سامسونگ به دنبال سرمایه‌گذاری در شبکه 6G، فناوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی

سامسونگ به دنبال سرمایه‌گذاری در شبکه 6G، فناوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی

جامعه جهانی در حال طی کردن اولین قدم‌ها به سوی پشتیبانی کامل از شبکه 5G است. شاید به همین خاطر بود که وقتی ترامپ در فوریه گذشته در خصوص مهیا کردن هر چه زودتر زیرساخت شبکه 6G سخن گفت، بسیاری به گفته‌های وی خندیدند. شبکه 5G سرعتی ده برابر بیشتر از شبکه 4G LTE فراهم می‌کند و همین امر به معنی ایجاد مشاغل و فرصت‌های جدید در این صنعت خواهد بود. در همین خصوص باید گفت هنوز تعریف مشخصی از شبکه 6G وجود ندارد و مطمئنا ترامپ نیز که در زمینه حرکت به سمت این شبکه توییتی منتشر کرده بود، هیچ تصور روشنی از این فناوری ندارد. اما وقتی صحبت از سامسونگ و رییس هیات مدیره آن لی جائه یونگ می‌شود، داستان بسیار متفاوت است.


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۹۷۶ بازدید

به گزارش Bloomberg، ایمیلی از شرکت کره‌ای منتشر شده است که نشان می‌دهد لی با دیگر مدیران بالارده سامسونگ در هفته گذشته جلسه‌ای در خصوص شراکت در گسترش شبکه 6G، فناوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی داشته است. بلاک‌چین روشی برای ذخیره‌سازی اطلاعات تراکنشی است که برای انجام معاملات بیت‌کوینی به وجود آمده است. بسیاری از اسمارت‌فون‌ها به واسطه دستیار هوشمند چون گوگل اسیستنت و سیری درک کاملی از هوش مصنوعی دارند. هوش مصنوعی در پرچم‌داران پا را از این هم فراتر گذاشته و نقش یک دستیار حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری را برای کاربر ایفا می‌کند.

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی تجهیزات شبکه است.هواوی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات مخابرات و تجهیزات مربوط به شبکه در جهان است، ولی با توجه به وضع پیش آمده، شرکت چینی ناتوان از خرید قطعات مورد نیاز خود از شرکت‌های آمریکایی، نمی‌تواند مدت زیادی سردمداری خود را حفظ کند. پس به نظر می‌رسد مدیران سامسونگ بهترین زمان ممکن را برای انجام این کار در نظر گرفته‌اند. لازم به ذکر است که در سال 2018 سهم هواوی از این بازار 29 درصد بوده است، آن هم در حالی که سامسونگ تنها حدود 5 درصد از بازار را در اختیار داشته است.

در جریان جلسه لی و مدیران سامسونگ، یکی از مسائل مطرح شده در خصوص داشتن یک طرح جایگزین بوده است. این طرح جایگزین برای زمانی نوشته می‌شود که اتفاقی مانند آنچه بر سر هواوی آمد، دامن‌گیر سامسونگ نیز شود و به نحوی زنجیره تامین قطعات شرکت ناقص گردد. البته در ایمیل منتشر شده از شرکت کره‌ای اشاره مستقیمی به بحران‌های جدید در این حوزه، یعنی جنگ تجاری چین و آمریکا و در نهایت تحریم هواوی، نشده است.

در حالی که مقامات شرکت کره‌ای مدعی شده‌اند فروش خانواده گوشی‌های گلکسی S10 در سه ماهه اول سال فوق‌العاده بوده است، بخش اسمارت‌فون شرکت کاهش چهل درصدی فروش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. البته سه ماهه جاری با توجه به حضور پر قدرت خانواده گلکسی A در بازار، می‌تواند تا حد زیادی ورق را به نفع سامسونگ برگرداند. در هفتاد روز ابتدایی عرضه این هندست‌های میان‌رده، کره‌ای‌ها موفق به فروش حدود 5 میلیون دستگاه از این خانواده شده بودند که درآمدی معادل یک میلیارد دلار برای شرکت به ارمغان داشت.

از طرف دیگر هزینه بازنگری و تاخیر در عرضه گلکسی فولد نیز وجود دارد که هنوز به صورت دقیق نمی‌توان آن را ارزیابی کرد. اولین گوشی خم‌شدنی سامسونگ قرار بود در 26 آوریل وارد بازار شود، اما به دنبال مشکلات به وجود آمده برای این هندست، شرکت اعلام کرد که محصول مورد نظر در عرضه با تاخیر مواجه خواهد شد. در پی این اقدام، بسیاری از فروشگاه‌ها سفارشات خود را کنسل کردند و سامسونگ نیز پیش‌فروش این محصول را لغو کرد. این شرکت هنوز هم تاریخ جدیدی برای ارایه گلکسی فولد اعلام نکرده است.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی