آب و هوا چطور افسرده مان می کند؟

آب و هوا چطور افسرده مان می کند؟

مطالعات نشان داده درمان افسردگی در بهترین شرایط قادر نیست بیش از ۵۰درصد بار ناتوانی ایجادشده توسط این بیماری را بازگرداند، این در حالی است که حکمای طب سنتی بر اساس تغییرات آب‌وهوایی راه‌کارهایی را برای پیشگیری از ابتلا به افسردگی ارائه داده‌اند.


شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۱۳۶ بازدید

به گزارش بهداشت نیوز "افسردگی" تغییر خلق به‌سمت غم و اندوهگینی است که معضلی رایج است و شیوع بالایی دارد و از علل پیشرو در ایجاد ناتوانی در دنیا به‌شمار می‌رود به‌طوری که در 20 سال آینده دومین عامل منجر به ناتوانی در جهان خواهد شد.

با وجود درمان‌های فعلی، بیش از 75 درصد بیماران، عود افسرگی را تجربه می‌کنند؛ درمان‌های جدید باید نتایج حاد و طولانی‌مدت را ارتقا بخشیده و دارای کمترین عوارض باشند؛ داروهای ضدافسردگی دارای عوارض گوناگونی از قبیل اقدام به خودکشی، اختلالات جنسی، افزایش وزن و عوارض مربوط به سیستم عصبی مرکزی هستند.

در سال 1984، مؤسسه بین‌المللی اختلالات روانی، اعلام کرد که افسردگی قابل پیشگیری نیست اما گزارش‌های بعدی این مرکز، به گروهی از مطالعات بالینی اشاره کرده که نشان می‌دهد می‌توان از بروز افسردگی جلوگیری کرد.

در سال‌های بعد، مطالعات بالینی اثبات کردند که این بیماری قابل پیشگیری است، به‌عبارت دیگر، برنامه‌های پیشگیری، باعث کاهش شیوع افسردگی می‌شود؛ درمان افسردگی حتی در بهترین شرایط، قادر نیست بیش از 50 درصد بار ناتوانی ایجادشده توسط این بیماری را بازگرداند.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی