راهنما خرید سرویس طلا عروس

راهنما خرید سرویس طلا عروس

مدل سرویس طلا عروس جدید | حدود قیمت خرید سرویس طلا عروس چقدر است ؟ | طلای ایرانی بخریم یا خارجی


سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۲۹۱ بازدید

امروزه، انتخاب سرویس طلا عروس، به دلیل تنوع و گوناگونی آن، بسیار دشوار شده است. علاوه بر جنس طلا که به دو صورت زرد و سفید است، طراحی‌های گوناگون و متنوعی وجود دارد تا پاسخگوی سلیقه همه افراد باشد. با این حال، در سال‌های اخیر، انتخاب بیشتر مشتریان به ویژه برای سرویس طلا عروس، طلای سفید بوده است. لازم به یادآوری است که عنصر طلا به رنگ زرد است اما با یک سری فعل و انفعالات، می‌توان آن را به رنگ سفید در آورد. بنابراین، این باور عمومی که ارزش طلای سفید کم تر از طلای زرد است، بی پایه و اساس است.

عیار طلا

همچون دیگر فلزات، طلا هم عیار دارد. در حقیقت، عیار، یک مقیاس خاص به منظور تعیین خلوص فلز است. عیار طلا با درجه خلوص 95/99 درصد،24 است و درصد خلول طلای 18 عیار هم 75 درصد است. البته در گذشته، طلا با درصد خلوص کمتر و عیار پایین تر هم وجود داشته است و هنوز هم به میزان کمی وجود دارد.

طلای ایرانی یا خارجی

این روزها، به غیر از طلای ایرانی، طلای کشور‌های دیگر مانند ایتالیا، تایلند، هند، ترکیه و سوئیس و با برند‌های مختلف نیز، در بازار طلا فروشی موجود است. اگرچه برای رونق اقتصادی کشور، و کنترل میزان ورود و خروج ارز از کشور، بهتر است که طلای ایرانی خرید و فروش شود، اما به خاطر مدل‌های متنوع و طراحی‌های زیبا و چشم گیر، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که طلای خارجی بخرند. لازم به ذکر است که دستمزد ساخت طلای خارجی بیشتر است اما ممکن است کیفیت کار پایین تری نسبت به طلای ایرانی داشته باشد. باید در نظر گرفت که اگر طلاسازی در داخل کشور، رونق بگیرد و ارزش خود را باز یابد، می‌تواند مدل‌های به مراتب زیبا تر و متنوعی تری نسبت به مدل‌های خارجی داشته باشد. چنان که امروز هم بعضی مدل‌های ایرانی بی نظیر و غیر قابل مقایسه با طراحی‌های خارجی هستند.

خرید سرویس طلا عروس

سرویس طلا عروس معمولا شامل گردنبند، دستبند و یک جفت گوشواره و در بعضی موارد یک انگشتر است؛ اگر سرویس تنها شامل گوشواره و گردنبند باشد، به آن نیم ست گفته می‌شود. در طراحی طلا، علاوه بر ترکیب طلای سفید و طلای زرد، از سنگ‌های قیمتی نیز استفاده می‌شود. در هنر طلا سازی، استفاده از سنگ‌های قیمتی، زیبایی و جلوه خاصی به طرح طلا به ویژه برای سرویس طلا عروس می‌دهد.

نکات مهم برای انتخاب و خرید سرویس طلا عروس

برای انتخاب سرویس طلا عروس باید به رنگ پوست توجه کرد؛ اگر پوست گندمگون باشد (بین سفید و برنزه)، ترکیبی از طلای زرد و طلای قرمز انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر پوست سفید باشد، طلای سفید انتخاب بهتری است و روی پوست، درخشندگی و جلوه ی بهتری خواهد داشت. توجه به فرم و گردی یا درازی صورت، کوتاهی یا بلندی گردن نیز در انتخاب مدل سرویس طلا عروس مهم است. اگر گردن کشیده و بلند باشد، گوشواره بلند و پهن مناسب است. اگر گوش کوچک باشد، گوشواره چسبان انتخاب بهتری خواهد بود.

برای خرید دستبند، سایز بسیار مهم است. سایز دستبند باید کاملا اندازه، نه گشاد و نه تنگ باشد. دستبند گشاد، جلوه خوبی ندارد و دستبند تنگ، علاوه بر این که دست را چاق تر از حد واقعی نشان می‌دهد، همیشه آزار دهنده خواهد بود.

همیشه به قفل‌ها دقت کنید، قفل باید سالم و محکم باشد. قیمت طلا آن قدر زیاد هست که از دست دادن آن در اثر باز شدن قفل، مشکل بزرگی باشد.

بهتر است طلایی انتخاب کنید که برای مدت‌ها جلوه خود را حفظ کند و نیاز به تعویض نداشته باشد. برای این کار بهتر است با مدل‌های روز و شیک سرویس‌های طلا کمی آشنایی داشته باشید تا مجبور نشوید آن را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که تعویض سرویس طلا عروس، هزینه زیادی دارد.

اگر قصد خرید سرویس طلا عروس با طراحی سنگ‌های قیمتی را دارید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که رنگ سنگ‌ها و لباسی که میخواهید بپوشید، باید با هم همخوانی داشته باشند. بنابراین نمی‌توانید این سرویس طلا عروس را با هر لباسی ست کنید.

نکاتی برای استفاده از جواهرات در مهمانی

در مهمانی‌های رسمی بهتر است که نگین انگشتر و یا آویز گردنبند را با لباس ست کنید. در نظر داشته باشید که گردنبند پهن برای مهمانی‌های رسمی چندان مناسب نیست. همچنین به یاد داشته باشید هنگام استفاده از گردنبند پهن از گوشواره استفاده نکنید و بر عکس، هنگام استفاده از گوشواره با آویز بلند، از گردنبد استفاده نکنید.

حدود قیمت سرویس طلا عروس

انتخاب سرویس طلا و جواهر، نسبت مستقیمی با بودجه خریدار دارد. با توجه به بودجه، می‌توان وزن سرویس طلا، ست یا نیم ست بودن آن، و نوع سنگ به کار رفته در آن و حتی بدون جواهر بودن آن را انتخاب کرد.

در صورتی که یک سرویس بسیار سبک در حدود 10 گرم انتخاب کنید، با توجه به قیمت طلا در حدود یک گرم 385 هزار تومان برای طلای 18 عیار و با دستمزد ساخت حدود 25 هزار تومان به ازای هر گرم و با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و 7 درصد سود فروشنده، قیمت این سرویس سبک، در حدود 5 میلیون تومان خواهد شد.

(3850000+25000) ×10× (1+0.09+0.07) = 4756000

در صورتی که یک سرویس 100 گرمی انتخاب کنید، و دستمزد ساخت سرویس نیز بیشتر و در حدود 50 هزار تومان باشد، قیمت سرویس طلا عروس به مقدار 50 میلیون تومان می‌رسد. اما سرویس‌ طلا عروس سنگین تر از این هم وجود دارد.

در صورتی که در سرویس طلا عروس از سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت، زمرد و ... نیز استفاده شده باشد، بسته به میزان و نوع سنگ، قیمت سرویس ممکن است تا 4 یا 5 برابر افزایش یابد. سرویس‌ طلا عروس با قیمت تا حدود 150 میلیون تومان در بازار موجود است.

از بین مدل سرویس طلا جواهر عروس، می‌توان موارد زیر را معرفی کرد

مدل شوپارت، شامل یک محفظه، و چندین جواهر معلق در آن است.

مدل مرصع کاری پنهان، شامل چندین نگین کوچک است که با طرحی خاص به هم متصل شده و یک نگین بزرگ را می‌سازند.

مدل ایتالیایی و سوییسی که شامل توری‌های نازک و ظریفی از جنس طلاست.

از بین برند‌های برتر جهان نیز می‌توان برند‌های زیر را نام برد

شوپارد، میکی موتو، بولگاری، پیاژه، گراف، تیفانی، بوسلشا، وان کلیف و آرپز، کارتیه، هری وینستون و ...




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی