نکات مهم در خرید هارد اکسترنال

نکات مهم در خرید هارد اکسترنال

این روزها دیگر هارد اکسترنال تبدیل به یکی از ملزومات جانبی دارندگان لپ تاپ شده است و بهترین روش برای در امان ماندن،نقل و انتقال و جابجایی اطلاعات شماست. اما در هنگام خرید این دستگاه به چه نکاتی باید توجه کرد؟


چهار‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۷۴۸ بازدید

هاردهای اکسترنال در کنار اینکه قیمت مناسبی دارد روشی مطمئن و ایمن برای ذخیره ی فایل های برنامه و یا آرشیو فیلم و عکس های شخصی و خانوادگی تان می باشد، معمولا کسانی که حرفه ای در کار لپ تاپ هستند، نمی توانند بدون یک هارد اکسترنال باشند چون نیاز به داشتن یک بک آپ از اطلاعاتشان را دارند.
باید بگوییم که هاردهای اینترنال امنیت چندانی ندارد و تفاوتی ندارد که هارد لپ تاپتان از جنس HDD باشد یا SDD ؛ هارد اینترنال (داخلی) به ضربه حساس است و به مادربورد کامپیوتر شما متصل است و گاهی سوزن ریدر در آن گیر می کند و ممکن است شما اطلاعات مهم داخل لپ تاپ یا PC خود را برای همیشه از دست بدهید.

وجود یک هارد اکسترنال همچنین برای امنیت لوازم و اسناد شخصی خودتان نیز واجب است . نمی توان خسارت وارده در صورت سرقت یا از بین رفتن لپ تاپتان را تخمین زد برای همین بهترین کار استفاده از یک هارد اکسترنال می باشد.
ساختار یک هارد اکسترنال بسیار ساده است هارد یک وسیله الکترومکانیکی است که دارای یک بورد کنترلی و یک بازوی متحرک است که در امتداد یک دیسک گردان حرکت می کند. این بازو در طول و عرض دیسک حرکت کرده و اطلاعات را بازخوانی می کند. منظور از ۵۴۰۰ دور در دقیقه هم ،چرخش ۵۴۰۰ دور دیسک گردان در یک دقیقه می باشد که باواحد RPM که مخفف Revolutions Per Minute است سنجیده می شود.
اگر میخواهید بدانید چه نوع هارد اکسترنالی بخرید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

• درصورت بالا رفتن ظرفیت هارد اکسترنال قیمت و وزن آن هم بالا می رود.قیمت و وزن یک هارد ۱ ترابایتی به مراتب کمتر از یک هارد ۶ ترابایتی است
• با بالا رفتن ظرفیت هارد شما تعداد چرخش دیسک گردان شما نیز پایین می آید.و باید انتظار داشت که چرخش یک هارد ۶ ترابایتی ۵۴۰۰ دور در دقیقه باشد
• اگر از هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم و سریال و فایل های شخصی استفاده می کنید یک هارد با ۵۴۰۰ دور را برای شما توصیه می کنیم ولی اگر برای نقل و انتقال اطلاعات به یک هارد اکسترنال نیاز دارید هارد با سرعت۷۲۰۰ به شما توصیه می شود.
• در حافظه های SDD اطلاعات با سرعت بیشتری می توانند بارگذاری و جابه جا شوند لازم به ذکر است که حافظه ی SDD برای نصب بازی و برنامه ایده آل است ولی هارد HDD برای ذخیره سازی و آرشیو سازی مناسب تر است.
• اگر در مورد ضدضربه بودن هارد نگرانی هایی دارید .حافظه های SDD به علت نداشتن قسمت مکانیکی مطمئن تر هستند چون در اثر ضربه خوردن برایشان اتفاق خاصی نمی افتد اما هارد اکسترنال HDD به علت داشتن همین قسمت مکانیکی در صورت ضربه خوردن امکان آسیب دیدن دارند، باید اضافه کرد که هارد HDD نسبت به قطع جریان برق حساس می باشد و بهتر است هنگام خرید هارد HDD ،مدل ضد ضربه یا ضدشوک آن را خریداری نمایید.
• لازم به خرید پورت های گرانقیمت در زمینه ی هاردهای اکسترنال نیست و می توان از پورت های USB 3.0 یا USB 2.0 استفاده نمود.
• در صورتی که از PC استفاده می کنید بهتر است از گزینه ی هارد اکسترنال با آداپتور استفاده کنید ،البته توصیه ی ما بیشتر هارد با آداپتور می باشد چون احتمال قطع و وصل جریان برق را به صفر می رساند و امن تر می باشد.
• اگر برایتان از نظر بودجه امکان پذیر است هارد اکسترنالی خریداری کنید که مدت زمان تشخیص Recongnition Time آن کمتر باشد و سریع توسط لپ تاپ شناسایی گردد.

این روزها تعداد تولید کنندگان هاردهای اکسترنال خوب بسیار زیاد نیستند،می توان گفت که بهترین مارک های هارد اکسترنال ،Lacie ،وسترن دیجیتال، Seagate ،سامسونگ و ،توشیبا ،Transcend و سیلیکون پاور و در انتها Adata می باشد.شما می توانید مشخصات آنها را با جستجوی کوچکی در اینترنت و سایتهای فروش آنها پیدا کنید .در صدر این جدول برند لیسی قرار دارد که ضدضربه و ضد آب می باشد و به تبع بسیار گرانقیمت می باشد.و بعد از آن وسترن دیجیتال که دارای دو مدل اصلی است :یکی هارد اکسترنال My Passport Ultra و دیگری هم Elements که مدل آلترا کیفیت بهتری دارد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی