مشخصات گران ترین رولزرویس جهان؛ سوپتیل شاهکاری بی همتا

مشخصات گران ترین رولزرویس جهان؛ سوپتیل شاهکاری بی همتا

کمپانی انگلیسی رولزرویس که به خاطر ساخت اتومبیل های بسیار لوکس شهرت جهانی دارد، چند روز پیش از یک خودروی فوق العاده زیبا، اشرافی و جذاب با نام Sweptail رونمایی کرد. این کاخ متحرک که از آن فقط به تعداد یک دستگاه ساخته شده، از خودروهای قدیمی رولزرویس الهام گرفته شده است و طراحی آن چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.


پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۴۰۹ بازدید

این خودرو به دلایل متعدد جزو یکی از شاهکارهای فوق لوکس حال حاضر جهان به شمار می رود. برای ساخت این خودرو نزدیک به 4 سال زمان صرف شده و با توجه به قیمت چند ده میلیون دلاری، یکی از گران ترین اتومبیل های موجود محسوب می شود. از آنجایی که سوپتیل یکی از خاص ترین خودروهای معرفی شده در چند سال اخیر است، در این نوشتار قصد داریم به برخی از ویژگی های مهم آن نگاهی گذرا داشته باشیم.

سوپتیل چطور ساخته شده است؟

آنطور که رولزرویس اعلام کرده، یکی از مشتریان دائمی این کمپانی که از کلکسیونرهای وسایل نقلیه بی نظیر از جمله قایق های تفریحی و جت های اختصاصی است، در سال 2013 سفارش ساخت یک خودروی لوکس بی همتا را به این شرکت داده است. به دلیل این که این شخص علاقه بسیاری به خودروهای ساخت رولزرویس در دهه های 1920 و 1930 میلادی داشته، هنگام سفارش خود قید کرده که اتومبیل تولیدی باید از خودروهای آن دوران الگوبرداری شود.

اگر چه رولزرویس اشاره ای به هویت فرد مورد نظر نکرده، اما گفته می شود وی رقمی در حدود 13 میلیون دلار برای این پروژه بی نظیر پرداخت کرده است؛ البته در این بین برخی رسانه ها از رقم 17 الی 20 میلیون دلار نیز صحبت می کنند.

طراحی سوپتیل

این خودرو که بر اساس پلت فرم مدل فانتوم شکل گرفته، در نمای جلو همان ساختار ایستاده سنتی و جلوپنجره غول پیکره رولزرویس را دارد. آلومینیومی که در این بخش به کار رفته توسط دست صیقل داده شده و بسیار براق و درخشان است.

در نمای جانبی ادغام هنرمندانه سقف و قسمت انتهایی با بخش زیرین خودرو بسیار جلب توجه می کند، چرا که هیچ حد و مرزی بین این بخش ها دیده نشده و بدنه کشتی های تفریحی در ذهن تداعی می شود.

در نمای عقب خطوط و حجم پردازی ها گویی از قایق های مسابقه ای الهام گرفته شده اند، چراغ های اصلی ترمز نیز درون یک المان U شکل عریض جای گرفته اند که البته رولزرویس ساختار کلی این بخش را به نوک گلوله تشبیه کرده است.

سقف پانورامیک شیشه ای سوپتیل نیز که یکی از بزرگ ترین ها در نوع خود به شمار می رود، تکمیل کننده جذابیت های ظاهری این خودروی خاص است. در کل آنقدر در طراحی سوپتیل وسواس به خرج داده شده که از هر زاویه ای زیبا و هیجان انگیز دیده می شود.

کابین مینیمالیستی

در طراحی کابین این خودرو، همانند سایر محصولات رولزرویس سادگی و وقار در دستور کار گرفته و بنا به سلیقه مالک از ترکیب رنگ های تیره و روشن استفاده شده است.

بر خلاف اکثر اتومبیل های امروزی داشبورد سوپتیل بسیار خلوت بوده و فقط یک کنترل کننده بر روی آن دیده می شود. ساعت عقربه ای و تیتانیومی دست ساز یکی دیگر از معدود اجزای شاخص داشبورد است که جلب توجه می کند.

تریم های چوبی و چرمی

در جای جای کابین سوپتیل از انواع روکش ها و تزیینات چوبی و چرمی استفاده شده که جنسی فوق العاده مرغوب داشته و منتخبی از بهترین نمونه های حاضر بر روی کره خاکی هستند.

به دلیل اینکه مشتری این خودرو آن را با دو صندلی سفارش داده، قفسه هایی چوبی کم نظیر و بسیار لوکس جایگزین صندلی های عقب شده اند. این قفسه ها با هدف نگهداری از نوشیدنی ها و کلاه های مورد علاقه مالک خودرو طراحی گردیده اند.

قابلیت های مخفی

کنسول میانی سوپتیل میزبان محفظه ای مخفی است که در آن یک بطری نوشیدنی و دو جام شیشه ای نگهداری می شود. وقتی مالک این خودرو با فشار دکمه محفظه دستور باز شدن آن را صادر کند، مجموعه از مکانیسم ها بطری را به سمت او هدایت می کنند تا وی با کمترین زحمت نوشیدنی خود را صرف نماید!

در دو طرف خودرو و در کنار چهارچوب درها نیز کشوهایی برای نگهداری از کیف چرمی مرغوب مالک طراحی شده اند. این کیف دقیقا اندازه ای متناسب با لپتاپ شخص خریدار داشته و قسمت های مختلف آن جنسی از فیبرکربن، چرم، آلومینیوم و تیتانیوم دارد. این کیف همچنین با مجموعه ای از چمدان ها که در صندوق عقب قرار دارند، ست شده است.

پیشرانه و پلت فرم

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سوپتیل بر روی پلت فرم فانتوم شکل گرفته است. در زیر کاپوت کشیده این خودرو همان موتور 6.7 لیتری V12 فانتوم قرار دارد. این موتور می تواند 453 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای جابجایی سوپتیل کاملا کافی است.

با در نظر گرفتن همه موارد می توان سوپتیل را خاص ترین خودروی ساخت رولزرویس برای ویژه ترین مشتری این کمپانی نامید. در این اتومبیل دست ساز جزییات بسیار مورد توجه قرار گرفته و بهترین مواد برای تولید آن صرف شده اند. به طور خلاصه سوپتیل اگر چه یک رولزرویس است، اما مشابه هیچ یک از اعضای قبلی خانواده خود نیست.

منبع:

rolls-roycemotorcars




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی