هیوندای ولستر 2019: طراحی فراتر از نسل پیشین

هیوندای ولستر 2019: طراحی فراتر از نسل پیشین

در سال 2011 هنگامی‌که شرکت هیوندای نسل اول هیوندای ولستر را در بازار خودرو عرضه کرد اما طولی نکشید که مشکلات فنی این نسل از پس پرده ظاهر زیبایش بیرون آمد و بر همگان آشکار شد. مشکلاتی از قبیل دسترسی مشکل به صندلی‌های عقب و تحت‌فشار بودن بخش‌های مختلف توربوشارژر موتور. اکنون 7 سال از این عرضه تقریباً ناموفق می‌گذرد و شرکت هیوندای این بار تصمیم بر آن دارد که با رفع مشکلات نسل قبلی، نسل جدید هیوندای ولستر را در اواخر سال 2018 عرضه کند.


سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۵۵۰۹ بازدید

مشخصات فنی

با رونمایی از مدل پایه این خودرو در نمایشگاه دیترویت مشخص شد که نسخه جدید ولستر دارای یک موتور استاندارد 2 لیتری 4 سیلندر خطی است که می تواند قدرتی در حدود 147 اسب بخار تولید کند. گشتاور این موتور 179 نیوتن متر باقابلیت تنظیم جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک است. مدل توربو نیز همانند مدل پایه موتور 2 لیتری با 4 سیلندر خطی دارد با این تفاوت که موتور مدل توربو توانایی تولید قدرت 201 اسب بخار را دارد و گشتاور آن 265 نیوتن متر است. ولستر توربو همچنین به جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه مجهز است. بااین‌حال بیشتر علاقه‌مندان ولستر به نسخه N آن تمایل بیشتری دارند. این نسخه مجهز به موتور توربوشارژر 2 لیتری با پیشرانه 4 سیلندری است که دارای گشتاور 353 نیوتن متر است و می‌تواند قدرتی در حدود 275 اسب بخار تولید کند.

علاوه بر این در نسخه N شاهد جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و کلاچ تقویت‌شده هستیم که قدرت تولیدشده را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. اگر از دنبال کنندگان پروپاقرص محصولات هیوندای باشید متوجه این نکته شده‌اید که ولستر N نسبت به مدل استاندارد i30 N آن بسیار بهتر است و ازاین‌جهت که دارای سیستم تعلیق مناسبی است توانسته نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. خریداران ولستر N به سبب ویژگی‌هایی چون سیستم کنترل راه‌اندازی، تکنولوژی سنکرون سازی در زمان معکوس دهی downshift rev-matching و خروجی اگزوز دو حالته تمایل دارند که این محصول را داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد ولستر N می‌توان به حالت‌های مختلف سیستم تعلیق ازجمله حالت نرمال، مسابقه‌ای، N، eco و N رسمی اشاره کرد که آزادی عمل بیشتری به خریداران این نسل می‌دهد. هر یک از این حالت‌ها پاسخ لحظه‌ای گشتاور، نرخ لغزش تعلیق و ویژگی‌های فرمان خاص خود را داراست. ولستر N همچنین دارای روتور یا گرداننده‌هایی در ترمزهای جلو و عقب است.

طراحی ظاهری و سایر امکانات

ازنظر طراحی ظاهری این نسل جدید از ولسترنسبت به نسل‌های قدیمی‌تر جوان‌پسند تر هستند. استفاده هیوندای از پالت رنگی خاص خود که بیانگر نسل جدید ولستر است جذابیت بیشتری به این نسخه افزوده است. این نسخه همچنین بر روی تایرهای استانداردی از برند میشن و از مدل سوپراسپرترز در کنار رینگ‌های 18 اینچی سوار شده است. از دیگر آپشن های این خودرو تایرهای پیرلی P Zeros و رینگ‌های 19 اینچی است. بااین‌حال هر دو مدل توربو و غیر توربو ولستر دارای ظاهر زیبایی هستند که قابل‌چشم‌پوشی نیست. این دو مدل از نسل جدید ولستر دارای ظاهری جذاب‌تری نسبت به نسل‌های پیشین هستند و همین عاملی است که بر تعداد علاقه‌مندان به این نسل افزوده است. شرکت هیوندای در توصیف این نسخه چنین بیان کرده است:

ادغام طراحی کوپه ورزشی باقابلیت پذیرش سرنشینان بیشتر از طریق درب اضافی عقب علی‌رغم بر هم زدن تقارن کلی در طراحی خودرو دسترسی به فضای عقب را راحت‌تر کرده است.

چراغ‌های ال ای دی اختیاری جلو و چراغ‌های روشنایی در روز، در طرفین قسمت مشبک قرارگرفته‌اند که نشانگر به‌روزرسانی مؤثر شرکت هیوندای است. فضای داخلی کابین همچنان برای دو نفر مناسب‌تر است و حالت اسپرت گونه آن اجازه نمی‌دهد سرنشینان عقب احساس راحتی داشته باشند اما وجود تجهیزات رفاهی بیشتر سبب بهبود فضای داخلی شده است. از ویژگی‌های سیستم سرگرم‌کننده داخلی می‌توان به قابلیت پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto به همراه صفحه‌نمایش 7 اینچی استاندارد اشاره کرد. البته شرکت هیوندایصفحه‌نمایش 8 اینچی را در لیست آپشن های خود قرار داده است. در کنار این سیستم سرگرم‌کننده خریداران می‌توانند از سایر امکانات داخلی ولستر N شامل شارژر بی‌سیم، رادیو HD، نقشه ناوبری و قابلیت اسپلیت اسکرین یا چند پنجره‌ای کردن صفحه‌نمایش برای استفاده مجزا دو نفر استفاده کنند.

در کنار این قابلیت‌های چشم‌گیر، هیوندای سیستمی را به خودرو خود اضافه کرده است که امکانات زیادی را در اختیار مالکان قرار می‌دهد. امکاناتی نظیر کمک در هنگام رانندگی در جاده‌ها، خودرویابی، باز و قفل‌کردن درهای خودرو و همچنین مکان‌یابی خودرو درزمانی که ربوده‌شده است. امروزه کمتر خودرویی پیدا می‌شود که از آخرین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی برخوردار نباشد. نسل جدید ولستر نیز از این قاعده مستثنا نیست. تجهیزات ایمنی و کمکی چون ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهنده انحراف از خطوط و نقاط کور و تاریک، سیستم جلوگیری از حواس‌پرتی و به خواب رفتن راننده و سیستم چراغ‌های نوربالا، ولستر را در رده خودروهای با امنیت مناسب قرار داده است. خوشبختانه تمام ولسترهای جدید به امکاناتی نظیربرخورداری از 6 کیسه هوا، ترمز دیسکی در محورهای جلو و عقب، سیستم ترمز ABS و توزیع الکتریکی نیروی ترمز که اساساً نیروی ترمز را به محورهای جلو و عقب برحسب شرایط بار منتقل می‌کند مجهز هستند.

ارزش هیوندای ولستر 2019

شرکت هیوندای با تولید نسخه جدید ولستر خود نشان داد که می‌خواهد با هاچ بک‌های مطرحی چون گلف فولکس‌واگن، گلف جی تی آی، فورد فیستا و هوندا سیویک رقابت کند. بااین‌وجود هنوز قیمت مشخصی برای نسل جدید ولستر از سوی این شرکت ارائه نشده است. البته گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است مدل پایه قیمتی کمتر از 20 هزار دلار و مدل N قیمتی در بازه 25 هزار دلار تا 30 هزار دلار داشته باشد. تنها ادعایی که ممکن است به حقیقت نزدیک باشد این است که شرکت هیوندای نسل جدید ولستر را باقیمتی کمتر از نسل پیشین در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی