حمله قلبی در این ساعات شدید تر است

حمله قلبی در این ساعات شدید تر است

حملات قلبی و حملات آسم معمولا صبح ها رخ می دهند و تحقیقات نشان می دهد که حملات صبحگاهی شدیدتر از حملات شبانگاهی است. عفونت های انگلی هم به زمان روز وابسته اند. موش های آلوده به انگل معده، صبح ها نسبت به عصر ها با سرعت بیشتری کرم را در بدنشان می کشند.


پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۰۴۲ بازدید

به گزارش بهداشت نیوز: مطالعات جدید می گویند مهم است که بعضی بیماری ها چه زمانی به سراغ ما می آیند. شدت بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا آلرژی صبح ها با شب ها متفاوت است.

این مطالعه که در مجله «Tendencies of Immunology» منتشر شده است، تحقیقاتی را که عمدتا روی موش ها انجام شده بود، جمع آوری کرده است و ارتباط بین ریتم شبانه روزی و پاسخ ایمنی بدن را در آن ها بررسی کرده است.

دانشمندان می دانند که بدن به نشانه هایی مانند نور و هورمون ها واکنش نشان می دهد تا ریتم خواب، سوخت و ساز و ​​سایر فرآیندهای فیزیولوژیک را پیش بینی کند. اما مساله مهم اینجاست که تعداد گلبول های سفید خون، در انسان و موش در شبانه روز نوسان دارد.

با توجه به مطالب ذکر شده، محققان این مطالعه دریافتند که:

«حملات قلبی» در انسان معمولا صبح ها رخ می دهند و تحقیقات نشان می دهد که حملات صبحگاهی شدیدتر از حملات شبانگاهی است.

تعداد مونوسیت ها – نوعی گلبول سفید که با باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها مبارزه می کنند - در موش ها، در طول روز افزایش می یابد. اما شب ها در ناحیه بافتی انفارکت قلب تجمع می کند و در نتیجه صبح ها توان حفاظتی قلب افت می کند.

عفونت های انگلی هم به زمان روز وابسته هستند. موش های آلوده به انگل معده «تریکوریس موریس» صبح ها نسبت به عصر ها با سرعت بیشتری این کرم را در بدنشان می کشتند.

همچنین می توان گفت که علایم آلرژیک وابسته به زمان روز است و عموما در زمان های بین نیمه شب و صبح زود بدتر می شود. ساعت مولکولی باعث می شود سلول های ایمنی و علایم «آسم» در انسان یا التهاب مجاری تنفسی در موش ها صبح ها بیشتر بروز کند.

به نقل از «ساینس دیلی»، محققان این مطالعه می گویند بررسی ریتم شبانه روزی در نحوه عملکرد سیستم ایمنی ابزار بسیار خوبی برای درک تعامل فیزیولوژیک و موفقیت های درمانی وابسته به زمان است.

بهپو




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی