شیری: مهمترین ویژگی کالدرون؟ تنفر از شکست

شیری: مهمترین ویژگی کالدرون؟ تنفر از شکست

مدافع راست پرسپولیس شرایط تیم بعد از حضور سرمربی جدید را مثبت ارزیابی می‌کند و به نکات ویژه‌ای از کالدرون اشاره می‌کند؛ متنفر از شکست حتی در بازی‌های تدارکاتی.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۹۹۳ بازدید

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شیری در دومین فصل حضورش در پرسپولیس مدعی است برخلاف تصور در پست او نیز بازیکنان قابلی حضور دارند که رقابت در این پست را سخت‌تر می‌کند و باید با آمادگی و اهداف بزرگتری فصل را دنبال کند و حتی مدعی حضور در تیم ملی نیز باشد.

مدافع پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزش سه درباره شرایط این تیم با توجه به طولانی شدن روند آماده سازی و تاخیر در شروع لیگ می‌گوید: ما شرایط خوبی داریم و تمرینات را نیز طبق برنامه دنبال می‌کنیم و آماده هستیم تا فصل جدید را نیز با تداوم موفقیت به دنبال چالش‌های بزرگتری باشیم.


وی ادامه داد: بهرحال تاخیر در شروع لیگ در شرایط فعلی به نفع تیم ما نیز شده است. اگر این تاخیر برای آماده سازی استادیوم‌ها و امکانات باشد به نظرم کاملا فوق العاده خواهد بود. ما نیز دوست داریم بازی در فضایی انجام شود که تماشاگران با کمترین دغدغه در آن حاضر شده و به بالا رفتن کیفیت بازی‌ها و هیجان آن کمک کنند. این تاخیر البته با توجه به اینکه در اردوی ترکیه دیدارهای تدارکاتی ما لغو شد نیز کمک خواهد کرد تا کادرفنی به شناخت لازم از بازیکنان و همچنین دیکته تاکتیک‌های خود نیز نزدیک شوند.


شیری درباره اینکه موضوع تاخیر و ادعای آنها مبنی بر سود بردن پرسپولیس از این موضوع نیز اینطور پاسخ داد: نباید بی انصافانه به موضوع نگاه کرد. ما صادقانه می‌گوییم این تاخیر ناخواسته که شکل گرفته به سود ماست. کادرفنی ما تغییر کرده و اردوی کاملی هم در ترکیه نداشتیم اما اگر بخواهیم به آن شکلی که می‌گویید به مساله نگاه کنیم باید بگویم که البته به سود خیلی از تیم‌های دیگر نیز خواهد بود. طبق همین آماری که خودتان چند روز پیش منتشر کردید چند درصد تیم‌ها دچار تغییرات فنی و سرمربی شدند. در تیم‌های بالای جدولی به جز ذوب و پدیده همه سرمربی خود را عوض کردند. خیلی از بازیکنان نیز جابجا شدند. اینکه اکنون همه روی تیم ما زوم کرده‌اند به خاطر موفقیت‌هایی است که طی سه فصل اخیر کسب کرده و وقتی سیدجلال با 115 بازی ملی و چندین سال سابقه می‌گوید همه می‌خواهند پرسپولیس را وارد حاشیه کنند باید به این موضوع باور داشت. با این حال ما بدون توجه به این مسائل کار خودمان را می‌کنیم و در زمین نتیجه خواهیم گرفت.

مدافع پرسپولیس درباره حضور کالدرون روی نیمکت تیمش نیز گفت: مسلما او مربی بزرگی است و اهداف بزرگی دارد. او طی مدت اخیر به دنبال این بوده تا تفکرات تاکتیکی جدیدی که مهمترین آن بخش تهاجمی بوده را به تیم تزریق کند. هر مربی استراتژی خاص خودش را دارد و ما نیز اکنون تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در کنار هم به بهترین نتایج دست یابیم.


وی درباره اینکه طی این مدت چه خصوصیت اخلاقی از این مربی موردتوجه او قرار گرفته گفت: او واقعا خودخواه است! تحت هر شرایطی به دنبال برد است و فرقی نمی‌کند بازی تدارکاتی باشد یا هر چیز دیگری. شاید به همین خاطر باشد که سبک تهاجمی را انتخاب کرده که آن به دلیل روحیه برتری جویی است. با این حال باید به این مساله توجه کرد که فوتبال تهاجمی گل‌های زیادی رد و بدل می‌شود و امیدوارم بتوانیم خیلی زود به خواسته تاکتیکی او نزدیک شویم و هواداران نیز از نحوه عملکرد فنی و تاکتیکی ما در کنار نتایجی که کسب می‌کنیم به رضایت برسند.


وی در ادامه گفت: او واقعا جدی است و در تمرینات کاملا غرق می‌شود. با بازیکنان شوخی می‌کند اما در کار واقعا جدی است و چیزی که انتظار دارد باید به بهترین شکل انجام شود. هر جا مشکلی باشد او خیلی جدی تذکر می‌دهد و تشر می‌زند که حساب کار دست همه می‌آید!


مدافع سرخپوشان در پاسخ به اینکه واکنش او بعد از شکست در دیدار تدارکاتی برابر سایپا چه بوده گفت: همانطور که گفتم او واقعا از شکست بیزار و متنفر است. من در آن بازی حضور نداشتم و ایشان تیم را دو گروه کرده بود و من در گروهی که برابر سایپا به میدان رفت نبودم و البته با توجه به شناختی که طی این روزها از او کسب کرده‌ام واقعا شانس آوردم که در آن بازی در رختکن نبودم.


شیری با اشاره به اینکه با توجه به درخواست تهاجمی کالدرون کار خط دفاعی این تیم نیز سخت خواهد شد گفت: مسلما همینطور است. وقتی تیم در تهاجم باشد فرصت‌های خطرناکتری نصیب تیم روبرو در فاز ضدحمله خواهد شد. با این حال کالدرون از من نیز خواسته بیشتر در فاز تهاجمی همکاری داشته باشم و امیدوارم در کنار دیگر بازیکنان زودتر به هماهنگی در این زمینه برای رسیدن به خواسته او برسیم.


وی ادامه داد: من خودم نیز دوست دارم عملکرد بهتری در فاز تهاجمی داشته باشم. فصل گذشته نیم فصل به تیم اضافه شده بودم و بهرحال فشار زیاد بود. پرسپولیس تیم بزرگی است و همه چیز در آن کاملا زیر ذره بین قرار دارد. اما اکنون بعد از شش ماه سعی می‌کنم بهتر از گذشته عمل کنم و امسال انگیزه و خودباوری بیشتری نیز دارم.


شیری درباره اینکه فکر می‌کند چقدر در گلسازی با توجه به حضورش در کناره‌ها می‌تواند به تیم کمک کند گفت: باید توجه داشت که وظیفه اولیه و اصلی من در فاز دفاعی است. با این حال مسلما گلسازی برای پرسپولیس و لذتی که هواداران می‌برند نیز واقعا شگفت انگیز است و دوست دارم خیلی بهتر از این باشم. اول تلاش خواهم کرد برای تیم مثمرثمر باشم و بعد از آن در کنار کمیت تیمی به دنبال شرایط بهترین فردی نیز خواهم بود.


وی درباره اینکه آیا حضور این مربی در جمع بازیکنان باعث نمی‌شود با توجه به روحیه‌ای که از بازیکنان ایرانی سراغ داریم کار برای او سخت شود: نه اصلا به نظرم اینطور نخواهد بود. همه ما در وهله اول به این مساله آگاه هستیم که پیراهن چه تیمی را پوشیده‌ایم و چه مسوولیتی داریم. در ضمن رمز موفقیت اصلی ما یکدل بودن بازیکنان و رفاقت بین ماست. او البته خیلی زود این موضوع را متوجه شده و کمک می‌کند تا در کنار هم به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.


شیری درباره حواشی شکل گرفته درباره لیست مازاد این تیم گفت: نمی‌دانم چطور باید بگویم اما در ابتدا باید بگویم که همه این عزیزان جزو دوستان خوب من هستند و هم سروش، مهدی (شریفی)، شایان و بازیکنان جوان تیم که رفتند جزو دوستان خوبم محسوب می‌شود. به نظرم باشگاه بزرگی هست که با وسواس انتخاب می‌کند و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که شاید بدموقع بود و کاش بچه‌ها فرصت بیشتری داشتند تا انتخاب مناسبی داشته باشند. بهرحال این تصمیم باشگاه بود و برای این دوستان بهترین را آرزو می‌کنم.

وی درباره اینکه برخلاف دیگر پست‌ها در سمت راست دفاعی او رقیب ندارد و این کار را آسانتر خواهد کرد گفت: اینطور نیست. آقا حسین (ماهینی) خودش بزرگترین وزنه است و انشاالله سه هفته دیگر برمی‌گردد و کنارمان است. در ضمن سیامک نعمتی نیز می‌تواند در این پست بازی کند و مسلما در این پست هم رقابت شدید است و تنها با تمرینات پرفشار و تمرینات تیمی و عملکرد بهتر قادر خواهید بود جایگاه را حفظ کنید و من هم امیدوارم امسال بتوانم شرایط خوبی را دنبال کنم و بهتر از فصل قبل در خدمت تیم باشم.


شیری درباره حضورش در اردوی تیم ملی نیز گفت: واقعا یکی از اتفاقات خوب و شیرین من در این فصل بود. انگیزه‌ام را چند برابر کرده تا بتوانم با عملکردی بهتر طی فصل آینده نیز در این سیستم قرار بگیریم و شانس حضور در تیم ملی را کسب کنم.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی