روانشناسی قهر مردان و مشکل قهر کردن شوهر

روانشناسی قهر مردان و مشکل قهر کردن شوهر

چقدر در مورد روانشناسی قهر مردان می دانید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با جنبه های این موضوع آشنا بشید.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۱۶۷ بازدید

برخی زنان می گویند: اصلا دوست ندارم با شوهرم زمان زیادی قهر باشم، چون واقعا دوستش دارم ، اما نحوه آشتی با او را نمی دانم.

روانشناسی قهر مردان

قهر کردن یک نوع رفتار جهت تنبیه و اعتراض است که فرد به صورت ترک صحبت و گفتگو نسبت به شخص مقابل انجام می دهد، در حقیقت ابراز یک نوع رفتار عاطفی سرد است که شخص به عنوان یک رفتار سریع انجام می دهد. به لحاظ ساختار روانشناختی ، زنانی که ارتباط کلامی و عاطفی آنها قوی تر است، شاید از این رفتار بیشتر استفاده کنند.

البته اگر این رفتار در قالب باج گیری و یا به عبارتی در مورد چیزهای بیهوده و مداوم انجام بگیرد، زندگی خوشایند نخواهد بود. برای حل مشکلات زندگی بهتر است از راه صحیح و عقلانی و راهکارهای جایگزین استفاده شود.

دلیل قهر کردن چیست؟

برخی افراد چه زن و چه مرد ، قهر کردن را دلیلی برای آرام کردن خود می دانند. برخی هم این رفتار را ناخودآگاه می دانند و می گویند دست خودم نبود. اما قهر یکی از راه هایی است که مردها مخالفت خود را به شوهرشان نشان می دهند. قهر همسرانی که موجب ایجاد فاصله عاطفی بین آنها شده و به مرور زمان با طولانی شدن آن دلسردی بین آنها را افزایش می‌دهد، حتی فضای عشق‌ورزی را به فضای همزیستی تبدیل می‌کند تا جایی که به جای رابطه و بگو مگوهای عاطفی و روانی، زن و شوهر فقط خود را ملزم به انجام وظایف روزمره و کارهای عادی می‌دانند.

ریشه قهر مردها به خاطر هیجان خشونت و عصبانیت آنهاست. برخی مردان به خاطر برآورده نشدن نیاز یا توقعاتشان ساعت ها ، روزها و حتی سالها رابطه عادی خود را با نفری قطع می کنند.

“یک مرد ممکن است به خاطر تسلیم نشدن در برابر دستور یک نفر یا از روی لجبازی و شاید انتقام قهر کند”

مردان وقتی رابطه را قطع می کنند و دوران قهر را شروع می کنند ، رفتار های منفی و خصلت های منفی طرف مقابل را بزرگ می کند و به اصطلاح “پیاز داغش را زیاد می کنند”. فراموش نکنید قهر های طولانی مدت در خانواده ها باعث از هم پاشیده شدن روابط فامیلی ، درگیری شدید، دلسردی و نفرت همیشگی شده است. همه این آسیب ها ریشه در رفتار های ناپخته، خشونت کنترل نشده ، عدم گذشت و بخشش است.

گاهی وقت ها پیش می آید که فردی بدون این که موضوع مهمی پیش بیاید قهر می کند و حتی خودش هم علت این کارش را نمی داند. با حرکات بدنش، با چشم هایش به هر نحوی شده به اطرافیانش قهرش را می فهماند.

قهر از جمله رفتارهای طبیعی انسان است که به صورت ذاتی، ژنتیکی یا محیطی به افراد منتقل می شود و هر کسی در موقعیت های مختلف به اشکال گوناگون قهر می کند. معمولا بعضی افراد زمانی که از کسی خواسته ای داشته باشند و به اهدافشان نرسند به قهر متوسل می شوند که این موضوع معمولا در بین زنان بیشتر رواج دارد و مردان معمولا قهر را نوعی ضعف می دانند.

اگر با فردی در تعامل هستید که قهر کردن جز عاداتش شده است بلافاصله عذرخواهی مکرر وی را نپذیرید چرا که او باید یاد بگیرد که این رفتار خود را اصلاح نماید.

تفاوت قهر خانم ها با آقایان

زنان معمولا به روشنی قهر خود را نشان می دهند و زمانی که آزرده خاطر باشند به خوبی از حرکاتشان می توان متوجه شد اما مردها درونگرا تر عمل می کنند و دلخوری شان را بروز نمی دهند اما برخلاف زنان دیرتر از خاطرشان موضوعی که ناراحتشان کرده ، پاک می شود. بله درست متوجه شدید خانم ها حتی با یک صحبت و پیام کوتاه سریع تر دلشان نرم می شود اما مردها معمولا دیرتر می بخشند . توصیه روانشناسی قهر مردان این است که بدون توجه به جنسیت (مرد و زن بودن) به قهر روی نیاورید و زود عصبانی نشوید در هر حالی با طرف مقابل تان صحبت کنید تا مشکلتان حل گردد.

چه کسانی بیشتر قهر می کنند؟

برخی می گویند قهر کردن خانم ها بیشتر از آقایان است. به این دلیل که تا زمانی که در خانه پدری هستند. همه چیز برای آنها تامین است و از همسر آینده انتظار یک زندگی رمانتیک و عاشقانه دارند. پس از ازدواج با واقعیات و توانمندی همسر روبه رو می شوند و همه چیز به میل و مطابق خواسته آنها نیست و اینجاست که ممکن است قهر کنند. البته شاید این قضاوت منصفانه نباشد. از طرفی آقایان وقتی قهر می کنند که حسابی به آنها بر بخورد ولی خانم ها ممکن است سر هر چیز کوچکی از همسر روی برگردانند و دلسرد شوند. برخی از زوج ها که با روانشناسی قهر مردان در ارتباط هستند ، اعتقاد دارند راه حل و نحوه برخورد با قهر است. کسی که میداند اشتباه کرده است بهتر است خطای خود را بپذیرد و عذرخواهی کند و در صدد جبران بربیاید.

همسر با پاپیش گذاشتن برای آشتی کردن ثابت می کند رابطه زناشویی بیشتر از غرورش برایش اهمیت دارد.

به چه دلایل مردان ، زنان را از خود دور می کنند؟

اگر مردی تحت فشار روحی قرار بگیرد و این فشار به حدی باشد که نتواند تحملش کند ترجیح می دهد که رابطه اش را با طرف مقابل قطع کند. یک مرد منبع حمایت و ثبات در یک رابطه است اما گاهی اوقات ممکن است در فشار روحی تصمیم نادرستی بگیرد کار درستی که بهتر است زنان در این شرایط انجام دهند این است که در ارتباط با موضوعات مختلف با همسرشان صحبت کنند اگر مردی احساس کند که همسرش سعی بر این دارد که آزادی اش را سلب کند و فرمانروایی زندگی را در دست خود بگیرد و یا سعی در تغییر رفتار وی داشته باشد. شک نکنید این رابطه برای مرد روز به روز کمرنگ تر و بی اهمیت تر می شود. پس بهتر است سعی کنید در هر شرایطی رابطه تان را با عشق و احترام حفظ کنید.

روانشناسی قهر مردان و مقابله با قهر شوهر

زنان به علت حساسیت های درونی خود بیشتر دچار دلخوری و دلسردی می شوند و این گله ها و شکایت ها چیزی است که مردان به شدت از آن متنفر هستند.

یک مرد به این علت قهر می کند و در واقع به آن پناه می برد که می خواهد خودش را از طغیان احساسات حفظ کند. وقتی که با شوهرتان وارد بحثی می شوید که نتیجه اش به قهر منجر می گردد زمان این نیست که به دنبال مقصر باشید بهترین کار این است که چند ساعتی هم به خودتان و هم به او زمان بدهید که به یک آرامش نسبی دست یابید و به دور از احساسات و با منطق راجع به مشکلتان صحبت کنید پس لطفا از حرف های کنایه آمیز و بحث های بی مورد جدا خودداری کنید و به فکر راه حل درست باشید.

باید به دنبال علت قهر بین خودتان و همسرتان باشید. ببینید چه چیزی در نهایت باعث قهر بین شما می شود. ممکن است این قهر کردن باعث شود خواسته وی را سریع تر و بهتر انجام دهید.

ممکن است او به طور معمول از جانب شما محبت و توجه کافی را دریافت نمی کند و از این طریق می تواند محبت و توجه بیشتری را دریافت کند.

باید هوشمندانه رفتار کنید. سر منشا و علت را بیابید ، نباید رفتار شما به گونه ای باشد که به وی بابت رفتارش پاداش بدهید و نه به گونه ای باشد که او به این قهر خود پیوسته ادامه بدهد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شاید علت این رفتارهای همسرتان وجود دلخوری های قبلی و مسائل حل نشده قبل می باشد و او با کوچکترین موضوع مجددا همه چیز به خاطرش می آید ، با هسرتان صحبت کنید و علت را بیابید.

رازهایی در مورد مردان

آیا با این موافقید که مردان دوست دارند همواره در راس قدرت باشند از ضعیف شدن به شدت متنفرند؟

زمانی که در زندگی زناشویی مشکلی است ، سعی کنید با همسرتان مسالمت آمیز صحبت کنید به دلیل این که همسران از شنیدن غر های مکرر بیزارند، از این که هر روز شکایت بشنوند به شدت زندگی به کامشان تلخ می گردد.

گاهی اوقات ممکن است خانم ها بگویند همسرشان در مقابل طرز لباس پوشیدن، ارایش و … بی تفاوت است و زمانی که از کار بر می گردد متوجه این مسایل نیست.

توصیه روانشناسی قهر مردان این است که دنیا را برای خود و مرد زندگی تان سخت نگیرید. مردها شیوه ابراز عشقشان متفاوت است همین که دغدغه اش شما و فرزندتان است دوست داشتنش را نشان می دهد. اگر برایتان ابراز کلامی ازجانب وی بسیار مهم است کلید این موضوع هم دست خودتان است با شیوه خودتان و با ابزار زنانگی تان او را متوجه کنید.

مردها را بهتر بشناسید

اگر از زنان ومردان در ارتباط با شناخت جنس مخالف سوال بپرسید ، هم مردان و هم زنان شناخت جنس مخالف شان را بسیار سخت می دانند و معتقدند که دنیای طرف مقابل شان بسیار پیچیده است. اما می دانیم هر دو جنس نیازهای روانی مشخص و عمده ای دارند که اگر این نیازها را بشناسیم و درک کنیم می توانیم بایکدیگر رابطه موفقی داشته باشند.

“در خصوص مردان باید بدانیم که اصولا دوست دارند که همسرشان آن ها را حلال مشکلات بدانند”

همسرتان را تایید کنید و به او اعتماد کنید، مردها عشق تشویق شدن هستند مردان را با پند و اندر و نصیحت از خودتان دور نکنید چرا که آنان برخلاف زنان احساسشان را بروز نمی دهند پس در هنگام ناراحتی غم خوار همسرتان باشید و درعصبانیت در صدد آرام کردنش باشید یادتان باشد که شما منبع آرامش زندگی مشترک تان هستید.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی