فرمول ساده موفقيت از ديدگاه موفق ترين افراد دنيا

فرمول ساده موفقيت از ديدگاه موفق ترين افراد دنيا

فرمول ساده موفقيت فرمول موفقيت واقعاً ساده است،در اين مقاله باهم به بررسي يكي از مهم‌ترین عوامل موفقيت می‌پردازیم،عاملي كه باعث می‌شود افراد موفق از افراد غير موفق متمايز شوند فرمول موفقيت را از ديد جي واتسون بنیان‌گذار شركت آی بي ام باهم بررسي می‌کنیم:


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۵۴۰ بازدید

فرمول موفقيت:اگر می‌خواهید موفق شويد نرخ شکست‌هایتان را دو برابر كني

اين روزها به ما آموزش نمی‌دهند كه در راه موفقيت ممكن است شکست‌های موقتی‌ای بخوريم و ممكن است مجبور شويم لحظات سختي را تجربه كنيم،بلكه به ما آموزش می‌دهند از شكست دوری‌کنیم

به ما آموزش می‌دهند شكست جزو گزینه‌های ما براي انتخاب نيست و بايد از شكست مانند بيماري طاعون دوري كرد

باهم بررسی اين ديدگاه می‌پردازیم كه آيا واقعاً اين ديدگاه درست است؟

برسي واقعيت نشان می‌دهد كه بهتر است شكست يكي از گزینه‌ها باشد،زيرا چه شما آن را به‌عنوان يك گزينه در نظر بگيريد يا آن را در نظر نگيريد،شكست اتفاق خواهد افتاد،مهم نحوه‌ی مواجه‌شدن ما با شكست است،نوع نگرش ما ميزان شكست يا موفقيت ما را تعيين می‌کند

اگر شما با اين نگرش زندگي كنيد كه شكست يك گزينه نيست و هرگز هیچ‌گونه فرصت خوبي براي پيشرفت و يادگيري به دست نمی‌آورید

باهم به بررسي نگرش برخي افراد موفق در زمینه‌های مختلف می‌پردازیم كه با شکست‌ها برخورد متفاوتي داشتند.

مايكل جردن

راز موفقيت مايكل جردن

مايكل جردن كه بسياري از كارشناسان او را يكي از بزرگ‌ترین بسکتبالیست‌های تاريخ می‌دانند در سال دوم دبیرستان در تيم بسكتبال دبيرستانش پذيرفته نشد و به خانه رفت و گريه كرد،می‌گفتند او قد او بسيار كوتاه است.در طي دو سال بعدازآن ماجرا،قد مايكل جردن ده سانتی‌متر رشد كرد و با تمرین بسيار زياد مهارت بازي كردن خود را افزايش داد و در مسير موفقيت قرار گرفت

توماس اديسون

فرمول موفقيت

سخت است كه تصور كنيم اگر توماس اديسون اين نگرش را می‌پذیرفت كه شكست يك گزينه نيست،امروز زندگي ما چگونه بود؟

او در اختراع لامپ الكتريكي و در تلاش‌هایش براي پيدا كردن یک‌رشته‌ی پايدار،هزاران روش گوناگون را آزمود كه همگي ان ها با شكست مواجه شدند.

جمله‌ی معروف اديسون اين بود:

من شكست نخوردم،من فقط ده‌ها هزار راهي كشف كردم كه به كار نمی‌آیند.فرض كنيد اگر ادبسون در راه خود شكست را قبول مي كرد امروز بايد به اين شكل درس مي خوانديم:

موفقيت

چه درد خوبی

افراد موفق در مسيرشان به‌سوی اوج،بارها طعم شكست را می‌چشند اما نوع نگرش آن‌ها است كه تعيين می‌کند چطور با اين شکست‌ها مواجه شوند،تسليم شوند يا ادامه دهند.

داستان زندگي يك دوست

دوستي دارم كه در بازار از سال ۸۰ در صنف لباس مردانه فعاليت می‌کرد و يك شريك خوب هم داشت.آن‌ها بر اثر اشتباهات كوچك و مداومي كه انجام می‌دادند ورشكسته شدند،دوست من بعد از ورشكستگي در كار پوشاك،شغل آزاد را رها كرد و مشغول به فعاليت در يك سازمان دولتي شد،اما شريكش در همان شغل ماند و به‌مرور شروع به فعاليت كرد و هرروز کارش را گسترش داد،چند شب گذشته با دوستي كه فعاليت در سازمان دولتي را انتخاب كرد صحبت می‌کردم،او می‌گفت که‌ای كاش شغل آزاد را رها نمی‌کرد و مثل شريكش ادامه می‌داد و مثل شريكش حالا ويلا و خانه و ماشين خوبي داشت،دوست من از يك نكته غافل بود،نکته‌ای كه فرق بين افراد شکست‌خورده و افراد موفق است:

براي رسيدن به هر هدفي بايد حاضر باشيم بهاي آن را پرداخت كنيم،شريك دوست من كه حالا ثروتمند شده، ۱۰ سال ريسك فعاليت در بازار آزاد و خطراتش را پذيرفت و حالا پيشرفت كرده كه است،درصورتی‌که دوست من در اين ۱۰ سال هيچ نگرانی‌ای بابت حقوق و اجاره مغازه و ماليات نداشته و زندگي مالي بی‌دردسری را سپري كرده است

اين جمله را هميشه يادمان باشد:

موفقيت تحقق تدريجي يك هدف ارزشمند است

افراد موفق كارهايي را انجام می‌دهند كه افراد ناموفق تمايلي به انجام دادنشان ندارند.

موفقیت نتیجه ی تلاش و پشت کار بالا است، تمام افراد موفقی که در این مقاله از آن ها نام بردیم بسیار پر تلاش در راه رسیدن به خواسته های خودشان بودند،و یک ویژگی مشترک بین افراد موفق

پشت کار بالا و قدرت تحمل و صبر بالای آن ها در شرایط بحرانی است.

وقتی مایکل جردن بارها تلاش می کرد و شکست می خورد، این شکست ها برایش لذت بخش نبودند، بلکه درد داشتند، درد واقعی اما او آن ها را تحمل کرد و به تلاش کردن ادامه داد تا توانست تبدیل به اسطوره ای ماندگار شود.

خواندن این مقاله

قدرت تخمين زدن براي رسيدن به هدف

تعریف موفقیت:

موفقیت از آن کلمه هایی است که گستره ی زیادی از تعارف شامل آن می شوند. برخی موفقیت را با پول می سنجند، برخی موفقیت را احساس آرامش و شهرت می سنجند. برخی موفقیت را داشتن زندگی ساده و بی دردسر تعریف می کنند. منظور ما از موفقیت در اینجا یعنی: افراد چقدر در راه رسیدن به اهداف خود کامیاب بوده اند و چقدر از زندگی خود رضایت دارند.

موفق شدن آسان، موفق ماندن دشوار

برخی فکر می کنند موفقیت آخر مسیر است، در حالی که موفقیت تازه شروع راه است. وقتی شما در زمنیه ای موفق می شوید، تازه سر و کله ی رقبا پیدا می شود.
تازه باید از موفقیتی که به دست آورده اید دفاع کنید. وقتی موفق می شوید آنقدر کارهای زیادی باید برای حفظ موفقیت خود انجام دهید که اگر عاشق مسیرتان نباشید دیگر لذتی از مسیر خود در راه رسیدن به اهدافتان نمی برید.

مسیر موفق ماندن

اگر در مسیر موفق شدن باشید می توانید برای مدت کوتاهی تلاش کنید و با پشت کار بسیار به موفقیت برسید، البته برای رسیدن به هر موفقیتی باید بهای آن را پرداخت کنید. اما بهای موفق ماندن بسیار بیشتر و سنگین تر از بهای موفق شدن، این ها صرفا بازی با کلمات نیست.

به محض این که موفق می شوید سر و کله ی رقبا پیدا می شود، تا وقتی ضعیف هستید کسی با شما کاری ندارد اما به مجض این که موفق می شوید باید از جایگاه و رتبه ی خودتان یا شرکتتان دفاع کنید.دقیقا وقتی موفق می شوید باید تلاش خودتان را چندین برابر کنید تا بتوانید از موفقیت خودتان دفاع کنید.

به این داستان موفقیت واقعی دقت کنید:

در سال ۲۰۰۸ دکستر جکسون برای اولین بار در طول زندگی اش قهرمان مهم ترین مسابقه ی ورزشی رشته ی خودش شد. با قهرمان شدن در این مسابقه نامش را در تاریخ این ورزش در جهان به ثبت رساند و ماندگار شد.

دکستر جکسون یک بدنساز حرفه ای است. او در مستر اولمپیای سال ۲۰۰۸ در رقابت با جی کاتلر که سال قبل مستر اولمپیا بود پیروز شد. دکستر جکسون پیروز شد و بر جایگاه اول تکه زد،مسابقات مستر اولمپیا در سال بک بار برگذار می شود و افراد حرفه ای از سراسر جهان با هم به رقابت می پردازند. دکستر جکسون در راه رسیدن به موفقیت خود بسیار زحمت کشید. بعد از بیش از ده سال تمرین بدن سازی او توانست قهرمان جهان شود. اما موفق شدن شاید برایش آسان تر از موفق ماندن بود. او در سال بعد جایگاه خود را به قهرمان قبلی جی کاتلر واگذار کرد و تنها مستر اولمپایی است که برای یک سال فقط قهرمان شد.

قهرمان های قبل از او افرادی مانند رونی کلمن، دوریان یتس، آرنولد شوارتزنگر بودند که هر کدام برای چندین سال پیاپی قهرمان جهان بودند.

دکستر جکسون برای رسیدن به موفقیت بسیار تلاش کرد و وقتی موفق شد لذت بسیار زیادی را تجربه کرد، اما برای حفظ موفقیت خود باید چندین برابر قبل تلاش می کرد، زیرا در رقابتی که پیش رو داشت، رقیب او برای برنده شدن آمده بود و او برای دفاع از قهرمانی خود. دکستر جکسون در سال ۲۰۰۹ از جی کاتلر شکست خورد.

درد شکست بسیار زیاد است، اما باید با واقعیت ها کنار بیایم که موفق شدن و موفق ماندن دو مقوله ی جدا از هم هستند، موفق شدن مقطی و موفق ماندن یک روند است.

تصمیم با ما است که برای موفق شدن تلاش کنیم یا برای موفقیت مستمر، موفقیت مستمر نیاز به تلاش مستمر دارد و باید عاشق مسیری که در آن هستی باشی.

داشتن انگیزه سوزان و علاقه ی بسیار از عوامل موفقیت است که باید در راهی که انتخاب می کنیم حواسمان باشد که در راستای علاقه ی و عشق ما به آن مسسیر باشد.

استیو جابز می گوید:

تنها راه انجام کار بزرگ این است که عاشق کاری باشید که انجام می دهید.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی