سفارت اسپانیا کجاست؟ (آدرس، ساعات کاری و سایر اطلاعات)

سفارت اسپانیا کجاست؟ (آدرس، ساعات کاری و سایر اطلاعات)

سفارت اسپانیا در تهران خیابان بلوار شهرزاد، خیابان شادی، كوچه اول شرقی، شماره ۳ واقع شده است. روابط اسپانیا و ایران به مجموعه روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی میان ایران و اسپانیا گفته می‌شود که از حدود ۴۰۰ سال پیش تا امروز ادامه داشته‌ است.


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۶۵۹۹ بازدید

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که به علت جاذبه‌های گردشگری منحصر به‌ فرد و سطح زندگی بالا علاقه‌مندان بسیاری برای مهاجرت دارد. سفارت اسپانیا در تهران روزانه مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد که برای دریافت انواع ویزای اسپانیا و یا اقامت اسپانیا به سفارت مراجعه می‌کنند. در این مبحث تصمیم داریم در خصوص دریافت وقت از سفارت اسپانیا برای اخذ انواع ویزا اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم و آدرس سفارت اسپانیا در تهران را ذکر کنیم.



اطلاعات و آدرس سفارت اسپانیا در تهران

آدرس: بلوار شهرزاد، خیابان شادی، كوچه اول شرقی، شماره ۳

آدرس پست الکترونیکی: emb.teheran@maec.es
روز و ساعات کاری: يکشنبه تا پنجشنبه، ساعت ۹ الی ۱۶
وب سایت: وب سایت رسمی سفارت اسپانیا

تلفن: ۴ - ۲۲۵۶۸۶۸۱
فاکس: ۲۲۵۶۸۰۱۸
نام سفیر: عالیجناب ادواردو لوپز بوسکتس
Ambassador: H. E. Eduardo Lopez Busquets


نام کنسول بازرگانی: آقای امیلیو کارمونا پرتینیِز
Counselor for economic & commercial affairs : Mr. Emilio Carmona Pertiñez

نام کنسول ویزا: آقای خوسه مانوئل رامیرز آرراسولا
Counselor for visa Section: Mr. Jose Manuel Ramirez Arrazola


اطلاعات سفارت اسپانیا

اگرچه بررسی نهایی پرونده‌های درخواست ویزا در سفارت اسپانیا در تهران انجام می‌گیرد اما مراحل تعیین وقت سفارت اسپانیا، ارائه مدارک و انگشت‌نگاری در دفتر BLS اسپانیا به آدرس خیابان پاسداران شمالی، پایین‌تر از چهارراه فرمانیه، نبش نارنجستان چهارم، پلاک ۱، مجتمع تجاری آرتیمیس، طبقه ۱۲ انجام می‌شود.

بنابراین برای تعیین وقت سفارت اسپانیا باید از طریق دفتر BLS اقدام کنید. ساعت کاری این مرکز از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ است و برای تحویل پاسپورت می‌توانید طی همین روزها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ به دفتر مراجعه کنید. البته پاسپورت حتماً به خود متقاضی همراه با کارت ملی تحویل داده می‌شود.

با شماره‌های ۰۲۱۲۶۲۵۳۱۳۶, ۰۲۱۲۶۲۵۳۱۳۷, ۰۲۱۲۶۲۵۳۱۳۸, ۰۲۱۲۶۲۵۳۱۳۹ می‌توانید با دفتر BLS اسپانیا در تماس باشید و یا از طریق آدرس ایمیل info.ifn@blshelpline.com با مدیریت این دفتر مکاتبه کنید.

نکات تعیین وقت سفارت BLS

حال که می‌دانیم برای تعیین وقت سفارت اسپانیا باید از طریق دفتر BLS نماینده رسمی سفارت این کشور در تهران اقدام کنید، چند نکته را حتماً در ذهن داشته باشید:

  • تعیین وقت سفارت اسپانیا تنها از طریق آنلاین انجام می‌شود و می‌توانید از طریق این لینک وارد صفحه ویژه وقت سفارت اسپانیا شوید و روز تحویل مدارک و انگشت‌نگاری در دفتر BLS را تعیین نمایید.
  • برای چک کردن وقت سفارت نیز می‌توانید از طریق این لینک وقت تعیین‌شده را بررسی کنید.
  • روز تعیین‌شده برای سفارت اسپانیا قابل‌تغییر نیست و در صورت عدم حضور باید مجدداً برای درخواست تعیین وقت سفارت اسپانیا اقدام کنید.
  • برای تعیین وقت سفارت فوری می‌بایست از خدمات VIP دفتر BLS استفاده کنید که تعرفه جداگانه‌ای دارد.
  • در زمان حضور در دفتر BLS باید فیش مخصوص دفتر را به همراه داشته باشید.
  • توجه داشته باشید عکس بیومتریک یکی از مدارک لازم برای ثبت درخواست ویزای اسپانیا است که ویژگی‌های خاص خود را دارد و تفاوت‌هایی اساسی با عکس پرسنلی خواهد داشت.
  • در روز تحویل مدارک به ازای هر تنفر بزرگ‌سال ۶۵ یورو به همراه داشته باشید.

سفارت اسپانیا در ایران

انواع ویزای صادرشده از سوی سفارت اسپانیا

سفارت اسپانیا در هر کشوری که فعالیت می‌کند ویزاهای مختلفی را برای افراد متقاضی صادر می‌کند که عبارت‌اند از:

  • ویزا دیدار اقوام
  • ویزا تجاری
  • ویزا پزشکی
  • ویزا اقامت
  • ویزا توریستی
  • ویزا دانشجویی
  • ویزای دیگر موارد

مدارک لازم جهت دریافت وقت سفارت اسپانیا

  • ارائه‌ی اسکن گذرنامه فرد مسافر
  • ارائه‌ی شماره تماس فرد متقاضی
  • ارائه‌ی اطلاعات و تاریخ دقیق سفر
  • ارائه‌ی کلیه مدارک تقاضای ویزا باید به زبان اسپانیایی ترجمه‌شده باشد
  • ارائه‌ی کپی از کلیه مدارک به همراه اصل آن‌ها که پس از انجام مطابقت و بررسی اصل مدارک به متقاضیان عودت خواهد شد و کپی آن‌ها نزد سفارت باقی خواهد ماند. باید توجه داشته باشید که کلیه‌ی مدارک فارسی باید به زبان انگلیسی نیز ترجمه‌ شده باشند و در صورت عدم دریافت ویزا کلیه مدارک به متقاضیان بازگردانده خواهد شد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اسپانیا

  • ارائه‌ی شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی آن
  • ارائه‌ی پاسپورت متقاضی با حداقل اعتبار ۶ ماهه
  • دو قطعه عکس رنگی در اندازه‌ی ۵/۴ در ۵/۳ با پس‌زمینه سفید و به‌صورت تمام‌رخ که برای حداقل سه ماه اخیر است و متناسب با ظاهر فعلی فرد متقاضی است.
  • ارائه‌ی دعوت‌نامه و در صورت نداشتن دعوت‌نامه ارائه‌ی رسید رزرو هتل و یا مدرکی که نشان‌دهنده مالکیت متقاضی در اسپانیا است
  • اجازه‌نامه کتبی و رسمی والدین در خصوص کودکانی که قصد مسافرت تنها به اسپانیا رادارند. در این حالت والدین باید شخصاً فرم ویزا را تکمیل کرده باشند.
  • سندهای رسمی که نشان‌دهنده‌ی اشتغال به کار فرد متقاضی است
  • ارائه‌ی رسیدی که لیست حقوق دریافتی ۶ ماه اخیر فرد متقاضی را در کنار گواهی حساب بانکی و نامه تمکن مالی فرد متقاضی نشان می‌دهد.
  • کامل کردن فرم ویزای اسپانیا با خودکار آبی
  • ارائه‌ی نامه‌ای که کلیه‌ی اطلاعات سفر متقاضی و هدف او از انجام سفر و درخواست ویزا به‌صورت شفاف توضیح داده‌شده است
  • ارائه‌ی نامه اشتغال به تحصیل در کنار کپی کارت شناسایی در خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان
  • ارائه‌ی بیمه مسافرتی

سفارت اسپانیا

مدت‌ زمان پاسخ درخواست ویزا اسپانیا

متقاضیانی که جهت دریافت ویزای اسپانیا به سفارت اسپانیا مراجعه می‌کنند باید در نظر داشته باشند که حداقل زمان لازم برای بررسی اولیه‌ی مدارک در خصوص صدور ویزا ۲۱ روزبه طول خواهد انجامید. این احتمال وجود دارد که صدور نهایی و قطعی ویزا چند هفته زمان لازم داشته باشد، اما در اغلب مواقع ۶ هفته پس ازا ینکه مدارک به سفارت اسپانیا تحویل داده می‌شود پاسخ درخواست ویزا مشخص‌شده و متقاضیان می‌توانند پاسخ مثبت یا منفی را دریافت نمایند.

پس از اینکه متقاضیان پاسخ مثبت را از سفارت اسپانیا دریافت کردند می‌توانند ویزای موردنظر خود را دریافت نمایند؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای دریافت هر ویزایی مدارک خاصی لازم است که از سوی سفارت اسپانیا به متقاضیان و مراجعه‌کنندگان اطلاع داده می‌شود. اغلب افراد جهت دریافت ویزای توریستی به اسپانیا اقدام می‌کنند و باید مدارکی را که برای درخواست این نوع ویزا لازم است ارائه دهند.

برخی از افراد نیز جهت دریافت ویزای تجاری به سفارت اسپانیا مراجعه می‌کنند که این افراد باید اصل و کپی دعوت‌نامه‌ای که از کمپانی‌های داخل اسپانیا دریافت کرده‌اند به همراه مدارکی که در بالا اشاره شد ارائه دهند. علاوه باید ترجمه‌ای روشن از مدارکی که به زبان فارسی است همچون کارت بازرگانی و معرفی‌نامه از دفاتر بازرگانی اسپانیایی که در ایران فعالیت دارند ارائه دهند که البته این گزینه مختص افرادی است که برای اولین بار تقاضای دریافت ویزای تجاری داده‌اند. ضمیمه کردن پاسپورت پیشین در صورت داشتن ویزای شینگن و یا ویزای اسپانیا از دیگر مواردی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جهت دریافت ویزای پزشکی نیز افراد متقاضی علاوه بر مدارک ذکرشده باید ترجمه‌ای از مجوز شورای عالی پزشکی ایران را ارائه دهند. یکی از موارد الزامی دیگر در دریافت ویزای پزشکی اسپانیا ارائه‌ی تعیین وقت بیمارستان و یا کلینیکی است که در داخل اسپانیا قرار دارد.

نکته‌ای که در خصوص ارائه گواهی حساب بانکی در کشور اسپانیا باید در نظر داشته باشید این است که حتماً دو سری کپی از جدیدترین صورتحساب بانکی خود ارائه دهید که در آن موجودی شخص دارنده‌ی حساب به‌صورت دقیقی مشخص‌شده است و تاریخ آن نیز کمتر از ۲ ماه از زمانی باشد که فرد تقاضای ویزا کرده است.

شرایط اخذ ویزای اسپانیا

شرایط اخذ ویزای اسپانیا مورد ویژه‌ای است که متقاضیان باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. رعایت شرایط لازم موجب می‌شود تا دریافت ویزای اسپانیا سریع‌تر انجام شود و متقاضیان مدت زمان کمتری در انتظار باقی بمانند. در ادامه برخی از این شرایط را عنوان خواهیم کرد تا در صورت تمایل با آگاهی بیشتری اقدام به درخواست ویزای اسپانیا نمایید.

  • ارائه‌ی رسید رزرو بلیط مسافرتی به صورت رفت و برگشت به کشور اسپانیا و یا بلیط هواپیما.
  • ارائه‌ی نامه پوششی به وسیله‌ی فرد متقاضی ویزا اسپانیا که در این نامه هدف فرد از مسافرت به اسپانیا و تاریخ دقیق و اطلاعات افرادی که در سفر به اسپانیا به همراه شما خواهند بود به صورت واضح و روشن ذکر شده است.
  • ارائه‌ی مدارکی که نشان‌دهنده‌ی وضعیت شغلی فرد متقاضی است که در خصوص کارمندان شاغل در ادارات دولتی ارائه‌ی ترجمه‌ای رسمی از آخرین حکم کارگزینی الزامی است اما کارمندانی که در بخش خصوصی فعالیت دارند باید مدرکی که نشان دهنده‌ی اشتغال به کار آن‌ها بر روی سربرگ رسمی شرکت وجود دارد و به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی نوشته شده است. در خصوص افرادی که صاحب کمپانی خصوصی هستند ارائه‌ی ترجمه‌ی روزنامه رسمی شرکت در کنار رزومه‌ی کمپانی به زبان انگلیسی لازم می‌باشد و از اصل مدارک نیز باید ۲ سری به زبان فارسی ارائه دهند.
  • مدرک گواهی اشتغال برای دانشجویان و افرادی که عضو هیئت علمی دانشگاه هستند، ارائه‌ی کارت بین المللی دانشجویی و یا حتی عضویت هیئت علمی می‌تواند کافی باشد. در مورد مشاغل آزاد نیز ارائه‌ی ترجمه‌ای از جواز کسب و یا کارت بازرگانی الزامی می‌باشد.
  • ارائه‌ی رسید رزرو هتل در کشور اسپانیا و یا محلی که برای اقامت در نظر گرفته شده است.
  • ارائه‌ی فیش حقوقی ۶ ماه اخیر.
  • ارائه‌ی مدرکی که نشان دهنده‌ی گردش مالی حساب فرد متقاضی در کنار مهر و استامپ اصلی بانک که در ارتباط با ۶ ماه اخیر است.
  • ارائه ترجمه‌ای صحیح و دقیق از سند مالکیت در کنار دو سری کپی از ان به زبان فارسی.
  • ارائه‌ی مدرکی که نشان دهنده‌ی گردش مالیاتی ۳ سال گذشته فرد متقاضی می‌باشد.

متقاضیانی که به صورت خانوادگی و دسته‌جمعی قصد اخذ ویزای اسپانیارا دارند باید برای هر کدام از افراد فرم جداگانه‌ای را تکمیل نمایند. افرادی که سن آن‌ها بیشتر از ۱۲ سال است باید برای انجام انگشت نگاری به سفارت اسپانیا و یا دفاتری که زیر نظر این سفارت است مراجعه نمایند. پیش از ارائه‌ی مدارک به سفارت اسپانیا باید از کلیه‌ی مدارک کپی گرفته شود و در کنار اصل مدارک به سفارت اسپانیا تحویل داده شود.

مدارک اصلی زمانی که با کپی آن‌ها منطبق باشند به متقاضی دریافت ویزای اسپانیا بازگردانده خواهد شد اما کپی مدارک برای انجام بررسی بیشتر در سفارت اسپانیا باقی خواهد ماند. کلیه‌ی مدارکی که به زبان فارسی هستند باید به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده و تحویل سفارت اسپانیا شوند. هزینه‌ای که هر فرد متقاضی برای دریافت ویزای اسپانیا باید پرداخت کند ۶۰ یورو می‌باشد اما این مبلغ برای کودکانی که در محدوده‌ی سنی ۶ تا ۱۲ سال قرار دارند تنها ۳۵ یورو خواهد بود.

هزینه‌های تعیین‌شده باید به‌صورت نقدی در سفارت اسپانیا پرداخت شود و نمی‌توان به‌وسیله کارت این مبالغ را پرداخت نمود. در خصوص تکمیل فرم‌های تقاضا باید از خودکار و یا مرکب آبی استفاده کرد و که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد به زبان انگلیسی و اسپانیایی هست به همین دلیل باید به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی تسلط کافی داشت.

سفارت اسپانیا در تهران

شرایط ویزای توریستی اسپانیا

در ابتدا برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا لازم است که شما وقتی برای مصاحبه سفارت رزرو نمایید. نکته‌ای که پیش از هرگونه اقدام باید توجه لازم را به آن داشته باشید این است که شما باید مدارک و شرایط لازم برای این اقدام را آماده کنید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی اسپانیا

۱. شناسنامه معتبر

۲. گذرنامه شما باید دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد.

۳. سه قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید

۴. نشانی دقیق محل کار و منزل

۵. ارائه معتبر مدارک تمکن مالی (این موارد می‌تواند شامل حساب‌های بانکی، اسناد ملکی و... باشد).

۶. ارائه اسنادی دال بر اشتغال شما.

  • ترجمه‌ آخرین حکم کارگزینی کارمندان بخش دولتی
  • گواهی اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی‌
  • ترجمه‌ روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی برای صاحبان شرکت‌های خصوصی.
  • ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی برای مشاغل آزاد

۱. گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

۲. گردش حساب مالی در چند ماه گذشته با مهر و سربرگ بانک

۳. در صورتیکه دارای ملک هستید باید سند ملک خود را ترجمه کنید.

۴. خرید و یا رزرو بلیت رفت و برگشت به اسپانیا

۵. ارائه مدرکی دال بر رزرو هتل و یا داشتن محل اقامت در کشور اسپانیا

۶. بیمه‌نامه بین‌المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدا: افرادی که قصد دارند به کشوری سفر نمایند، باید خود را بیمه مسافرتی کنند. این بیمه باید به گونه‌ای باشد که در صورت لزوم شما را با مراقبت‌های ویژه در صورت احتیاج به کشور خودتان بازگردانند. هزینه‌های احتمالی برای درمان و یا در صورت نیاز به بستری در بیمارستان، این هزینه‌ها را پوشش دهد. بیاد به این نکته توجه داشت که مدت زمان بیمه شما باید تا بعد از بازگشت از کشور اسپانیا اعتبار داشته باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر فرد مبلغ سی هزار یورو است و شرکت بیمه‌گذار باید دارای نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیا باشد.

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی اسپانیا در سفارت

نکته اول: در روز مصاحبه یک سری کپی از کلیه مدارک خود به همراه داشته باشید؛ زیرا بعد از اتمام مصاحبه، اصل مدارک به شما بازگردانده می‌شود و در پرونده شما کپی مدارک نگهداری خواهد شد.

نکته دوم: تمامی مدارک که فارسی هستند باید دارای ترجمه باشند.

نکته سوم: درصورتی‌که با درخواست ویزای شما موافقت نگردد، مدارکی که به سفارت تحویل داده‌اید، عودت نخواهد شد.

نکته چهارم: تاریخ دعوت‌نامه شما (درصورتی‌که شما دارای دعوت‌نامه از اسپانیا هستید)، باید مهلت کافی برای ارائه به سفارت را داشته باشد. با توجه به این موضوع توصیه می‌گردد، در ماه‌هایی که سفارت دچار ازدحام درخواست برای ویزا است، زودتر از حد معمول برای رزرو وقت سفارت اقدام نمایید؛ زیرا ممکن است مدت طولانی‌تری در انتظار برای مصاحبه و همچنین دریافت جواب از طرف سفارت باشید.

هزینه ویزای توریستی اسپانیا

در روز مصاحبه سفارت، بابت بررسی مدارک و شرایط شما، سفارت هزینه‌ای را از هر متقاضی اخذ می‌نماید. این هزینه به‌صورت یورو اخذ می‌گردد. هر متقاضی موظف است ۶۰ یورو به سفارت بپردازد. این مبلغ حتی درصورتی‌که با درخواست ویزای شما موافقت نگردد، به شما عودت داده نخواهد شد.

مدت‌زمان انتظار برای صدور ویزای توریستی اسپانیا

در حالت کلی و در مواقعی که درخواست برای ویزا به حداکثر خود نرسیده باشد، در حدود دو هفته زمان برای بررسی مدارک و شرایط شما نیاز است. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که در برخی مواقع از شما درخواست مدارکی دیگر برای تکمیل پرونده‌تان برای بررسی دقیق‌تر اوضاع و شرایط‌تان می‌کنند.

در این صورت ممکن است که مدت‌زمان درخواست برای ویزا شما چند هفته‌ای بیشتر زمان ببرد. البته ناگفته نماند که در حالت معمول حداکثر ۶ هفته بعد از تحویل مدارک به سفارت، جواب درخواست ویزای شما آماده می‌شود.

شرایط دریافت ویزای تجاری اسپانیا

یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تجاری اسپانیا ارائه‌ی صحیح مدارک می‌باشد که کار دریافت ویزای تجاری اسپانیا را تسریع خواهد کرد. مساله دیگری که به عنوان یکی از مسایل اساسی در شرایط دریافت ویزای تجاری اسپانیا به آن توجه می‌شود ارائه‌ی دعوت‌نامه‌ای معتبر از سوی یکی از کمپانی‌های معتبر اسپانیایی می‌باشد.

در دعوت‌نامه‌ای که از سوی یک شرکت اسپانیایی برای فرد متقاضی صادر شده باید علت و کلیه جزئیات تجاری به صورت کاملا واضح و شفافی عنوان شده باشد. در اصل دعوت‌نامه ارائه شده نشان‌دهنده این است که کمپانی مدنظر در کشور اسپانیا تمایل دارد تا فرد متقاضی دریافت ویزای تجاری اسپانیا وارد خاک این کشور شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ترجمه دعوت‌نامه باید حتما به زبان اسپانیایی باشد.

اطلاعات شخصی کلیه‌ی دعوت شدگان باید به صورت دقیق و روشن در دعوت‌نامه عنوان شده باشد. حتی تاریخ سفر نیز باید به همراه مدت اقامت فرد در کشور اسپانیا به صورت دقیقی توضیح داده شود. اطلاعات هویتی فردی که نامه را امضا کرده از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمینه‌ی دریافت ویزای تجاری اسپانیا مورد بررسی قرار بگیرد. در دعوت‌نامه‌ای که ارائه می‌شود باید تقبل هزینه‌ی سفر نیز عنوان شده باشد و نسخه‌ای از دعوت‌نامه به قسمت کنسولی سفارت اسپانیا ارائه خواهد شد و نسخه‌ی دیگر آن در درون پرونده قرار داده خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای تجاری اسپانیا

تمام افرادی که تمایل دارند ویزای تجاری اسپانیا را دریافت کنند باید در ابتدای امر یک سری مدارک را به طور کامل به سفارت کشور اسپانیا ارائه دهند و پس از انجام بررسی‌های لازم در صورت تایید فرد ویزای تجاری اسپانیا برای او صادر شود. در ادامه مدارک لازم برای ویزای تجاری اسپانیا را عنوان خواهیم کرد تا متقاضیان در صورت تمایل به اخذ ویزای تجاری اسپانیا این مدارک را به همراه خود داشته باشند.

  • تکمیل فرم تقاضای ویزا که مجموعه‌ای از اطلاعات شخصی باید در آن به صورت دقیق و کامل عنوان شده باشد و در انتها نیز فرد متقاضی دو امضا بر روی فرم تقاضا زده باشد.
  • ارائه‌ی دو قطعه عکس با سایز ۳ در ۴ و با پس زمینه سفید و بدون هیچ‌گونه رتوش
  • پرداخت هزینه نقدی درخواست ویزا براساس واحد پولی یورو
  • ارائه‌ی پرینت دریافت وقت از سوی سفارت اسپانیا و همراه داشتن آن در زمان مصاحبه
  • ارائه‌ی دعوت‌نامه در صورتی که وجود داشته باشد. اگر فرد متقاضی دعوت‌نامه‌ای را از سوی یکی از افراد مقیم اسپانیا دریافت کرده باشد باید اصل و کپی دعوت‌نامه را به همراه سایر مدارک خود ارائه دهد اما اگر از سوی شرکتی اسپانیایی دعوت-نامه داشته باشد ارائه‌ی کپی آن کفایت خواهد کرد.
  • ارائه‌ی رسید رزرو پرواز و بیمه مسافرتی
  • ارائه‌ی مدارک شغلی به صورت کامل (چنانچه فرد دارای شغلی در کشور مبدا است بایدنامه اشتغال به کار و یا فیش حقوقی و کلیه مدارک لازم برای ثبت شرکت و یا حتی مجوز کسب و پروانه پزشکی که مختص پزشکان است به همراه ترجمه آن به زبان اسپانیایی در پرونده خود قرار دهد.)
  • ارائه‌ی مدارک مالی نشان‌دهنده‌ی گردش ۶ ماهه آخر
  • ارائه‌ی ترجمه‌ای صحیح از شناسنامه و پاسپورت فرد متقاضی به همراه کپی آن‌ها

دریافت وقت سفارت برای مصاحبه

دریافت وقت سفارت برای مصاحبه یکی از کارهای مهمی است که در خصوص دریافت ویزای تجاری اسپانیا باید انجام شود و فردی که متقاضی دریافت ویزای تجاری اسپانیا است موظف بوده ۹ روز پیش از تاریخی که برای سفر به اسپانیا مشخص شده نسبت به دریافت وقت سفارت اقدامات لازم را انجام دهد. دریافت وقت سفارت برای مصاحبه به صورت آنلاین انجام می‌شود و باید توجه داشته باشید که به دلیل حجم بالای متقاضیان شبکه کمی با شلوغی مواجه خواهد بود که این یک امر طبیعی به شمار می‌رود.

زمانی که اطلاعات مورد نیاز وارد شود ایمیلی از سوی سفارت برای شما ارسال خواهد شد که نشان می‌دهد آیا اطلاعات وارد شده مورد تایید است یا نه. چنانچه نتیجه مثبت باشد زمانی برای حضور فرد متقاضی برای مصاحبه در سفارت فیکس خواهد شد و فرد متقاضی دریافت ویزای تجاری اسپانیا موظف است در تاریخی که مشخص شده در محل سفارت برای انجام مصاحبه حضور داشته باشد. هر فردی باید مدارک خود را در اختیار سفارت اسپانیا قرار دهد و انجام این کار از سوی افراد دیگر غیر ممکن خواهد بود.

تاثیری که مصاحبه در دریافت ویزای تجاری اسپانیا دارد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؛ متقاضیان باید ظاهر مناسبی برای خود درست کرده باشند. باید به این مساله توجه داشته باشید که استفاده از لباس‌های رسمی و گران قیمت نمی‌تواند در نظر تیم‌های بررسی تاثیرگذار باشد. گاهی اوقات وجود هرنوع حرکت غیرعادی در ظاهر فرد موجب می‌شود تا شانس خود را برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا از دست بدهد به همین دلیل توصیه می‌کنیم ظاهر مناسب و موجهی را برای خود به وجود بیاورید.

بهتر است در زمان مصاحبه سفارت اسپانیا هیچ‌گونه رفتار غیر عادی و هیجانی نداشته باشید و از پرحرفی به شدت پرهیز کنید. حرف‌هایی که عنوان می‌شود باید با مدارک ارائه شده متناسب باشد و فرد متقاضی نباید خود را بالاتر از حد واقعی نشان دهد چرا که با این کار تاثیر منفی بر روی نظر تیم‌های بررسی می‌گذارد و می‌تواند شانس خود را برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا به طور کامل از دست بدهد.

در خصوص مدارک خود نیز بهتر است دسته‌بندی مرتبی را برای ان در نظر گرفته و پیش از مصاحبه آن‌ها را تحویل دهید. اگر دسته‌بندی مشخصی برای مدارک خود در نظر بگیرید مسلما بهتر می‌توانید آن‌ها را کنترل کرده و هر مدرکی را در پوشه‌ای خاص قرار دهید. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید کنترل روحی و روانی خود است چرا که احتمال دارد در مصاحبه به شما گفته شود بخشی از مدارک ناقص می‌باشد به جای استرس و اضطراب با حفظ خونسردی خود اعلام کنید که در اسرع وقت آن را تهیه خواهید نمود.

اقامت دائم با ویزای تجاری اسپانیا

برخی افراد به دنبال دریافت اقامت دائم با ویزای تجاری اسپانیا هستند اما باید بگوییم در ابتدا دریافت ویزای تجاری اسپانیا امکان اقامت دائم را فراهم نخواهد کرد و افراد متقاضی باید یک سال در کشور اسپانیا به شغلی مناسب اشتغال داشته باشند و چنانچه گردش مالی آن‌ها خوب بود و شغلی مناسب برای خود داشته باشند می‌توانند نسبت به تمدید و یا تغییر ویزای تجاری خود اقدامات لازم را انجام دهند. البته باید این مسئله را نیز مدنظر داشته باشید که در صورت انجام کلیه‌ی مراحل به‌صورت دقیق و صحیح امکان تبدیل ویزای تجاری به اقامت دائم اسپانیا وجود دارد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی