درمان های طبیعی برای اینکه چگونه از شوره سر خلاص شویم

درمان های طبیعی برای اینکه چگونه از شوره سر خلاص شویم

شوره سر ممکن است در نتیجه خشکی پوست سر و یا یک وضعیت پوستی به نام dermatitis seborrheic باشد. همچنین می تواند ناشی از اگزما، پسوریازیس یا به طور معمول، رشد بیش از حد از یک قارچ مخمر به نام مالاسزیا باشد.


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۹۰۱ بازدید

درمان های داروخانه ای شوره سر ممکن است شامل شامپو با پرییتین روی باشد که قارچ و باکتری ها را هدف قرار می دهد. کتوکونازول، که همچنین با قارچ مبارزه می کند؛ زغال سنگ و سولفید سلنیوم، که باعث کند شدن رشد و از بین رفتن سلول های پوست در پوست سر شما می شود و اسید سالیسیلیک که لایه ها را از بین می برد همگی ممکن است برای شما تجویز شوند، بنابراین می توان آنها را از بین برد. در اینجا نحوه خلاص شدن از شوره سر با استفاده از داروهای مورد اعتماد در خانه گردآوری شده است.

راهکارهای خانگی برای از بین بردن شوره سر

  • آسپرین

آسپرین حاوی همان ماده فعال (اسید سالیسیلیک) مانند بسیاری از شامپو های درمان شوره است. با استفاده از خرد کردن دو آسپرین و تبدیل آن به یک پودر خوب و اضافه کردن مقداری از شامپوی طبیعی تان به آن، هر بار که موهای خود را شستشو می دهید، از بین می روند. مخلوط را روی موهای خود برای 1-2 دقیقه نگه دارید، سپس به خوبی شستشو دهید و بعد یک بار دیگر با شامپو به تنهایی موهایتان را بشویید.

  • روغن درخت چای

یک مطالعه نشان داد که شامپو کردن مو تنها با 5 درصد روغن چای به طور قابل توجهی شدت شوره سر را بهبود می بخشد. شما همچنین می توانید چند قطره روغن درخت چای را به شامپو مورد علاقه خود اضافه کنید.

  • جوش شیرین

آشپزخانه شما می تواند راه حلی بدون خارش برای پوست سرتان داشته باشد. برخی از مواد در دسترس شما مانند جوش شیرین هر روز دوبار می تواند به عنوان روشی موثر برای درمان شوره سر مورد استفاده قرار بگیرد. موهای خود را مرطوب کنید و سپس یک مشت از جوش شیرین را به پوست سر بمالید. شامپو را بردارید و موهایتان را شستشو دهید. جوش شیرین باعث کاهش قارچ های بیش از حد می شود که می تواند موجب شوره سر شود. موهای شما ممکن است در ابتدا خشک شوند اما بعد از چند هفته، پوست سر شما شروع به تولید روغن های طبیعی می کند، موهای شما را نرم تر و بدون شکستگی می کند.

  • سرکه سیب

در اینجا نحوه خلاص شدن از شوره سر با استفاده از این اکسیر جادویی آمده است که بعضی ها می گویند همه چیز را بهبود می بخشد. سرکه سیب به عنوان یک راه حل برای شوره سر به کار می رود زیرا اسیدیته سرکه سیب باعث تغییر pH پوست شما می شود و باعث می شود که مخمر رشد کند. سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب در یک بطری اسپری ریخته و روی پوست سر ماساژ دهید. سر خود را در یک حوله قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه تا یک ساعت بگذرد سپس موهای خود را به طور معمول شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید

  • دهانشویه

برای درمان شوره سر، موهای خود را با شامپوی معمولی خود شستشو دهید سپس با دهانشویه با پایه الکل بشویید. با نرم کننده معمولی هم آن را در نهایت شستشو دهید. خواص ضد قارچ دهانشویه باعث جلوگیری از رشد سریع مخمر می شود.

  • روغن نارگیل

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه از شوره سر خلاص شوید سعی کنید حتما از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل درمان شوره سر است و همچنین بوی خوبی دارد. قبل از دوش گرفتن، 3-5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید و حدود یک ساعت در همان حال بگذارید سپس مانند همیشه سرتان را شامپو کنید. همچنین می توانید کمی روغن نارگیل هم با شامپویتان اضافه کنید. این یک روغن محبوب و دارای مزایای جدی برای موهای شماست.

  • لیمو

اگر دچار شوره هستید، لیمو می تواند راه حل خوبی برای شما باشد. فقط 2 قاشق سوپخوری آب لیمو را به پوست سر خود بمالید و بعد با آب بشویید. سپس 1 قاشق چای خوری آب لیمو را به یک فنجان آب اضافه کنید و موهای خود را با آن بشویید. هر روز تا زمانی که شوره سر شما ناپدید شود، تکرار کنید. اسیدیته لیمو کمک می کند تا PH پوست سر خود را متعادل کنید، که به درمان شوره سر کمک می کند.

  • نمک

خاصیت ساییدگی نمک برای شستشو دادن پوست سر قبل از شامپو مناسب است. کمی نمک روی پوست سر خشک ریخته و سپس آن را خوب ماساژ دهید. شما متوجه خواهید شد که پوست خشک و پوسته پوسته شده در می آید و برای شامپو کردن آماده است. برای درمان کامل شوره سر، کمی نمک را با شامپوی خود ترکیب کنید.

  • آلوئه ورا

تمام این روش های درمان شوره سر ممکن است باعث از بین رفتن شوره سر شوند، اما آلوئه ورا دو برابر مفید است زیرا با خارش هم مبارزه می کند. قبل از شامپو آن را به پوست سر بمالید. اثرات خنک کننده آلوئه ورا خارش را خنثی می کند. اگر مطمئن نیستید که چرا سر شما خارش دارد، ابتدا بهتر است دلیل آن را بیابید.

  • سیر

خواص ضد میکروبی سیر برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده شوره سر مناسب است. سیر را له کرده و آن را به پوست سر بمالید. برای جلوگیری از بوی قوی آن، پیشنهاد می شود سیر خرد شده را با عسل مخلوط کرده و به پوست ماساژ دهید سپس با پاشمپوی معمولی شستشو دهید.

  • روغن زیتون

ماسک روغن زیتون برای یک شب، یک درمان مخصوص برای شوره سر است. حدود 10 قطره روغن زیتون را به پوست سر خود ماساژ داده و با یک کلاه حمام برای یک شب آن را بپوشانید. صبح روز بعد به طور معمول با شامپوی خود سرتان را شستشو دهید. برای درمان سریعتر، به دنبال یک شامپوی حاوی روغن زیتون باشید.

منبع:

besthealthmag




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی