پاناسونیک اولین دوربین خود با قابلیت ضبط فیلم‌های 6K را معرفی کرد

پاناسونیک اولین دوربین خود با قابلیت ضبط فیلم‌های 6K را معرفی کرد

پاناسونیک دوربین جدید خود را با قابلیت فیلمبرداری 6K معرفی کرد. شرکت‌هایی مثل کانن و نیکون اولین دوربین فول‌فریم بدون آینه را در سال گذشته معرفی کردند. پاناسونیک نیز از این قافله جا نماند و پس از یک سال با معرفی سری جدید دوربین‌های لومیکس وارد رقابت با سایر شرکت‌های بزرگ شد. این دوربین با نام Panasonic Lumix S1H معرفی شده است.


پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۳۴۷ بازدید

واضح است که تمرکز اصلی این دوربین برروی قابلیت‌های فیلمبرداری قرار دارد. دوربین جدید پاناسونیک قادر به ضبط فیلم‌ها با کیفیت فوق‌العاده 6K و نسبت تصویر 3:2 است. هم‌چنین دوربین بدون آینه ژاپنی‌ها، فیلم‌های 5.9K را با سرعت 30 فریم‌بر‌ثانیه و نسبت تصویر 16:9 ضبط می‌کند. هرچند برخی از کاربران و متخصین، قابلیت ضبط فیلم‌های 6K اضافه‌کاری می‌دانند و معتقد هستند که در شرایط فعلی، اشخاص کمی به ضبط و تماشای تصاویر 6K احتیاج دارند.

از سایر ویژگی‌ها و مشخصات فنی دوربین پاناسونیک می‌توان به سازگاری آن با گاموت‌های رنگی V-Log و V-Gamut اشاره کرد. علاوه‌بر این، پشتیبانی دوربین از 14 محدوده استاپ داینامیک نیز موجب فروش نسبتا خوب دوربین خواهد شد.

این دوربین بخشی از دوربین‌های سری S نیز به شمار می‌رود، در نتیجه تمامی لنز‌های موجود در دوربین‌های سری S پاناسونیک با S1H سازگار هستند. همین مزیت موجب ارتقا راحت و ارزان‌تر کاربران دوربین‌های سری S به این دوربین می‌شود.

پاناسونیک مدتی پیش با معرفی سری G بار سنگینی را از دوش خود برداشت، اما به‌نظر می‌رسد که دوربین S1H توانایی تعیین استانداردهای جدیدی را برای این شرکت دارد. به گفته برخی از منابع آگاه، این دوربین با قیمت نه‌چندان ارزان 4000 دلاری روانه بازار خواهد شد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی