شرکت ارتباطات زیرساخت: دولت اصلا اجازه افزایش قیمت اینترنت را نخواهد داد

شرکت ارتباطات زیرساخت: دولت اصلا اجازه افزایش قیمت اینترنت را نخواهد داد

نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر این که بر اساس برنامه ریزی ها، بدیهی است که قیمت اینترنت، نسبت به قیمت های فعلی افزایش پیدا نخواهد کرد، تاکید کرد که دولت اصلا اجازه افزایش قیمت را نخواهد داد. او همچنین اذعان داشت که برای کاهش قیمت اینترنت برنامه دارند چرا که در تمام دنیا روند ارزان شدن اینترنت به راه افتاده است.


پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۲۲۷ بازدید


«سجاد بنابی» در گفتگویی که با روابط عمومی وزارت ارتباطات داشته، اعلام کرده که وزارت ارتباطات قصد دارد شرایطی را ایجاد کند که به موجب آن بحث ترافیک اینترنت به خود اپراتورها واگذار شود و آنها خودشان بدون واسطه با شرکت های خارجی ارتباط برقرار کنند. به گفته بنابی این اقدام کاری می کند که خرید و فروش به طور مستقیم در اختیار اپراتورها باشد و واسطه گری را حذف می کند.

نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین تاکید کرده که اینترنت در دنیا در حال ارزان شدن است و این موضوع در ایران نیز باید اتفاق بیفتد. بنابی ادعاهای گرانفروشی اینترنت توسط شرکت زیرساخت به FCPها را نیز رد می کند:

«شرکت زیرساخت، قیمت اینترنت را گران نکرده است که این شرکت ها بخواهند متاثر از این افزایش، قیمت خدمات خود را افزایش دهند. در واقع شرکت زیرساخت در زمان مدیریت آذری جهرمی طی دو نوبت تا کنون بیش از ۵۰ درصد از قیمت فروش اینترنت به اپراتورها و FCP ها را کاهش داده است. در پی این درخواست هم مجموعه رگولاتوری و همچنین شخص وزیر چند شرط برای آن ها تعیین کرد، که یکی از آن ها افزایش کیفیت خدمات و دیگری تنوع خدمات شان بود که بر آن مبنا سازمان تنظیم امکان بررسی درخواست شان برای افزایش قیمت را پیدا می کند.»

به گفته بنابی قیمت اینترنتی که اپراتورها و FCP ها از زیرساخت خریداری می کند چیزی حدود ۸ تا ۱۰ درصد کلیه هزینه های آن ها است. این ادعا به این معناست که اگر زیرساخت اینترنت را با قیمت صفر هم در اختیار FCPها قرار دهد، این شرکت ها در نهایت ده درصد از هزینه هایشان کاسته خواهد شد.

گفتنیست مدیران شرکت های ارائه دهنده اینترنت چند ماهی است که نسبت به عدم افزایش قیمت اینترنت اعتراض شدید دارند و مدعی هستند که گران ترین اینترنت دنیا را می خرند و باید ارزان ترین اینترنت را به کاربران بفروشند . از سوی دیگر وزیر ارتباطات نیز در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده بود که هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت اینترنت روی بستر ADSL وجود ندارد .

مشا




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی