با این اسانس‎ها، پشه‌ها را فراری دهید

با این اسانس‎ها، پشه‌ها را فراری دهید

اقتصاد نیوز:ما دوست داریم که در تابستان به بیرون از خانه برویم، در پارک قدم بزنیم، هوای تازه بخوریم و در چمن‌ها پابرهنه بدویم، اما تمام این حس‌های خوب با وجود پشه‌هایی که مدام دورمان می‌چرخند، از بین می‌رود. اما چه کنیم که از شر این حشرات خلاص شویم؟ در ادامه برخی از ترفند‌های فراری دادن پشه‌ها را برایتان آورده ایم.


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۹۰۷ بازدید

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از برترین‌ها، ما دوست داریم که در تابستان به بیرون از خانه برویم، در پارک قدم بزنیم، هوای تازه بخوریم و در چمن‌ها پابرهنه بدویم، اما تمام این حس‌های خوب با وجود پشه‌هایی که مدام دورمان می‌چرخند، از بین می‌رود. اما چه کنیم که از شر این حشرات خلاص شویم؟ در ادامه برخی از ترفند‌های فراری دادن پشه‌ها به کمک اسانس‌ها را برایتان آورده ایم.

  • پودر وانیل

شما می‌توانید با ترکیب پودر وانیل و لوسیون بچه به میزان ۱ به ۱۰، معجونی درست کنید که پشه‌ها را فراری دهد. اگر لوسیون کودک ندارید، می‌توانید به جای آن از آب استفاده کنید. وانیل را در کمی آب مخلوط کنید و آن را به بدن تان بمالید.

روغن‌های گیاهانی، چون آنیس، گل میخک، ریحان و اکالیپتوس قادر به دور کردن پشه‌ها هستند؛ بنابراین اگر مقداری از آن‌ها را به پوست تان بزنید، پشه‌ها را فراری می‌دهید. برای این کار، ۵ تا ۱۰ قطره از هر کدام از آن‌ها را درون یک لیوان آب بریزید و آن را به پوست تان بمالید یا این که آن را روی وسایل گرمایشی مانند گاز یا شمع اسپری کنید. جدا از اینها، شما می‌توانید یک پنبه بردارید، آن را به روغن آغشته کنید و روی طاقچه پنجره قرار دهید.

  • آقطی سفید

آقطی سفید تازه را در اتاق تان قرار دهید. این گیاه خیلی راحت با اسانسی که دارد، پشه‌ها را از شما دور می‌کند؛ اما مراقب باشید، زیرا میزان زیاد این گیاه، می‌تواند برای شما هم آزاردهنده باشد و در خواب تان اختلال ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است که این گیاه را شب‌ها از اتاق تان خارج کنید.

  • میخک صدپر

۵ گرم از میخک صدپر را در یک لیوان آب بریزید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. ۱۰ قطره از این معجون را با یک قاشق چای خوری از هر عطری که خواستید مخلوط کنید و آن را به نقاطی از بدن تان که پوشیده نیست بمالید. حال شما می‌توانید با خیال راحت تا ۲ ساعت بیرون از خانه بمانید، بدون این که پشه‌ها به سمت تان بیایند.

  • ارس

اگر در بیرون از منزل، به فکر روشن کردن آتیش هستید و در آن واحد می‌خواهید از شر پشه‌ها هم خلاص شوید، چند عدد شاخه ارس یا سرو کوهی را داخل آتش بیاندازید. از بوی این گیاه، پشه‌ها فراری می‌شوند.

  • روغن سدر

روغن سدر نه تنها پشه ها، بلکه مگس و سوسک‌ها را هم فراری می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید با یک تیر، ۳ نشان بزنید و با خیال راحت در محیطی باز بنشینید.

گل بابوبه یکی از روش‌های قدیمی برای فراری دادن پشه‌ها بوده است. گل، ساقه و حتی برگ‌های این گیاه، سلول‌های عصبی پشه‌ها را تحریک کرده و آن‌ها را دور می‌کند. شما می‌توانید چند شاخه از این گیاه را در محلی که نشسته‎‎اید بگذارید و بدون مزاحمت پشه‎ها، از هوا آزاد لذت ببرید.

  • گندم

در قدیم، مردم از گندم برای فراری دادن پشه‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز شما می‌توانید این ترفند را به کار گیرید. یک دسته از ریشه گندم را آسیاب کنید و آن را با مقداری آب، ۳ بار بجوشانید. با این کار، معجون شما رنگی زرد پیدا خواهد کرد. حال دست و صورت تان را با این مایع بشویید، آنوقت می‌بینید که هیچ پشه‌ای به شما نزدیک نخواهد شد.

  • ریحان

مقداری ریحان تازه بردارید و آن را بکوبید. سپس آن‌ها را به پوست تان بمالید.

  • روغن سرخ کردنی، شامپو و سرکه

یکی دیگر از معجون‌هایی که دشمن پشه هاست، معجون روغن سرخ کردنی، شامپو و سرکه است. این مواد را با اندازه یکسان، هم مخلوط کنید و آن‌ها را هم بزنید تا کفی سفید رنگ روی مایع تان پدیدار شود. این مایع بوی بدی ندارد و برای شما و فرزندان تان آزاردهنده نخواهد بود.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی