فرهنگ های مختلف بچه دار شدن و تولد نوزاد را چگونه جشن میگیرند

فرهنگ های مختلف بچه دار شدن و تولد نوزاد را چگونه جشن میگیرند

به دنیا آوردن بچه در کشورهای مختلف و در تمام اعصار, کاری یکسان بوده و خواهد بود اما هر فرهنگ آداب و رسوم خاص خود را دارد مراسم خاصی برای تولد بچه در دوره های مختلف شکل گرفته اند که برخی قدیمی و بعضی دیگر جدیدند.


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۸۱۸ بازدید

معمولا هر قوم و ملتی، به مناسک مخصوص تولد بچه به چشم عملی مقدس نگاه می کنند و تمام اهالی قوم آن مراسم را انجام می دهند.

در اینجا می خواهیم برخی مناسک ویژه و متفاوت درمورد تولد بچه در کشورهای مختلف را به شما معرفی کنیم:

  • آمریکای لاتین: در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، مادر بچه به مدت شش هفته در قرنطینه ای می رود و بجز غذاهای مخصوص چیزی نمی خورد. در این مدت یکی از نزدیکان خانه داری، آشپزی، نظافت و مراقبت از سایر فرزندان را برعهده می گیرد.

  • اندونزی: در برخی نقاط اندونزی، خانواده کودک پس از وضع حمل مادر، ارزش فراوانی برای جفت کودک که در بطن مادر بوده قائل می شوند و آن را زنده و صاحب جان می پندارند.

آنها حتی اعتقاد دارند که جفت کودک حکم خواهر یا برادر او را دارد. به همین دلیل آن را می شویند و طی مراسمی پیچیده، خارج از خانه دفن می کنند.

  • ژاپن: در ژاپن به تولد کودک اهمیت زیادی داده می شود و ژاپنی ها آن را تجربه ای طبیعی و زیبا می دانند که بیش از هر چیز دیگر مستلزم توجه است. زنی که فرزند به دنیا می آورد تا سه هفته در منزل پدر و مادرش می ماند و بیشتر وقت را در رختخواب به سر می برد تا حال بهتری پیدا کند. در این مدت سایر اعضای خانواده وظایف خانه را انجام می دهند و از این طریق سعی می کنند به مادر جوان یاری برسانند.

  • هلند: با این که جامعه غرب سال هاست از مرز سنت به فناوری گذر کرده و یکی از دستاوردهای همین رشد را زایمان زنان در بیمارستان می توان دید، اما هلندی ها از قدیم الایام از این شیوه استقبال نکردند و هنوز که هنوز است 20 درصد از آنها در خانه فرزند خود را به دنیا می آورند. آنها اعتقاد دارند بیمارستان مخصوص درمان و مداوای بیماری است و تولد یک کودک، دقیقا متفاوت از هر نوع مرض است. پس چه دلیلی دارد که زنان برای تولد فرزندشان به بیمارستان مراجعه کنند؟!

  • برزیل: در اکثر نقاط جهان رسم است که اقوام برای مادری که به تازگی فرزند به دنیا آورده هدیه بیاورند، اما در برزیل بسیاری از مادران جوان به قوم و خویشی که در بیمارستان به ملاقاتشان می آیند هدیه می دهند!

  • ترکیه: در بیمارستان به مادر شربت لوهوسا می دهند که ترکیبی از آب، دارچین، شکر و رنگ قرمز خوراکی است. این شربت به افرادی که به دیدن کودک تازه متولدشده هم می آیند تعارف می شود.

  • پاکستان: در پاکستان عقیقه رایج است. در روزهای هفتم، چهاردهم و بیست و یکم پس از تولد کودک مراسم اسم گذاری برپا می شود. در طی این مراسم سر کودک را می تراشند و برای او گوسفندی قربانی می کنند.

  • نیجریه: در نیجریه این مادر نیست که برای اولین بار فرزند خود را به حمام می برد. اگر مادربزرگ در دسترس باشد، او این کار را انجام می دهد و اگر که نباشد، خاله، عمه یا یکی از دوستان نزدیک نوزاد را برای نخستین بار به حمام می برد. این سنت ساده به مادر نشان می دهد که هیچ گاه برای بزرگ کردن کودکش تنها نیست و همواره سایرین در اطرافش هستند.

  • آمریکا: در آمریکا در هر بیمارستانی که بروید نوزادان را پیچیده در پتویی مشابه هم می بینید. فرقی ندارد از کدام نژاد باشند یا چه وضع اقتصادی، همگی در پتویی شبیه به هم قرار داده می شوند. گهگاه تلاش هایی برای تغییر این سنت انجام می شود، اما تاکنون تاثیری نداشته است.



سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی