قبل از ورزش صبحگاهی چه تغذیه ای داشته باشیم

قبل از ورزش صبحگاهی چه تغذیه ای داشته باشیم

تغذیه در بسیاری از مواقع می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. در واقع تعداد بیشماری غذا وجود دارد که می تواند سبب سر در گمی شما در مورد اینکه چه چیزی بهتر است بخورید و چگونه بیشترین بهره را از غذا ببرید می گردد.


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۷۲۵ بازدید

قبل از ورزش صبحگاهی چه تغذیه ای داشته باشیم

تغذیه در بسیاری از مواقع می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. در واقع تعداد بیشماری غذا وجود دارد که می تواند سبب سر در گمی شما در مورد اینکه چه چیزی بهتر است بخورید و چگونه بیشترین بهره را از غذا ببرید می گردد.

اگر شما جزو آن دسته از افراد محسوب می گردید که روز خود را با ورزش و قبل از رفتن به سر کار یا کلاس درس آغاز می کنید تغذیه برای شما اندکی متفاوت است چون به احتمال زیاد زمان کافی جهت تهیه وعده غذایی قبل در صبح زود ندارید. در این مقاله سعی دارم به شما چند نوع غذا به عنوان وعده ی قبل از تمرین را معرفی کنیم .

علاوه بر این تمام ما دوست داریم غذاهای متنوع را امتحان کنیم بنابراین سعی میکنیم تکنیک های رژیم درمانی را با نیازهای شما تلفیق کنیم. با دایت پدیا همراه باشید.برای دریافت رژیم مناسب در دوره های ورزشی به صورت حضوری و غیر حضوری از این لینک استفاده کنید

آب مورد نیاز در ورزش

تغذیه برای ورزش صبحگاهی

در وهله ی اول شما باید به هدف تناسب اندام خود بنگرید و از خود بپرسید به کدامین سمت می خواهید بروید افزایش یا کاهش وزن.

میخواهید به حجم عضلانی خود بیافزیید یا توده چربی خود را کاهش دهید. بسته به هدف شما میزان نیاز انرژی ، پروتئین و ریز مغذی های شما تفاوت دارد. بیاید به غذاها و ایده های غذایی برای قبل از تمرین بپردازیم که به راحتی می توانید مورد استفاده قرار دهیم.

  • شیک پروتئین صبحانه:

ترکیب پودر مکمل WHEY که هم حاوی کربوهیدرات و هم پروتئین می باشد به همراه اندکی میوه یا آب میوه سبب رسیدن مقدار مناسبی از درشت و ریز مغذی ها به فرم ساده به جهت تامین نیازهای ورزشکاران می باشد.

نکته مهم در مورد مکمل وی راحتی مصرف و در دسترس بودن آنها به علاوه سریع بودن زمان تهیه می باشد ، تقریبا صفر ! به راحتی پروتئین مورد علاقه خود را به میزان تعیین شده با اندکی از میوه مانند موز یا توت فرنگی به علاوه کمی جو دوسر یا آرد و کمی آب مخلوط نموده و به راحتی مصرف نمائید. بهترین زمان مصرف 20 تا 30 دقیقه قبل از ورزش.

  • املت سبزیجات:

یکی از بهترین غذاها تخم مرغ با روغن کم یا بدون روغن همراه با سیفی جاتی مانند گوجه فرنگی ، کدو ، تره فرنگی و … میتوانید مصرف کنید. بهتر است مواظب زرده تخم مرغها باشید و بیشتر از سفیده تخم مرغ ها استفاده کنید. قارچ ، اسفناج ، بادمجان و ادویه جات خصوصا فلفل به همراه نان سبوسدار را فراموش نکنید.

  • ناشتا ورزش می کنید؟

شاید زمان بندی شما به این صورت است که باید با معده خالی و ناشتا ورزش کنید.اگر برنامه ریزی شما تمرین با معده خالی و ناشتا است باید بدانید این رویه به چربی سوزی کمک شایانی می کند به این ترتیب که بدن به جهت تامین انرژی به استفاده از چربی های ذخیره ای می پردازد.

بنابراین اگرچه با این هدف معده خالی خیلی مهم نیست مصرف آب و آب رسانی به بدن را از یاد نبرید ، آب از اهمیت بسیار زیادی در سالم نگه داشتن بدن و وضعیت جسمی در حالت ایده آل دارد. پس بطری آب خود را بردارید و مکررا به بدن خود آب رسانی کنید.

رژیم غذایی در تمرینات قدرتی

  • غلات صبحانه:

غلاتی که به صورت تجاری برای مصرف صبحانه وجود دارند در انواع مختلف با ویژگی های مختلفی در دسترس هستند.برای صبحانه قبل از ورزش این غلات خصوصا در فرم پر فیبر و کم کالری به همراه یک تا دو لیوان شیر قبل از ورزش می تواند کربوهیدرات و پروتئین مورد نیاز شمارا تامین کند. یکی از مزایای اصلی آن تنوع زیاد و زمان نزدیک به صفر آماده سازی است که می تواند گزینه خوبی برای افرادی که وقت ندارند باشد.

  • اشتباهات رایج در تغذیه صبحگاهی:

با یک حساب سرانگشتی می دانیم چربی ها با توجه به برخی ویژگی ها مانند به تاخیر انداختن تخلیه معده انتخاب خوبی برای وعده صبحانه خصوصا بعد از ورزش نمی باشند.

همچنین زمانی که در حال برنامه ریزی برای وعده غذایی قبل از ورزش صبحگاهی می باشید از غذاهای فرآوری شده ، شیرین شده مانن شکلات ها و آبنبات ها یا … دوری کرده و ترجیحا سعی کنید از مواد طبیعی که سرشار از ویتامین ها ، املاح و مواد مغذی هستند استفاده کنید.

سخن آخر:

یکی از بزرگترین موانع رسیدن به بدن متناسب و سرحال برنامه ریزی غذایی و نحوه پیاده سازی این برنامه ریزی می باشد.این مهم حتی برای وعده صبح هم صدق می کند شاید شما زمان کافی برای تغذیه مناسب در این وعده را نداشته باشید و تمام تمرکزتان روی سریع تر رساندن خود به محل ورزش باشد.

به شما توصیه میکنیم غذاهای مختلف را در این وعده تجربه نمایید و بهترین ها را در یک لیست برای استفاده مکرر قرار دهید ماست ، اسموتی ، ماست میوه ای و … . یافتن غذاهای سازگار با نیاز جسمی ، روحی و فیزیکی افراد مانند شاه کلیدی برای دستیابی به اهداف سلامت و تندرستی می باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم آن را امتحان کنید.

برای دریافت رژیم مناسب در دوره های ورزشی به صورت حضوری و غیر حضوری از این لینک استفاده کنید

تغذیه قبل از ورزش-خوردن قبل از ورزش-غذا خوردن قبل از ورزش-تغذیه-ورزش-صبحانه قبل از ورزش

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ صبحانه قبل از ورزش،نحوه تغذیه قبل از تمرین برای گرفتن بهترین نتیجه،دستورالعمل حرفه‌یی تغذیه ورزشی

منبع: دایت پدیا

برای اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی