روش‌ های اتصال گوشی به تلویزیون با شارژ

روش‌ های اتصال گوشی به تلویزیون با شارژ

برای اتصال گوشی به تلویزیون با شارژر و بهره بردن از صفحه نمایش بزرگ آن راه‌های مختلفی وجود دارد. راه‌هایی نظیر استفاده از اسلیم پورت، کابل اچ‌ دی‌ ام‌ آی و ... وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۸۲۰ بازدید

آیا تا به حال لذت دیدن عکس‌ها و فیلم‌های دوربین گوشی‌تان را با صفحه‌ی تلویزیون درک کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید که می‌توانید موبایل را به تلویزیون وصل کرده و از آن‌جا فیلم‌ها و عکس‌ها را مشاهده کنید و کارهای دیگری نیز از طریق صفحه نمایش بزرگ تلویزیون انجام دهید؟ برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اتصال گوشی به تلویزیون

برای اتصال تلفن یا تبلت خود به تلویزیون، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

کابل تبدیل میکرو یواس‌بی (یا یو‌اس‌بی نوع سی) به یو‌اس‌بی (اتصال گوشی به تلویزیون با شارژر)

استفاده از SlimPort

کابل تبدیل میکرو یواس‌بی (یا یو‌اس‌بی نوع سی) به HDMI

مسیر انتخابی بستگی به نوع دستگاه و انتظاری که شما از اتصال گوشی به تلویزیون دارید خواهد داشت. روش اتصال بسته به نیازهای شما متفاوت است. ممکن است نیاز به اتصال ساده‌ای جهت مشاهده عکس‌ها و فیلم‌ها بر روی یک تلویزیون داشته باشید، یا این که بخواهید صفحه نمایش گوشی خود را بر روی تلویزیون ببینید و کارهای مختلف را در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون انجام دهید. مورد آخری نیاز به این دارد که گوشی موبایل از این قابلیت پشتیبانی کند.

۱. اتصال گوشی به تلویزیون با شارژر

این روش برای تلویزیون‌هایی که ورودی یو‌اس‌بی داشته‌ باشند (که تقریبا تمامی تلویزیون‌های جدید را شامل می‌شود) روشی ساده و آسان است. اتصال به این طریق انجام می‌شود که یک سر کابل شارژ گوشی را به گوشی و سر دیگر آن را به ورودی یو‌ اس‌ بی تلویزیون متصل می‌کنیم. در این اتصال، در بیش‌تر موارد تلویزیون گوشی را به عنوان یک حافظه‌ فلش می‌شناسد و با گشتن داخل این حافظه از طریق تلویزیون، می‌توان عکس‌ها و فیلم‌های موجود در گوشی را که با فرمت‌های قابل پشتیبانی توسط تلویزیون ذخیره‌ شده‌اند مشاهده کرد. با کمک این اتصال شما می‌توانید فیلم‌هایی که با گوشی خود گرفته‌اید را با اعضای خانواده به اشتراک گذاشته و از آن‌ها لذت ببرید.

۲. اتصال تلفن به تلویزیون با استفاده از slimport

پورت اسلیم، تبدیلی است که یک سر آن به موبایل وصل می‌شود و انتهای دیگرش انواع خروجی‌های تصویر را دارد. خروجی‌هایی مانند HDMI, VGA, DVI و Display Port از این دسته هستند. این پورت برای اتصال گوشی به انواع تلویزیون‌ها اعم از جدید و قدیمی مناسب است، زیرا اگر تلویزیون از پورت‌های جدید مانند HDMI پشتیبانی نکند باز هم می‌توان موبایل را از طریق پورت‌های قدیمی‌تر به آن متصل کرد.

این تبدیل مصرف برق هم ندارد و بدون این که از شارژ گوشی کم شود، می‌توان آن را به تلویزیون متصل کرد. برای اتصال از این طریق، به موارد زیر نیاز است:

گوشی شما اتصال با slimport را پشتیبانی کند

یک آداپتور یا کابل slimport

یک کابل اتصال تصویر (مانند HDMI, VGA, DVI یا Display Port)

صفحه نمایشی (تلویزیونی) که حداقل یکی از ورودی‌های بالا را داشته باشد.

برای اتصال کافیست ابتدا slimport را به گوشی خود متصل کرده و سپس از طریق یکی از کابل‌های اتصال تصویر، آن را به تلویزیون متصل کنید. این شیوه‌ اتصال نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و به محض اتصال فیزیکی می‌توانید از تصویر بر روی تلویزیون لذت ببرید. در این روش شما به صفحه نمایش گوشی خود روی تلویزیون دسترسی دارید و تقریبا کارهای ابتدایی و نه چندان پیچیده را می‌توانید بر روی نمایشگر بزرگ انجام دهی
۳. اتصال با کابل تبدیل میکرو یواس‌بی (micro USB) به HDMI

بسیاری از تلویزیون‌های مدرن و امروزی، از ورودی تصویر با کیفیتی به نام HDMI (مخفف High-Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه‌ای با کیفیت بالا) پشتیبانی می‌کنند. این ورودی، یکی از راحت‌ترین و باکیفیت‌ترین راه‌های انتقال تصویر از لپ‌تاپ یا گوشی به تلویزیون است. کابل‌های تبدیل HDMI به میکرو یواس‌بی (یا یو‌اس‌بی نوع سی) در بازار وجود دارند که یک سر آن‌ها به پورت شارژ گوشی وصل می‌شود و سر دیگر آن به تلویزیون. با این حال برای اتصال کامل و استفاده از امکانات گوشی، نیاز است که گوشی شما این اتصال را پشتیبانی کند.

برای اولین بار شرکت هوآوی در گوشی‌های سری میت ۱۰، این قابلیت را ارائه کرد که با تبدیل اتصال گوشی به مانیتور بزرگ یا تلویزیون از طریق ورودی HDMI می‌توان از سیستم‌ عامل بهینه‌ شده اندروید برای صفحات بزرگ استفاده، و کارهای خاصی نظیر گشتن در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و حتی کارهای سنگین‌تر مانند ویرایش عکس و کلیپ را انجام داد.
اگر گوشی شما از سری میت یا پی هوآوی (از میت ۱۰ به بعد) و یا پرچم‌داران سری اس و یا نوت سامسونگ (از نوت ۹ به بعد) باشد، می‌توانید با استفاده از یک کابل تبدیل، از صفحه نمایش بزرگ تلویزیون یا مانیتور برای کارهای مختلفی که با گوشی انجام می‌دهید حتی ارائه پاورپوینت و پی‌دی‌اف استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قبل از شرکت هوآوی، سامسونگ با استفاده از یک تبدیل خاص به نام DeX همین قابلیت را در گوشی اس ۸ ارائه داده بود. اما این تبدیل مختص خود سامسونگ و تقریبا گران‌قیمت بوده و استفاده از کابل تبدیل HDMI راه حل ارزان‌تر و در دسترس‌تری است.
اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون

آیفون‌ها و آیپدها با اتصالات متفاوتی نسبت به گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شوند که همین امر باعث تفاوت آن‌ها در اتصالات سیمی خواهد شد. برای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون می‌توانید از روش‌های فوق استفاده کنید با این تفاوت که اتصال به گوشی از طریق کابل لایتنینگ (ورودی شارژ آیفون و آیپد) صورت می‌گیرد. با استفاده از کابل شارژ آیفون یا آیپد می‌توانید به درگاه یو‌ اس‌ بی تلویزیون وصل شوید و یا اتصال را از طریق اسلیم‌ پورت لایتنینگ و یا تبدیل لایتنینگ به HDMI انجام دهید.

یکی از ویژگی‌های کاربردی اتصال لایتنینگ در آیفون و آیپد امکان شارژ شدن گوشی و تبلت هم‌زمان با فرایند انتقال داده است که باعث می‌شود هنگامی که مشغول دیدن فیلم‌ها و عکس‌های خود از تلویزیون‌ هستید هم‌زمان گوشی یا تبلتتان شارژ هم می‌شود. چه چیزی از این بهتر!؟




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی