گوشی تاشو سونی با نمایشگر جمع‌شونده در راه است

گوشی تاشو سونی با نمایشگر جمع‌شونده در راه است

پس از معرفی اسمارت‌فون رویال فلکس‌پای در ماه اکتبر گذشته، انتظار می‌رفت این هندست قدرتمند بر بازار گوشی‌های تاشو سیطره پیدا کند. اما کمپانی سامسونگ چند روز پیش از عرضه گلکسی فولد، به‌دلیل بروز برخی مشکلات در گجت 1980 دلاری خود عرضه آن‌ را به تعویق انداخت. همچنین بسته به تعریف شما از فصل تابستان، هواوی نیز گوشی تاشوی میت X خود را با تاخیری 3 ماهه روانه بازار خواهد کرد. ظاهرا سامسونگ برای گوشی گلکسی فولد خود تعمیرات ویژه‌ای را اعمال نموده است؛ اما عدم عرضه این اسمارت‌فون در مقطع کنونی امری قابل‌فهم است. دیجی کو؛ مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که سامسونگ برای تبدیل شدن به نخستین عرضه کننده گوشی تاشو، شتاب‌زده عمل کرده و مایل نیست که چنین اشتباهی را مجددا تکرار نماید.


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۹۵۴ بازدید

سایر تولیدکنندگان گوشی که مشغول توسعه دستگاه‌های تاشوی خود هستند نیز وضعیت سامسونگ و هواوی را مشتاقانه رصد می‌کنند. در همین حال، توئیت منتشر شده توسط یک خبرچین با نام مکس جی (به نقل از وب‌سایت MSPoweruser) اعلام کرد که سونی نیز بر روی دستگاه تاشوی خود کار می‌کند. بر اساس ادعای این توئیت، نمونه‌های اولیه گجت مذکور توسط کمپانی تولید شده و این دستگاه‌ها از نمایشگر ساخت شرکت ال‌جی، دوربین با قابلیت زوم 10 برابری و یک باتری 3220 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرند. ظرفیت باتری به‌کارگیری شده اندکی پایین به‌نظر می‌رسد؛ اما مجددا بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر سونی بر روی نمونه‌های اولیه این محصول کار می‌کند. به‌عنوان مثال، مدل‌های آزمایشی مجهز به تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 7250 هستند؛ در حالی‌که انتظار می‌رود گوشی تاشوی سونی نهایتا با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 و مودم 5G اسنپ‌دراگون X50 تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. در نتیجه هندست تاشوی سونی از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد.

توئیت مذکور خاطرنشان می‌کند که گجت تاشوی سونی برخلاف اسمارت‌فون‌های گلکسی فولد یا میت X از الگوی طراحی مارپیچی استفاده خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که هندست مذکور احتمالا از یک نمایشگر جمع‌شونده مشابه با نمونه نمایش داده شده در پتنت اخیر سامسونگ بهره خواهد برد. پیش‌تر در سال 2016، سامسونگ نمونه اولیه یک پنل اولد جمع‌شونده را مورد استفاده قرار داد. این پتنت برای کمک به کاربر جهت بازگشایی نمایشگر اسمارت‌فون از طریق کشیدن هر 2 طرف دستگاه از ریل‌هایی استفاده می‌کرد. چنین مشخصه‌ای اسمارت‌فون را به یک تبلت تبدیل می‌کند. شخص خبرچین با فرض عدم بروز هرگونه مشکل ادعا می‌کند که دستگاه تاشوی سونی احتمالا در اواخر ماه دسامبر 2019 یا اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

تصویری از پتنت سامسونگ برای یک گوشی تاشوی مجهز به نمایشگر جمع‌شونده


هرگونه گوشی تاشوی جمع‌شونده با مشکل جذب آشغال و گردوخاک دست‌به‌گریبان خواهد بود. سامسونگ نیز با گوشی گلکسی فولد خود متوجه وجود این مشکل شد. یک قطعه خارجی کوچک چفت‌شونده در روزنه تعبیه شده روی لولا می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. بر اساس گزارشات، سامسونگ به منظور پیش‌گیری از بروز مجدد این مشکل، اندازه شکاف مذکور را کاهش داده است.

در حالی‌که سونی برای افزایش محبوبیت در صنعت اسمارت‌فون در زمینه‌های مختلفی تلاش کرده است؛ اما این کمپانی در پیوستن به طیف تولیدکنندگان برتر ناکام بوده است. طی سالیان اخیر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر افراد نسبت به وضعیت کمپانی معترض بوده و خواستار لغو فعالیت‌های آن شدند. اوایل امسال، بحث‌هایی پیرامون کاهش 50 درصدی تعداد کارمندان واحد موبایل سونی طی سال آینده مطرح شد. به‌طور هم‌زمان، تولیدکننده ژاپنی فروش هندست‌های خود در اروپا و شرق آسیا را محدود کرد.

سونی به منظور نمایش آغاز عصر جدیدی از فعالیت، مدل پرچم‌دار امسال خود را اکسپریا 1 نام‌گذاری کرد. این هندست از نمایشگری با ظاهر سینمایی‌تر و نسبت ابعاد محبوب 21:9 برخوردار است. این مشخصه به نمایشگر ظاهری باریک و عریض بخشیده و در نتیجه افرادی که به تماشای محتوا در حالت افقی می‌پردازند با تجربه نمایشی فوق‌العاده‌ای مواجه خواهند شد. نمایشگر آمولد 6.5 اینچی دارای رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل و چگالی پیکسلی 643ppi (پیکسل بر اینچ) است.

در حال حاضر تولید یک دستگاه تاشو توسط شرکتی که واحد موبایل آن با وضعیتی بحرانی دست‌وپنجه نرم می‌کند احتمالا اندکی عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسد. اما سونی واقعا می‌خواهد در این کسب‌وکار به موفقیت دست یابد. لذا در صورت صحت اطلاعات لو رفته، کمپانی به منظور تبدیل شدن به یک برند شاخص در صنعت اسمارت‌فون مشغول کنار زدن کلیه موانع پیش روی خود است.

منبعphonearena




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی