معرفی۳ کتاب درباره شهید مصطفی چمران

معرفی۳ کتاب درباره شهید مصطفی چمران

کمتر کسی در کشور وجود دارد که حتی برای یک بار نام شهید چمران را نشنیده باشد اما سوال اصلی اینجاست؛ حالا که در آستانه ۳۱ خرداد یعنی سالروز شهادت مصطفی چمران قرار داریم تا چه میزان او را می‌شناسیم؟


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۱۲۹ بازدید

به گزارش مشرق، به جرات می‌توان گفت کمتر کسی در کشور وجود دارد که حتی برای یک بار نام شهید چمران را نشنیده باشد اما سوال اصلی اینجاست؛ حالا که در آستانه ۳۱ خرداد یعنی سالروز شهادت مصطفی چمران قرار داریم تا چه میزان او را می‌شناسیم؟

چمرانی که درجات عالی علمی در آمریکا را رها کرد و برای دفاع از اسلام به لبنان رفت و سپس به ایران آمد تا به امر امام خمینی (ره) هدایت جنگ را به دست گیرد. انتشارات «روایت فتح» تاکنون ۳ عنوان کتاب برای شناخت بیشتر شهید مصطفی چمران چاپ و راهی بازار نشر کرده که برخی از آنها آن گونه که باید توسط مخاطبان کتاب و ادبیات بویژه نسل جوان مورد توجه قرار نگرفته است. نخستین جلد از مجموعه «نیمه پنهان ماه» به روایت غائده جابر، همسر شهید چمران و قلم حبیبه جعفریان به گوشه‌ای از زندگی مشترک‌شان می‌پردازد که در سال ۷۸ برای نخستین بار راهی بازار کتاب شد و تاکنون ۱۳۰ هزار جلد از این کتاب به چاپ رسیده است.

البته مجموعه «نیمه پنهان ماه» شامل کتاب‌های دیگری در ارتباط با شهدای والامقام جنگ از زبان همسرانش است. مجموعه «یادگاران» نیز یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های شناخته‌شده و مشهوری است که در ارتباط با خاطرات شهدا منتشر شده است. نخستین جلد از این مجموعه پرمخاطب که انتشارات روایت فتح مدتی پیش با طرح جلدهایی جدید آن را روانه بازار نشر کرد، به شهید مصطفی چمران اختصاص دارد. این مجموعه با بیان ۱۰۰ خاطره کوتاه از شهید چمران به قلم رهی رسولی‌فر سال ۸۱ برای بار اول زیر چاپ رفت و هم‌اکنون چاپ نهم این کتاب با طراحی جلد متفاوت راهی بازار نشر شده است. همچنین ششمین جلد از مجموعه «از چشم‌ها» با قلم فرهاد خضری به شرح زندگی شهید چمران از نگاه افرادی که او را دیده یا مدتی با او زیسته‌اند، پرداخته که چاپ دهم این کتاب نیز با طراحی جلد متفاوت در بازار نشر موجود است. این جلد از مجموعه «از چشم‌ها» عنوان جالب توجه «مرگ از من فرار می‌کند» را برای خود انتخاب کرده است و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۷ زیر چاپ رفته بود.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی