تعداد گوزن‌های قرمز در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری افزایش یافت

تعداد گوزن‌های قرمز در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از افزایش تعداد گوزن‌های قرمز در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری خبر داد.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۴۵۷ بازدید

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دو راس گوساله مرال با تلاش و مراقبت شبانه روزی مأموران یگان حفاظت در پناهگاه حیات وحش سمسکنده شهرستان ساری متولد شدند.

وی افزود: مرال یا گوزن‌های قرمز از بزرگترین گونه جانوران علفخوار و نیز بزرگترین گونه گوزن ایران محسوب شده و در گستره جنوبی دریای خزر، مناطق جنگلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سال‌های اخیر به دلیل شکار بی رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی، نسل گوزن قرمز در خطر انقراض قرار گرفته است.

ابراهیمی افزود: مرال ها بعد از تکثیر، در زیستگاه‌های اصلی مانند گلستانک نوشهر و یا در مناطق بالادست دودانگه و چهاردانگه رهاسازی می‌شوند.

وی با اشاره به دستگیری تعدادی متخلفان شکار و صید در شهرستان‌های آمل، بابل و نیز شهر کیاسر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه کلارود، حوالی روستای کرکنار بندپی غربی با دو گروه صیادان غیر مجاز برخورد کرده و از آن‌ها یک رشته سالیک و ۹۴ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای کشف و ضبط کردند.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی منطقه هراز، موفق به کشف و ضبط ۲ رشته سالیک ماهیگیری، ۸ عدد لانسر، ۲ رشته دام، ۹ قطعه ماهی صیدشده از صیادان غیرمجاز شده و ۴ قطعه ماهی زردپر دررودخانه هراز رهاسازی شد.

ابراهیمی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی شهر کیاسر نیز حین گشت و کنترل در منطقه قادیکلا موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح غیرمجاز شدند افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل هم یک بهله جغد جنگلی زخمی را پس از مداوا و تیمار و نیز اطمینان از سلامتی و بازیابی توانایی پرواز، در منطقه جنگلی بابلکنار رهاسازی کردند.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی