتخاب مناسبی به عنوان اکسسوری در کنار یقه های هفتی باشند.


  • یقه قایقی (مدل جدید لباس مجلسی ترکیه ای 2019)

مدل قایقی این روزها یکی از مدل های پرطرفدار برای طراحی لباس مجلسی است. آستین های این لباس به جای شانه به میان بازوها وصل می‌شوند و نمایی پرنسس‌وار به لباس می‌بخشند. این مدل اخیرا بسیار مورد توجه طراحان لباس عروس هم بوده و با دامن ماهی یا پف دار، در کالکشن‌های ۲۰۱۹ طراحان معتبر دیده می‌شود. در کنار این مدل لباس مجلسی اکسسوری‌هایی مثل چوکر گردن و یا گوشواره های آویز بزرگ، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند.

پارچه های لمه، تور، اطلس یا کرپ در دوخت این مدل لباس مجلسی، کاربرد زیادی دارند.


  • یقه هالتر

مدل یقه هالتر، چند سالی می‌شود که جای خود را در بین طراحان لباس شب پیدا کرده. این مدل یقه، دور گردن بسته می‌شود و معمولا با دامن ماهی یا راسته ترکیب می‌شود. گردنبندهای بلند احتمالا گزینه مناسبی برای همراه شدن با لباس یقه هالتر هستند.

در زیر تصویری از ترکیب یقه قلبی ( در زیر) و یقه هالتر با پارچه‌ی طرح دار در روی لباس را می‌بینید.


  • آستین های پف دار

تقریبا هر اتفاقی که سال‌ های ۱۹۸۰ در دنیا فشن افتاده، این روزها با قدرت بیشتری در حال پررنگ شدن است. نمونه‌ی قابل بحث آن استفاده از آستین های پف دار در طراحی لباس‌ شب هاست. این نوع آستین در قسمت بالا یا پایین برجسته می‌شوند و یادآور مانتوهای اپل دار دهه ۶۰ ایران هستند.

بهتر است اگر از این نوع آستین در طراحی لباس شب استفاده می‌شود، تنه‌‌ و پارچه‌ی لباس را ساده انتخاب کنید. لباس مجلسی شانه برجسته در کنار چکمه‌ی بلند و موهای دم اسبی ترکیب فوق‌العاده ای خلق کنید.

اگر مایلید پایین آستین ها پف داشته باشد، می‌توانید مدل یقه را قایقی یا ایستاده و مدل دامن را ماهی یا کمی پف‌دار انتخاب کنید.


  • مدل ریش ریش

یکی دیگر از‌ نوآوری طراحان در کالکشن های فصل جدید، استفاده از پارچه‌های ریش ریش در آستین ها یا کل لباس های مجلسی‌ست. جنس این ریشه ها می‌تواند از جنس لباس یا متریال های پر زرق و برق دیگر باشد. داشتن این ریشه ها که یادآور پوشش مردم آمریکای لاتین است، حین چرخیدن و رقصیدن جلوه‌ی زیبایی ایجاد می‌کند و ایده‌ی مناسبی در طراحی لباس مجلسی به نظر می‌رسد.


  • استایل Boho

استایل Boho که از سبک پوشش سرخپوستی الهام گرفته شده این روزها اقبال از دست رفته خود را پیدا کرده و در طراحی کالکشن های مجلسی نیز به کار رفته است. استایل بوهو را پوشاک با رنگ های طبیعی، تزئینات گلدوزی، قلاب بافی، تور و اکسسوری های دست دوز تشکیل می‌دهند.

اگر طرفدار این استایل هستید، می‌توانید از پیراهن های کوتاه کمی اورسایز که در قسمت روی سینه و آستین‌ها نقش های گلدوزی دارند برای یک مهمانی عصرانه استفاده کنید. به دلیل ماهیت طبیعت مدار استایل بوهو، استفاده از گل های طبیعی برای تزئین موها مناسب به نظر می‌رسد. صندل های چوبی و کیف دستی های چرم یا حصیری انتخاب های مناسبی برای تکمیل این استایل به نظر می‌رسند.


  • مدل راسته با دست‌کش بلند

خواندن این عنوان بدون هیچ توضیح اضافه، احتمالا استایل آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی را به ذهن شما می‌آورد. لباس های مونوکروم راسته یکی دیگر از طراحی‌ های قدیمی هستند که امروزه مورد توجه بسیاری از طراحان لباس مجلسی هستند. داشتن یک چاک بلند در پایین لباس کافی‌ست تا چشمگیری این مدل را دوچندان کند.

پوشیدن دست‌کش های بلند که برای مدتی منسوخ شده بودند و امروزه در برخی کالکشن های ۲۰۱۹ دوباره به چشم می‌خورند نیز درکنار پیراهن های تک رنگ توصیه می‌شود. حالا شما به یک کیف دستی با رنگ متضاد نیاز دارید تا در عین سادگی، به ستاره ی جمع تبدیل شوید.


  • مدل ناقرینه

در مدل های ناقرینه، سمت چپ وراست لباس با هم تفاوت هایی دارند. مثلا مدل رومی که آستین لباس فقط روی یک شانه قرار می‌گیرد یک مدل ناقرینه به حساب می‌آید. این ناقرینگی می‌تواند در پایین لباس نیز اتفاق بیفتد و یک طرف لباس از سمت مقابل کوتاه تر باشد. پارچه های لمه، ساتن و حریر انتخاب های مناسبی برای دوخت این مدل هستند.


  • کت و شلوار مجلسی

احتمالا شما هم در مراجعه به فروشگاه های لباس مجلسی، متوجه شده‌اید که علاوه بر لباس های دامن دار، کت و شلوارهای رسمی و مجلسی نیز به چشم می‌خورند. این ترکیب برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی، پوشیدن استایل راحت و بی دردسر کت و شلوار را به پیراهن های بلند و پر زرق و برق ترجیح می‌دهند. خبر خوب برای این افراد آن است که اتفاقا این استایل از چشم طراحان لباس پوشیده نمانده و هر سال، مدل های جدیدتری برای آن طراحی می‌کنند. در کالکشن های ۲۰۱۹، استفاده از شلوارهای دم‌پا با کت های کوتاه گشاد به چشم می‌خورد. خوبی این لباس این است که به دلیل مونوکروم بودن، دست شما را در انتخاب رنگ اکسسوری ها باز می‌گذارد. می‌توانید با یک کفش پاشنه بلند کلاسیک و کمربند هم ‌رنگ آن، استایل شیک و رسمی مناسبی برای خود طراحی کنید.

تا اینجا به بررسی تعدادی از مدل های لباس مجلسی مورد توجه طراحان در کالکشن های ۲۰۱۹ پرداختیم، خوب است بدانید که خلاقیت طراحان به مدل لباس منتهی نمی‌شود و انتخاب پارچه مناسب یکی از چالش های اصلی هر طراح لباس مجلسی به حساب می‌آید.


  • پارچه های پولکی و براق

این روزها طراحان لباس مجلسی تلاش می‌کنند در استفاده مناسب از پارچه های پولکی و براق از یکدیگر سبقت بگیرند. پارچه پولکی را این روزها به شکل کار شده در قسمت بالاتنه ی لباس ( در ترکیب با پارچه‌ی اطلس یا ساتن برای ‌پایین تنه) یا در موارد جسورانه تر، در دوخت کل لباس می‌بینید. پارچه های پولک دار را می‌توان به راحتی با اکسسوری های طلایی یا نقره ای هماهنگ کرد.


  • پارچه های دارای گل برجسته

استفاده از این نوع پارچه در طراحی لباس مجلسی صحبت جدیدی نیست. استفاده از گل‌های برجسته می‌تواند به عنوان تزئین روی سینه یا آستین ها در نظر گرفته شود و یا طراح برای دوخت کل لباس، استفاده از پارچه گل‌دار را ترجیح بدهد.

از میان مدل هایی که در این مقاله صحبت کردیم، پارچه ی گل برجسته برای لباس آستین پف دار و یقه V شکل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

هر چند این لباس برای اندام های توپر پیشنهاد نمی‌شود اما گزینه‌ی مناسبی برای طراحی لباس های مجلسی دخترانه به حساب می‌آید.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی