نکاتی که در انتخاب کفش کودک باید رعایت شود

نکاتی که در انتخاب کفش کودک باید رعایت شود

برای انتخاب کفش کودک باید فاکتورهای زیادی رو مد نظر قرار بدین و معمولا یکی از دغدغه های پدر و مادرها اینه که برای کودکشون چه کفشی را انتخاب کنن. اگه اولین باره که برای کودکتون کفش میخرین باید حواستونو...


چهار‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۶۲۷ بازدید

برای انتخاب کفش کودک باید فاکتورهای زیادی رو مد نظر قرار بدین و معمولا یکی از دغدغه های پدر و مادرها اینه که برای کودکشون چه کفشی را انتخاب کنن. اگه اولین باره که برای کودکتون کفش میخرین باید حواستونو خوب جمع کنین چون کودکتون تازه راه رفتن رو یاد میگیره. بنابراین باید کفشی رو براش تهیه کنین که از همه لحاظ مناسب فرزندتون باشه. کفشهای بچه ها شکل ها و رنگهای مختلفی داره که هر کدوم مختص مکان های مختلفه. در مطلب زیر به نکاتی که در موقع خرید کفش کودک باید دقت کنین اشاره کردیم با ما همراه باشین.

اندازه مناسب را فراموش نکنین

استخوان های پای کودک بسیار نرم و آسیب پذیر است. سعی کنین کفشی را انتخاب کنین که نه خیلی تنگ باشد که به پا و ماهیچه ها و استخون های پایش فشار بیاره و نه خیلی گشاد باشه و موقع راه رفتن از پاش در بیاد. کفش هایی که خیلی تنگ هستند چون به پا فشار وارد میکنند به مرور زمان باعث ناراحتی هایی مثل انحنا یا کجی در ران و یا ساق پای کودک میشن.

اندازه مناسب را فراموش نکنین

انتخاب کفش استاندارد برای کودکان

کفشی را برای کودکتان انتخاب کنین که از پاشنه و پنجه پایش به خوبی مراقبت کنه و استاندارد باشد. سعی کنین کفشی را برایش بخرید که کارکرد مناسب داشته باشه. از کفشهایی که جلو باز هستن و فقط زیبایی دارن خودداری کنین چون باعث زخم شدن انگشتان کودکتون میشه. کفشهای جلو بسته و دور دوز بهترین انتخاب برای کودکانه.

اندازه گیری دقیق کفش

هنگامی که شما اولین باره که برای کودک کفش میخرین، باید کفشی را انتخاب کنین تا به انگشتانش فشار وارد نکند. اما برای اینکه متوجه بشین کفش اندازه پایش هست یا نه، میتونین بعد از انتخاب کفش پایش کنین و کمی داخل مغازه راه بره و از او بپرسین که راحت هست یا اذیت میشه، اینجوری میتونین مطمئن بشین اندازه ی مناسبی را برای کفش او انتخاب کردین. راه دیگه اینه که خودتون انگشتتوون را روی جلوی کفشش قرار بدین و ببینین خالیه یا انگشتان پای فرزندتونو حس میکنین، به این روش میتونین سایز مناسبی را انتخاب کنین. در سنین پایین سعی کنین کفش را کمی بزرگتر بخرین و این فکر را در ذهن داشته باشید که “فرزندم در حال رشده و اندازش میشه”. این تفکری که بسیاری از مادرا دارن و خیلی هم فکر درستیه. درضمن برای خرید کفش حتما جوراب پای کودکتون باشد.

چه مدل کفشی برای کودک بخریم؟

کفشهای چسبی بهترین گزینه برای کودکان به حساب میان. اگر این نوع کفشها را خریداری کنین باعث میشه که کودکتون خودش به تنهایی پوشیدن و در آوردن کفشش را یاد بگیره و در نتیجه عزت نفس او نیز بالا میره. اما اگر کفش بند دار برایش تهیه کنین کمی کار او را سخت خواهید کرد و باید برای پوشیدن کفشش از شما کمک بخواد.

در خرید کفش کودک زیاده روی نکنید

وقتی قصد خرید کفش برای کودکتون رو دارین کفشهای زیاد و رنگارنگی رو میبینین. کودک دلبندتون مدام در حال رشده، پس باید بیش از حد برای او کفش نخرید. چون اگه دو یا سه جفت کفش براش تهیه کنین، به دلیل رشدی که داره شاید نتونه از همه اونا استفاده کنه و بلااستفاده بمونه. بنابراین به جای اینکه چندین کفش براش تهیه کنین یک عدد اما جنس خوب و قیمت مناسب برایش بخرید.

کفش باید نرم و انعطاف پذیر باشد

اولین کفش کودک نوپا باید منعطف باشه و کودک در آن احساس راحتی کنه. از خرید کفش هایی که بیش از حد سفت هستند جلوگیری کنین چون می تونن مانع پیشرفت و رشد خوب پا در کودکان بشن. والدین باید کفش های سبک وزن و ساخته شده از مواد طبیعی را برای فرزندشون انتخاب کنند تا علاوه بر جلوگیری از بو گرفتن آنها به سلامت پاها آسیب نزنن.

درانتخاب کفش به سلیقه ی کودکتون احترام بذارین

کفشی را انتخاب کنین که کودکتون آنها را دوست داشته باشه. اگر کفشی را خریداری کنین که فرزندتون آن را دوست نداره، از پوشیدنشون اجتناب میکنه و در نتیجه پولتان را هدر خواهید داد. اما از خریدن کفشهای فانتزی و توری که نه کیفیت دارن و نه جنس مناسب در سالهای اولیه برای کودک خودداری کنین.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی