بزرگترین شهربازی دنیا؛ هیجان انگیزترین و پرسرعت ترین شهربازی ها

بزرگترین شهربازی دنیا؛ هیجان انگیزترین و پرسرعت ترین شهربازی ها

یکی از بزرگترین و هیجان انگیز‌ترین شهربازی‌های دنیا، شهربازی دنیای فراری در جزیره یاس ابوظبی (دبی) قرار گرفته است که رکورد بزرگترین شهربازی دنیا ولی سرپوشیده را نیز ثبت کرده است. پس از آن شهربازی سیکس فلاگز (Six Flags) در آمریکا یکی از هیجان انگیز‌ترین‌هاست.


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۵۰۴ بازدید

بدون شک یکی از هیجان انگیزترین سرگرمی‌ها برای کوچک و بزرگ، گشت و گذار در شهربازی است. در سرتاسر جهان به خصوص در شهر‌ها و کشور‌های توریستی شهربازی‌های بزرگ و هیجان انگیزی ساخته شده است. برخی از شهربازی‌ها به خاطر طراحی، امکانات و استانداردها، جزو برترین شهربازی‌های دنیا شناخته می‌شوند. اگر شما هم عاشق شور و هیجان شهربازی هستید این مقاله را دنبال کنید تا با برترین و بزرگترین شهربازی دنیا آشنا شوید.


۱. شهربازی بزرگ Six Flags Great Adventure (آمریکا)

این شهربازی در آمریکا واقع شده است و یکی از بلند‌ترین و سریع‌ترین ترن هوایی جهان را دارد. ترن هوایی این شهربازی با سرعت ۱۲۸ مایل در ساعت حرکت و از ده مسیر خطرناک و بسیار هیجان انگیز عبور می‌کند. در ادامه تصاویری از این شهربازی را می‌بینیم.

۲.شهربازی هیجان انگیز Nara Dreamland (ژاپن)

یکی دیگر و دومین شهربازی ترسناک و هیجان انگیز دنیا در ژاپن است. این شهربازی در سال ۱۹۶۱ بعد از جنگ ژاپن ساخته شد و لقب دیزنی لند ژاپن را گرفته است. این شهربازی یک ترن هوایی بسیار بزرگ و چوبی دارد که باعث مشهور شدنش شده است. اگرچه این وسیله‌ی چوبی تا به حال هیچ آسیبی به عاشقان هیجان نرسانده است، ولی سوار شدن بر وسیله‌ای چوبی و قدیمی با این سرعت دل و جرات زیادی می‌خواهد. تصاویری از این شهربازی را با هم می‌بینیم.

۳. بزرگترین شهربازی سرپوشیده Ferrari World Abu Dhabi (دبی)

بزرگترین شهربازی سرپوشیده‌ی جهان، شهربازی دنیای فراری در جزیره یاس ابوظبی در کشور امارات متحده‌ی عربی (دبی) است. یکی از اصلی‌ترین دلایل مشهور شدن این شهربازی وجود سریع‌ترین ترن هوایی دنیا در آنجا است که در گینس هم به ثبت رسیده است.
این شهربازی در سال ۲۰۱۰ میلادی ساخته شده و مساحتی حدود ۷۰۰،۰۰۰ متر مربع و قسمت سر پوشیده‌ی آن ۲۰۰،۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. سقف این شهربازی شبیه به آرم شرکت اتوموبیل سازی فراری و به رنگ قرمزاست. در طراحی همه‌ی وسایل آن از فراری الهام گرفته‌اند و رکورد بزرگ‌ترین آرم فراری ساخته شده در جهان را ثبت کرده و تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ابوظبی شده است. این شهربازی دارای موزه‌های فراری، فروشگاه‌های مختلف، بازی‌های ماشینی، بازی‌هایی برای رده‌های سنی گوناگون، رستوران و ... است. در ادامه تصاویری از این شهربازی را با هم ‌می‌بینیم.

۴. پارک Crocosaurus Cove (استرالیا)

پارکی در استرالیا وجود دارد که در آنجا مردم می‌توانند در کمترین فاصله با خطرناک‌ترین حیوانات قرار بگیرند. بازدید کنندگان در «قفس مرگ» سوار می‌شوند و کروکودیلی که در چند متری آن‌ها در آب شناور است را از نزدیک می‌بینند. می‌توانید تصاویر آن را در زیر مشاهده کنید.

Nagashima Spa Land .۵ (ژاپن)

این شهر بازی یکی از مشهورترین مکان‌های جهان با بزرگ‌ترین چرخ و فلک و بلندترین ترن هوایی جهان (با طول ۲۵۰۰ متر) است که در ژاپن واقع شده است. در زیر تصویری از این شهربازی را با هم ‌می‌بینیم.

۶. شهربازی بزرگ Canada's Wonderland (کانادا)

بزرگترین شهربازی وان در کاناداست. دارای دو ترن هوایی هیجان انگیز به نام‌های بهیموث و لویاتان است. لویاتان با ارتفاع ۹۲ متر از نظر سرعت و ارتفاع هشتمین ترن هوایی جهان محسوب می‌شود. در ادامه تصاویری از این شهربازی را با هم ‌می‌بینیم.

۷. Thorpe Park (انگلستان)

این شهربازی در ساری انگلستان واقع شده است که سوار شدن بر ترن هوایی آن دل و جرات زیادی می‌خواهد.

۸. Brazilian Washuzan Highland Park (ژاپن)

در اوکایاما ژاپن شهر بازی با یک وسیله‌ی شگفت انگیز و این بار با سرعت کم وجود دارد. شما می‌توانید در ارتفاعی زیاد دوچرخه سواری کنید و از مناظر زیبای اطراف نهایت لذت را ببرید.

۹. ترن هوایی هیجان انگیز در Dreamworld (استرالیا)

این شهربازی در استرالیاست و دارای یک ترن هوایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع ۱۱۵ متر است. اگر چه از نظر سرعت در رتبه چهارم قرار دارد، اما همچنان یکی از هیجان انگیز‌ترین ترن هوایی‌ها خواهد بود.

۱۰.شهربازی PortAventura (اسپانیا)

این شهربازی در بارسلون اسپانیا واقع شده که با ۴ میلیون بازدید در سال جزو مشهورترین مکان‌های اروپا است. ترن هوایی آن سرعتی حدود ۱۳۵ کیلومتر در ساعت دارد.

تعداد شهربازی‌های بزرگ و هیجان انگیز در جهان بسیار زیاد است که ده مورد از بزرگترین شهربازی دنیا و بهترین‌ها را معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای از هیجان در شهربازی دارید و یا مکانی برای سرگرمی و تخلیه‌ی انرژی سراغ دارید با دیگران در میان بگذارید.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی