18 اختراع هوشمندانه که فقط در ژاپن وجود دارد

18 اختراع هوشمندانه که فقط در ژاپن وجود دارد

ژاپن همیشه به خاطر اختراعات و ایده های منحصر به فرد شناخته شده است. بعضی از آنها عجیب و غریبند و بعضی دیگر بسیار هوشمندانه. در این مطلب با هم نگاهی میندازیم به تعدادی از اختراعات نوآورانه ژاپنی که زندگی را آسانتر و راحت تر کرده اند.


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۳۸۷ بازدید

صندلی های چرخان در قطار

اگر دوست ندارید روبروی مسافری بنشینید، تنها کافیست که صندلی خود را به هر طرفی که میخواهید برگردانید.

کلاه ایمنی موتورسیکلت برای موهای دم اسبی

اینگونه سازندگان کلاه موتور سیکلت به خانم ها اهمیت میدهند. این یک چیز کوچک ولی بسیار ارزشمند است.

مکانی برای نشستن کودک در دستشویی عمومی

همه پدر و مادرها ضرورت این وسیله را درک میکنند. اما ممکن است این اختراع کمی خطرناک باشد اگر شخص دیگری در آن مکان حضور نداشته باشد.

کافه ای برای قلب های تنها

اگر شما احساس ناخوشایندی دارید که تنها در یک کافه نشسته اید، این کافه مخصوص به شماست. هنگامی که شما بدون شریک به این کافه میروید؛ کارکنان یک اسباب بازی نرم در مقابل شما قرار میدهند و دیگر شما تنها نخواهید بود.

خط کشی های عابر پیاده مورب

عبور از خیابان ها با خطی کشی های مورب، آن هم به صورت قانونی، تنها در کشور ژاپن امکانپذیر است.

نگه دارنده تبلت

دستان شما همیشه آزاد خواهند بود. اختراعی بی نظیر برای دیدن فیلم.

عینک آفتابی برای سگ ها

شاید در ابتدا این اختراع عجیب باشد، اما پس از آنکه بدانید چشم سگ ها نیز مانند انسانها به نور آفتاب حساس است، اختراع ژاپنی ها در نگاه شما معقول به نظر آید.

میکروفن کارائوکه بیصدا

اگر نمبخواهید که دیگران را با آواز خود ناراحت کنید، و یا آنقدر خجالتی هستید که نتوانید با صدای بلند آواز بخوانید، این میکروفن به شما کمک خواهد کرد که در حین خواندن، فقط خودتان صدا را بشنوید.

دمپایی جدا برای حمام و دستشویی

البته که این موضوع در ایران نیز مشاهده می شود. ژاپنی ها سرویس بهداشتی را آلوده ترین منطقه خانه میدانند و حتی اگر تمیز هم باشد، نمیتوانند با دمپایی آن وارد بقیه نقاط خانه شوند.

بالشی برای دراز کشیدن و انحام دادن کارها

هنگامی که بر روی شکم خود دراز کشیده و با لپتاپ کار میکنید، دست های شما سریع خسته می شوند. به همین دلیل این بالش اختراع شده است.

نام مالک، به جای شماره ساختمان

پیدا کردن یک خانه در ژاپن توسط آدرس، یک آزمون واقعی است. اکثر خیابان ها در آنجا اسم ندارند و شماره خانه ها براساس تاریخ ساخت آنها می باشد. به همین دلیل است که شما اغلب به جای پلاک، نام مالک آن را می بینیند.

سینک در بالای مخزن دستشویی برای صرفه جویی در آب

یک رویا برای کسانی که به صرفه جویی در آب و محیط زیست اهمیت میدهند. زمانی که شما دست هایتان را در آن می شویید، مخزن آب پایینی از این سینک پر می شود و این آب دوباره استفاده می شود.

فروشگاه های خودکار

ژاپن کشور روبات ها و ماشین های اتوماتیکی است که جایگزین مردم شده اند. به عنوان نمونه این فروشگاه هیچ نیروی انسانی ندارد و تنها ماشین ها هستند. یک مکان عالی برای انسان های درونگرا که حوصله صحبت با دیگران را ندارند.

هتل با حضور یک دایناسور در قسمت پذیرش

بیشتر کار این هتل به صورت رباتیک انجام میگیرد.

دستمال سفره ای که موقع خوردن همبرگر جلوی صورت شما را میگیرد

هنگام خوردن همبرگر بزرگ، شما باید دهان خود را مرتباً باز کنید. ژاپنی ها از این موضوع خجالت میکشند و به همین دلیل به ندرت همبرگر میخورند. صاحبان یک رستوران با ساخت این دستمال، باعث مخفی شدن چهره افراد در هنگام خوردن همبرگر شدند.

یک تاتامی چندکاره

در ژاپن رسم است که همه کارها بر روی زمین انجام شود. خوردن، خوابیدن، تماشای فیلم. به همین دلیل آنها تشکی طراحی کردند که می تواند به یک نگهدارنده لپتاپ و چیزهای بیشتری تبدیل شود.

پارکینگ چترها

شما می توانید اینگونه پارکینگ ها را در کنار بسیاری از ساختمان های اداری پیدا کنید. یک راه ساده برای اینکه چتر خود را همه جا نیاورید و به این فکر نکنید که آن را کجا قرار دهید.

قوطی های آسان باز شو

برخلاف قوطی هایی که ما استفاده میکنیم، این ها دارای یک حلقه خاصی هستند که باعث می شود به راحتی باز شوند. بسیار جالب است که تولیدکنندگان به جزئیات ریز اینچنینی توجه می کنند.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی