این افکار منفی برای افراد موفق خطرناک است

این افکار منفی برای افراد موفق خطرناک است

آیا تا به حال احساس خود را با افکار منفی خراب کرده اید؟ آیا شما در مورد افکار منفی که می دانید نباید به آنها فکر کنید، را در نظر می گیرید؟ حقیقت این است که بسیاری از ما این کار را انجام می دهیم. اما افکار منفی و سمی چیزی است که افراد موفق از آنها اجتناب می کنند زیرا می تواند به حرفه شان آسیب برساند.


پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۶۶۱ بازدید

با شناختن افکار منفی که شما را به عقب برمی گردانند، می توانید آن را مثبت تر و حتی مفید تر کنید. لی لمبارت، مربی مشاغلراهنمایی های خود را در مورد چگونگی انجام این کار به اشتراک می گذارد که با برجسته کردن 6 افکار منفی رایج سما را راهنمایی می کند.

1. برای اینکه من موفق شوم باید همه چیز کامل باشد

کمال گرایی مضر است و جزء افکار منفی محسوب می شود زیرا این یک هدف غیرممکن است. در پایان هیچ رزومه ای، هیچ مصاحبه ای و هیچ کاری کامل نیست. لمبارت می گوید: هر کس و هر شغلی دارای نقاط قوت و ضعف خود است و هیچکس کامل نیست.

به جای ترس از تغییر شغل یا تمرکز بر چیزهایی که هنوز به دست نیاورده اید، هرگونه اشتباهات را به عنوان فرصت هایی برای بهبود در نظر بگیرید. لمبارت توضیح می دهد: “تلاش برای چیزهای جدید این است که چگونه مهارت های جدید یاد بگیریم و آنها را توسعه دهیم.” قرار دادن چنین انتظارات زیادی در مورد خود، هم از نظر عاطفی خطرناک و هم غیرمعمول است.

2. تقدیر من شکست خوردن است

گاهی اوقات ما با موانع و حتی تنش های روزانه که بخشی طبیعی از زندگی هستند روبرو می شویم اما حقیقت این است که شما هرگز نباید به شکست یا موفقیت تکیه کنید. آینده شما در دستان شماست و اینکه چگونه به آن سفر می کنید مهم است.

لمبارت می گوید: “به جای تمرکز بر هدف نهایی و اینکه آیا شما شکست می خورید یا موفق خواهید شد، تمرکزتان را بر روی روند و آنچه که در طول راه می توانید به دست آورید، بگذارید.” “برای جویندگان شغل، این می تواند به معنای تکمیل یک دوره آنلاین، آشنایی با صنعتی جدید و یا دریافت بازخورد مثبت از یک استخدام کننده باشد.” گام های کوچک بهتر از برنداشتن گام است. فراموش نکنید که این پیروزی های کوچک را جشن بگیرید و آنها را به عنوان دستاوردهای خود ببینید.

3. برای موفقیت به دیگران احتیاج دارم

لمبارت می گوید: “ترس از آنچه که دیگران فکر می کنند، یکی از افکار منفی مشترک میان اغلب مردم است که مردم را از جستجوی هدف باز می دارد.” “بسیاری از مردم به خاطر ترس از آنچه که دیگران فکر می کنند و اگر آنها به حرفه ای با وضعیت کمتر و یا پرداخت پایین تر بروند وحشت دارند”.

با این حال، نظر هر فرد متفاوت است. برخی از افراد برای نظر دیگران ارزش زیادی قائل می شوند و برای دیگران زندگی می کنند، برخی دیگر هم کاری که خودشان صلاح می دانند را انجام می دهند. بهترین راه این است که سعی کنید به جای درخواست مجوز، از دوستان و خانواده مشورت بخواهید. در پایان روز، اگر شما کاری را انجام می دهید که برای شما معنی دار است، بسیار خوشحال خواهید شد.

4. من “همیشه” یا “هرگز” این کار را انجام می دهم

هیچ کس “همیشه” یا “هرگز” کاری انجام نمی دهد؛ به همین دلیل است که شما هیچ نظارتی بر رفتار خود ندارید. به خاطر داشته باشید که می توانید همه چیز را هر زمان که بخواهید تغییر دهید مخصوصا اگر بخواهید حرکتی حرفه ای انجام دهید. لمبارت می گوید: مهم است که مثبت باقی بمانید و خودخواه باشید.

“اگر شما از این زبان منفی استفاده می کنید، کم کم به آنها اعتقاد پیدا می کنید. تمرکز بر استفاده از زبان مثبت نشان می دهد که شما در کنترل آینده خود موفق هستید و به فرصت ها و سازگاری با تغییرات معتقدید. پس هرگز این کلمات را نگویید!

5. گذشته من، آینده مرا رقم می زند

اگر شما چیزی را در گذشته تجربه کرده اید که به طور ناگهانی شما را تحت تاثیر قرار داده است، مانند از دست دادن شغل خود یا عدم اعتماد به نفس، ممکن است به آسانی بر آینده شما تاثیر بگذارد. اما فقط به این دلیل که در گذشته سختی هایی داشته اید، به این معنی نیست که شما در آینده هم دچار مشکل می شوید. آن را به عنوان فرصتی برای ارزیابی مجدد آنچه که می خواهید، ببینید و برایش تلاش کنید زیرا هر چیزی که ارزشش را دارد، شما را به خطر می اندازد.

لمبارت توصیه می کند که به دنبال فرصت هایی باشید که به صورت حرفه ای و شخصی به شما انرژی می دهد تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید. در یک باشگاه ثبت نام کنید، فعالیت ورزشی داشته باشید یا شور و شوقی که همیشه از آن لذت می بردید را تجربه کنید. این تنها زمانی است که اعتماد به نفس شما را بازسازی می کند، در نتیجه شما احساس آمادگی برای انجام اقداماتی را دارید که برای پیشبرد حرکت لازم است.

6. احساسات من واقعیت من هستند

لمبارت می گوید: “گاهی اوقات منتقد درونیتان، شما را در بدترین حالت ممکن می بیند.” این افکار منفی می گوید:” شما به اندازه کافی خوب نیستید “،” هیچ کس شما را استخدام نمی کند، “” شما کم سواد هستید “و غیره.” مهم است که تصدیق کنید که شما در حال تبدیل شدن به بهترین حالت خود هستید و برای آن آماده باشید.

“برای هر یک از افکار منفی یک استدلال پیشنهادی آماده شده است تا بتوانید با منتقد درونی خود مبارزه کنید”. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید واجد شرایط نیستید، مهارت های بیشتری را یاد بگیرید و توانایی یادگیری را افزایش دهید. “اگر برای آن آمادگی دارید، می توانید اذعان کنید که اینها فقط احساسات شما هستند، نه واقعیت.”

در نهایت، افکار منفی ما فقط افکار ما هستند و می توان آنها را در نظر گرفت، به چالش کشید و با تمرین، برای مثبت تر و مفید تر کردن آنها جهت درخشش در حرفه تلاش کرد.

منبع:

seek




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی