تاثیر رابطه زناشویی بر وزن و میزان کالری مصرفی حین رابطه

تاثیر رابطه زناشویی بر وزن و میزان کالری مصرفی حین رابطه

تاثیر رابطه زناشویی بر وزن را باید به دلایل افزایش کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش میل به کربوهیدرات‌ها دانست که منجر به تناسب اندام می‌گردد. همچنین با ایجاد اعتماد به‌نفس، در تمایل بیشتر فرد به حفظ تناسب اندام موثر است.


چهار‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۰۹۶ بازدید

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید با غلت زدن در میان ملحفه‌های تخت و گذراندن لحظاتی هیجان انگیز با همسرتان می‌توانید وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید. اگر این جمله شما را راغب می‌کند تا درباره تاثیر رابطه زناشویی بر وزن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما همراه باشید و با میزان کالری مصرفی حین سکس و این که چگونه می‌توان به ساده‌ترین طریق ممکن به تناسب اندام دست پیدا کرد بیشتر آشنا شوید.

رابطه زناشویی تنها پیوند میان دو جسم نیست، بلکه روح و روان انسان نیز به دلیل برانگیخته شدن احساسات در حین رابطه درگیر می‌شود. در اینجا به چهار دلیلی که رابطه جنسی را به عنوان راهی آسان برای رسیدن به تناسب اندام معرفی می‌کند خواهیم پرداخت.

تاثیر رابطه زناشویی بر وزن‌

رابطه جنسی با همسر به دلایل مختلف از جمله کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش میل به مصرف کربوهیدرات ها و چربی‌ها بر کاهش وزن تاثیر مثبت می‌گذارد.

۱. میزان کالری سوزی با سکس

کاهش وزن با رابطه جنسی برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بدون انجام تمرینات ورزشی سخت و سنگین بتوانید میزان قابل توجهی از چربی‌های انباشته شده درون بدنتان را از بین ببرید. با دراز کشیدن در کنار همسرتان و تماشای برنامه‌های جذاب تلویزیونی با یکدیگر می‌توانید در هر ساعت حدود ۷۰ کالری بسوزانید!
یک رابطه جنسی ۲۵ دقیقه‌ای با تصور این که ۱۰ دقیقه از آن پیش‌نوازی بوده و ۱۵ دقیقه نیز برای رابطه صرف شده، میزان مصرف کالری را در یک زن با وزن ۱۵۰ پوند، به ۸۸ کالری و برای یک مرد با وزن ۱۸۰ پوند را به ۱۰۶ کالری می‌رساند.
این میزان کالری‌سوزی مانند این است که شما روی یک دوچرخه ثابت نشسته‌اید و حدود ۱۰ دقیقه با سرعت متوسط رکاب زده‌اید.
اگر می‌خواهید تاثیر رابطه زناشویی بر وزن را بهتر متوجه شوید و این کالری سوزی افزایش پیدا کند، باید هیجان رابطه را بیشتر کنید. هیجان رابطه هم سبب تحریک شدن بیشتر زوجین می‌شود و لذت رابطه را برای آن‌ها بیشتر می‌کند و هم سبب می­‌شود کالری سوزی تا چند برابر بیشتر از یک رابطه آرام افزایش پیدا کند و فرد را سریع‌تر به تناسب اندام برساند. توصیه می‌کنیم در این رابطه مطلب هفت عمل شیطنت‌آمیز برای بهبود رابطه جنسی را در سایت ستاره مطالعه کنید.

۲ - کاهش میل به خوردن کربوهیدرات‌ها و غذاهای چرب با رابطه جنسی

یکی از موارد تاثیر رابطه زناشویی بر وزن، کاهش میزان مصرف کربوهیدرات‌ها و غذاهای چرب است. زمانی که شما دچار استرس می‌شوید، هورمونی به نام کورتیزول در بدن ترشح می‌شود. کورتیزول به نام هورمون استرس و اضطراب نیز شناخته می‌شود. این هورمون پس از ترشح میل به خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات‌ها و غذاهای چرب را در بدن تا چندین برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که افرادی که مدام با استرس دست و پنجه نرم می‌کنند دارای اضافه وزن هستند و نمی‌توانند به تناسب اندام دست پیدا کنند.
رابطه جنسی به شما کمک می‌کند که همیشه آرامش داشته باشید و فشار خونتان در حد نرمال باقی بماند؛ بنابراین سطح ترشح هورمون کورتیزول کنترل می‌شود و می‌توانید روز به روز باریک‌تر شوید و اندام خوش‌تراش‌تری داشته باشید.

۳. دو برابر شدن چربی سوزی با رابطه زناشویی

شنیدن این جمله که با سکس می‌توان چربی سوزی را دو برابر کرد برای برخی از افراد تعجب آور خواهد بود. این افراد می‌خواهند درباره تاثیر رابطه زناشویی بر وزن و این که چگونه می‌توان با سکس کالری سوزی کرد دانش بیشتری کسب کنند.
شما تنها با کار کردن و انجام فعالیت‌های ورزشی و... در طول روز نمی‌توانید به تناسب اندام دلخواهتان دست پیدا کنید، زیرا قبل از این که رژیم بگیرید یا برای انجام تمرینات ورزشی برنامه ریزی داشته باشید، باید ساعت خوابتان را تنظیم کنید.
رابطه جنسی به شما کمک می‌کند که خوابی آرام و بی‌دغدغه مانند یک کودک داشته باشید. با رابطه جنسی سطح هورمون اکسی‌توسین که به نام هورمون عشق نیز شناخته می‌شود در بدن افزایش پیدا می‌کند.
یک آغوش آرامش‌بخش و یک خبر خوب که باعث ترشح اکسی‌توسین در بدن شده، سبب می‌شود که بتوانید به راحتی به خواب بروید. تنظیم زمان خواب به میزان قابل توجهی در میزان کالری سوزی برای رسیدن به تناسب اندام تاثیرگذار است.

۴. تاثیر رابطه زناشویی بر وزن از لحاظ روحی

آیا شنیدن این جمله تعجب شما را برانگیخته کرده و می‌خواهید بدانید تاثیر رابطه زناشویی بر وزن، چه ارتباطی با حفظ رژیم غذایی دارد؟
رابطه جنسی داشتن با همسر سبب می‌شود که افراد مختلف تصور بهتری درباره شکل ظاهری بدن خودشان داشته باشند. با وجود رابطه جنسی مناسب، فرد به رضایت قلبی درباره خودش دست پیدا می‌کند و اعتماد به نفس او چندین برابر می‌شود. در حقیقیت به عنوان یکی از نکات مهم فواید رابطه جنسی برای مردان و فواید رابطه جنسی برای زنان می­‌توان به «خویشتن‌دوستی» اشاره کرد.
داشتن سکس منظم سبب می‌شود که فرد با بدنش آشتی کند و آن گونه که هست، خودش را دوست داشته باشد. این خویشتن‌دوستی سبب می‌شود که افراد مختلف مخصوصاً خانم‌ها اعتماد به نفس بیشتری برای بررسی جنبه‌های مختلف زندگی داشته باشند و کمتر روی وضعیت بدنی که دارند تمرکز کنند.
درباره تاثیر رابطه زناشویی بر وزن باید بدانید که سکس تنها سبب دوست داشتن بدن و خویشتن دوستی نمی‌شود، بلکه زندگی افراد را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کسانی که با بدن خود آشتی کرده‌اند و آن را به گونه‌ای که هست پذیرفته‌اند، بهتر می‌توانند در راستای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام قدم بردارند.
شما به این موضوع که هم با لباس و هم بدون لباس بدنی زیبا داشته باشید نیاز ندارید، همین که بتوانید شریک زندگی‌تان را با داشتن بدنی زیبا و سالم غافلگیر کنید، سبب می‌شود که از مسیر رژیم غذایی منحرف نشوید و با آرامش خاطر در راستای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی قدم بردارید.بیشتر بدانید: چگونه از رابطه جنسی لذت ببریم؟


سخن آخر

برای این که بتوانید تاثیر رابطه زناشویی بر وزن را بهتر متوجه شوید، کافی است قبل از شروع ماه، خودتان را وزن کنید و پس از آن تمام تمرکزتان را روی داشتن یک زندگی ایده آل بگذارید. شما باید سعی کنید نهایت لذت را از رابطه‌ای که دارید ببرید. با رعایت یک رژیم غذایی ساده و گذراندن لحظاتی هیجان انگیز با شریک زندگی­تان پس از یک ماه متوجه خواهید شد که تا چه اندازه لاغرتر شده‌اید. یک رابطه جنسی سالم به شما کمک می‌کند که همیشه فیت و متناسب بمانید و نگرانی درباره اضافه وزن نداشته باشید.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی