عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه

عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه

هنگامی که قصد دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، دکوراسیون آشپزخانه بدون تردید جزء اولویت های شما محسوب می شود. زیبایی این قسمت و انتخاب و چیدمان درست تجهیزات و وسایل در این بخش بسیار مهم است. از طرفی شما باید به نکات زیبایی شناسی این بخش توجه کنید و از طرف دیگر وسایل و تجهیزات موجود در آشپزخانمه باید کاربردی باشند و به نیاز های شما پاسخ دهند.


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۲۲۵ بازدید

طرح های مختلفی برای زیبا سازی آشپزخانه منزل وجود دارد. در بعضی از طرح ها تنها به زیبایی آشپزخانه توجه می شود و ممکن است بعضی از قسمت ها در این مدل از طراحی کاربردی نباشند. در بعضی دیگر از طرح ها بیشتر به کاربردی بودن بخش های مختلف آشپزخانه توجه شده و مناسب افرادیست که بیشتر در منزل خود آشپزی می کنند و به پختن غذا علاقه دارند. البته طراحی هایی هم هستند که بین زیبا بودن دکوراسیون آشپزخانه و کاربردی بودن آن تعادل برقرار کرده اند. شما در انتخاب و خرید لوازمی مانند اجاق گاز، یخچال، مایکروویو، هود و... در آشپزخانه بیشتر باید به عملکرد و کاربرد آن ها توجه کنید تا زیبایی. از این رو لازم است تا مانور شما برای زیبا کردن آشپزخانه در بخش دیگری باشد. کابینت ها و سنگ پیشخوان بخش هایی هستند که می توانند در روح بخشیدن به آشپزخانه و شخصیت دادن به آن بسیار موثر باشند. در ادامه بیشتر به این موارد می پردازیم.

سنگ آشپزخانه ضخیم 3 تا 4 اینچ ضخامت دارد و با دیدن آن متوجه می شوید که واقعا ضخیم هستند! این روز ها در دکوراسیون آشپزخانه ها از این سنگ ها استفاده می شود. البته به طور قطع قیمت این سنگ های ضخیم گران تر از سنگ های عادی است، اما با نصب آن می توانید تفاوت را به طور کامل احساس کنید. در حالی که سنگ آشپزخانه های معمولی حداکثر 2 اینچ ضخامت دارند، نمای این سنگ های ضخیم به طور خاصی تازه و الهام بخش می شوند زمانی که مواد قالب در ساخت آن گرانیت باشد. گرانیت تیره زیبا، براق و مدرن است (مخصوصا زمانی که چوب کابینت زیر آن قهوه ای گرم باشد).

به عنوان یک نکته در دکوراسیون آشپزخانه، افرادی که به سنگ گرانیت علاقه دارند باید بدانند که ضخامت لبه های سنگ پیشخوان واقعا به شما برای حس کردن جنس مواد به کار رفته در آن کمک می کند، که اغلب حس خوبیست. سایز این سنگ ها هم می تواند توسط تولید کننده پیش بینی و در ابعاد مشخصی تولید شود و هم می تواند در محل و به هنگام نصب قالب گیری شود. بهتر است بسته به اینکه دیزاین آشپزخانه ی شما چه سنگی نیاز دارد، یکی از مدل های معمول این سنگ آشپزخانه ضخیم را انتخاب کنید.

  • پیشخوان جزیره آشپزخانه برای مخلوط کردن مواد

همانطور که گفته شد دکوراسیون آشپزخانه در بهترین حالت باید میان زیبایی و کاربردی بودن وسایل تعادل برقرار کند. می دانیم برای تمام افرادی که آشپزی می کنند، غیر ممکن است که روی سنگ پیشخوان کابینت آشپزخانه یا روی سنگ جزیره مواد غذایی را خرد و مخلوط کنند (چون که این کار به دلیل لغزنده بودن سطح به هیچ عنوان امن نیست و همچنین باعث می شود کارد های آشپزی شما کند و خراب شوند). همچنین می دانیم که وجود این سنگ های زیبا برای زیبایی آشپزخانه مهم است و نمی توان آن را به طور کامل حذف کرد. اما اگر شما در کنار سنگ آشپزخانه خود یک تخته ی بزرگ و ضخیم برای آشپزی داشته باشید، نه تنها یک دیزاین خیلی شیک و مجلل است، بلکه می توانید از تخته ی بزرگ آشپزی خود برای خرد کردن، له کردن، میکس کردن و رول کردن مواد غذایی مختلف استفاده کنید. بنابراین اگر فضای کافی را در آشپزخانه دارید و اهل آشپزی هستید، قطعا دکوراسیون آشپزخانه ی شما با همچین طرحی بسیار لوکس خواهد شد و در عین حال می توانید از آشپزی کردن در آن لذت ببرید.

  • نقش موثر کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت آشپزخانه بخش وسیعی از این محل را پوشش می دهد. معمولا در هر آشپزخانه ای چند ردیف در پایین و بالا از آن ها استفاده می شود. علاوه بر اینکه کابینت برای سر و سامان دادن به ظروف و خوراکی های آشپزخانه ضرورت دارد و به هیچ عنوان نمی توان آن ها را از دکوراسیون آشپزخانه حذف کرد، همچنین برای اینکه آشپزخانه ای شیک، زیبا و خیره کننده داشته باشید هم به آن ها نیاز دارید. زمانی که از زیبایی کابینت صحبت می کنیم، تمرکز ما روی درب آن هاست. درب زیبای کابینت می تواند آشپزخانه ی شما را متحول کند.

جنس درب کابینت و مدل آن نقش اساسی را در به چشم آمدن آن ها دارد. در حال حاضر جنس هایی نظیر ام دی اف ، ممبران یا های گلاس، ملامینه و چوبی برخی از انتخاب های برای جنس کابینت است. با توجه به سلیقه و توجه به دکوراسیون آشپزخانه می توانید یکی از این جنس ها را برای منزل خود انتخاب و خریداری کنید.

همچنین مدل درب کابینت نیز اهمیت دارد. قبل از خرید حتما مدل های بی پایان درب ها را در وبسایت های مختلف مشاهده کنید تا بتوانید مدل مورد نظر خود را پیدا کنید.

در دکوراسیون آشپزخانه سطح دیوار پشت کابینت ها را برای اینکه رطوبت، ترشحات ناشی از پخت غذا و ... به آن نفوذ نکند و البته برای زیبایی فضای آشپزخانه با پنل های مختلفی می پوشانند. یکی از زیباترین و در عین حال با کیفیت ترین پنل هایی که می توان در این زمینه از آن استفاده کرد، پنل های پشت کابینتی است که از جنس کاشی نازک عمودی هستند (تصویر آن ها را در زیر مشاهده می کنید). البته از مدل های معمول کاشی هم می توان در دکوراسیون و طراحی آشپزخانه استفاده کرد اما این نوع ظریف و زیبا به دلیل نازکی و نصب عمودی آن، حس و حال سر زندگی را به آشپزخانه ی شما تزریق می کند. این کاشی در رنگ های متنوعی در بازار موجود می باشد.

اگرچه استفاده از این کاشی های عمودی در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه روش درستی برای زیباتر شدن آشپزخانه است، اما استفاده از آن ها تنها به آشپزخانه محدود نمی شود و در سرویس بهداشتی و حمام هم می توان از زیبایی این کاشی ها بهره برد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی