اختراعات ساده ای که مخترعانش را میلیونر کرد

اختراعات ساده ای که مخترعانش را میلیونر کرد

یک مشکل اساسی در نگرش ما ایرانیان وجود دارد. زمانی که حرف از ابداع و اختراع و خلاقیت می زنیم بسیاری از افراد فکر می کنند که باید حتما چیزی مثل برق، هواپیما، موشک و … اختراع کنند. درصورتی که اگر به اطرافمان درست نگاه کنیم می بینیم که اطرافمان پر شده است ایده ها و اختراعاتی ساده که ما اصلا به آنها فکر نمی کنیم. در این مقاله سعی می کنیم چند مورد از اخترعات پولساز ساده ای که موجب ثروتمند شدن مخترعانشان شده اند صحبت کنیم.


جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۸۴۵ بازدید

صورتک

آقای هاروی بال هنرمند آمریکایی در سال ۱۹۶۳ اسمایلی را اختراع کرد. اما او چندان هوشمند نبود و طرح صورتک خندان و زردرنگ را فقط ۴۵ دلار فروخت. اما دو برادر (زرنگ) به نام های برنارد و مورای اسپین با زیرکی تمام، پاس گل آقای هاروی بال را تبدیل به گل کردند. برادران اسپین متوجه شدند که در پشت این شکلک های به ظاهر ساده، چه سود عظیمی پنهان است. بنابراین فورا آن را به ثبت رسانده و از این راه ۵۰ میلیون دلار به دست آورند.

اسلینکی رنگین کمانی از آن اسباب بازی های مشهورترین دنیاست. اما شاید جالب باشد بدانید که چگونه اختراع شده است. ریچارد جیمز، وقتی ایده ساخت آن به ذهنش رسید که به طور کاملا تصادفی یک فنر از دستش روی زمین افتاد. به برکت همین اتفاق چیزی حدود ۲۵۰ میلیون دلار ریچارد جیمز کسب کرد.

ولکرو

ولکرو که به آن «بست قلاب» یا «چسبک» هم گفته می شود اختراع پولساز ساده دیگری است. جورج دو مسترال، مهندس برق سوئیسی واکرو را اختراع کرد. مسترال روزی در سال ۱۹۴۰ در حال بازگشت از شکار بود که متوجه چسبیدن گل‌ های خشگ گیاه باباآدم به لباس خود شد. این موضوع برای او جالب شد و با بررسی آن‌ ها در زیر میکروسکوپ، قلاب‌ های فراوان موجود در آنها و روش چسبندگی شان را کشف کرد. این کشف او باعث شد تا وی با الیاف نایلون، ولکرو را اختراع نماید. محصول تولیدی توسط این مهندس سوئیسی همچنان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و سالانه درآمدی بالغ بر یکصد میلیون دلار سود برای شرکت اصلی ایجاد می کند.

نی های شکل دار

یک روز یک آدم عجیب، یک ایده عجیب،یک کار عجیب. وقتی همه اینها کنار هم باشد نی های شکل دار اختراع می شود. این ایده برای این بوده کودکان را به نوشیدن شیر و آب میوه تشویق کند. نتیجه این ایده و اختراع ساده اما پولساز، تولید نی های شکل دار است که در سرتاسر دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بالشت عروسکی

این اختراع پولساز حاصل خیره سری یک بچه بوده است. جنیفر تلفر دید که فرزندش دوست دارد عروسک های تپل و پشمالوی خود را زیر سرش بگذارد و از آنها به عنوان بالشت استفاده کند. این حرکت فرزند تفلر باعث شد ایده ای به ذهنش خطور کند. او متوجه شد که با ثبت این طرح، می تواند به درآمد هنگفتی دست پیدا کند. تولیدات وی شامل انواع بالشت های نرم به شکل حیوانات بودند که در حال حاضر بسیار مورد علاقه کودکان است.

صفحه اصلی وب سایتی با یک میلیون پیکسل سفید

آقای الکس تیو توانست از یک ایده ناب و ساده، یک میلیون دلار پول در بیاورد. الکس که آن زمان دانشجوی ۲۱ ساله ای بود دنبال راهی بود که درآمدی داشته باشد تا هزینه های تحصیلش را تامین کند. در همین فکرها بود که تصمیم گرفت تا بخش هایی از وب سایت خود را برای قرار دادن آگهی تبلیغاتی به بفروشد. ایده او این بود که هر پیکسل را فقط به قیمت یک دلار بفروشد. این ایده جالب او مورد توجه افراد و شرکت های بزرگی که مشتاق انجام تبلیغات ارزان بودند، قرار گرفت و توانستد او را ثروتمند کند.

Beanie Babies

خرس های عروسکی مخملی سالیان سال مورد توجه کودکان قرار داشتند و به عنوان عروسک محبوب آنها شناخته می شدند. اما کمپانی Ty Warner تصمیم گرفت تا عروسک های جدیدی را روانه بازار کند، نمونه هایی که با پلاستیک و الیاف پر شده و بسیار نرم و انعطاف پذیر بودند. از آنجا که این عروسک ها فقط توسط مجموعه دارها خریداری می شد، کمپانی وارنر با تولید آنها توانست میلیون ها دلار پول به دست آورد.

خرس های عروسکی مخملی سالیان طولانی به عنوان عروسک محبوب کودکان بود. اما شرکتTy Warner ایده جالبی داشت و تصمیم گرفت که عروسک های جدیدی تولید و به بازار عرضه کند. عروسک های جدید با پلاستیک و الیاف پر شده و خیلی نرم و انعطاف پذیر بودند. چون این عروسک ها فقط توسط مجموعه دارها خریداری می شد، شرکت Ty Warner توانست با تولید آنها میلیون ها دلار سود به دست آورد.

پتو با آستین

اختراع پولساز بعدی یک پتوی ساده ولی با کمی تفاوت است. ایده پتوهای Snuggie بسیار ساده و ابتدایی است اما «اسکات بولین» توانست با همین ایده ساده در سال اول تولید آن بیش از ۲۰ میلیون دست از آن را بفروشد و سود زیادی به دست آورد.

هولا هوپ

حتما شماهم این حلقه های پلاستکی را دیده اید. ایده این حلقه های پلاستیکی، از بازی کودکان به ذهن مخترعش خطور کرده است. مخترع این حلقه های پلاستیکی یک روز می بینید که چند کودک نوارهایی از بامبو را دور کمرشان چرخانده و با آن بازی می کنند و بسیار سرگرم و شاد هستند. او این ایده را جدی می گیرد و تصمیم می گیرد تا به جای نوار بامبو از پلاستیک استفاده کند. این کار موجب اختراع یک اختراع پولساز دیگر می شود و صاحبش را ثروتنمد می کند.

بطری های سر و ته

این اختراع پولساز یک شاهکار ساده است و نشان دهنده این موضوع است که انجام یک تغییر ساده می تواند چه اختراع پولسازی بسازد. این شیشه ها در سال ۱۹۹۱ اختراع شدند. پائول براون، مخترع این طرح می توانست این طرح را به تولیدکننده های شامپو بفروشد، اما شرکت های ناسا و Heinz از آن برای ارائه محصولاتشان استفاده کردند. این اختراع ساده خیلی سریع محبوب شد به طوری که براون در سال ۱۹۹۵ کارخانه و حق ثبت اختراع خود را ۱۴ میلیون دلار فروخت و میلیونر شد.

چسب زخم

حتما شماهم تا الان از چسب زخم استفاده کرده اید. چسب زخم توسط یک محقق در سال ۱۹۲۰ اختراع شد. این محقق زمانی که در حال انجام تحقیقات برای کمپانی Johnson & Johnson بوده، متوجه می شود که همسرش در حال آشپزی، دستش را بریده و این مساله موجب جرقه زدن فکری جدید و اختراع چسب زخم می شود.

Crocs

انسان های خلاق حتی به دمپایی های شما هم رحم نمی کنند. این دمپایی های به ظاهر ساده و خنده داری که می بینید یکی از ساده ترین اختراعاتی است که میلیون ها دلار سود برای مخترعش آورد.

برگه های یادداشت چسبی

شاید از این برگه ها تا کنون استفاده کرده باشید. یک ایده ساده ولی کاربردی زمینه ساز اختراع پولساز دیگری شد. اسپنسر سیلور این نوع از برچسب ها را که چسب کمتری داشت و به راحتی به هر سطحی می چسبید و از آن جدا می شد را اختراع کرد. شاید فکر کنید این اختراع خیلی ساده است اما باید بدانید که همین اختراع ساده یک میلیارد دلار سرمایه نصیب مخترعش کرد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی