نکات مهم که درباره لوازم آرایشی باید بدانیم

نکات مهم که درباره لوازم آرایشی باید بدانیم

توجه افراط ‌گونه برخی خانم ها در بهره گیری از لوازم آرایشی و بهداشتی علت شده است ایران در رده دوم استفاده کننده این کالاها در خاورمیانه قرار گیرد.


جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۷۳۲ بازدید

توجه افراط ‌گونه برخی خانم ها در بهره گیری از لوازم آرایشی و بهداشتی علت شده است ایران در رده دوم استفاده کننده این کالاها در خاورمیانه قرار گیرد.

از سوی دیگر هر چه این میزان مصرف افزایش بیشتری داشته باشد روند مسئلهات و بیماری‌های عدیدهپوستی، چشمی و عفونی بالاتر می‌رود.گ ایران”برای آ بعضی اوقات بیشتر با اقسام بیماری‌های پوستی ناشی از لوازم آرایشی غیر استاندارد با دکتر فرید صفر،‌محقق و متخصص پوست و مو به گفت‌و‌گو نشست.

به طور کلی لوازم آرایشی و بهداشتی از چه ترکیباتی ساخته شده است؟
لوازم آرایشی و بهداشتی دارای ترکیبات شیمیایی متعددی است و اقسام این اقلام آرایشی ساخته شده از رنگ‌ها، اسانس‌ها،‌فیلترهای رنگی و…. است که وسیله می‌شود پوست صورت تحول رنگ دهد، همچنین در خوشبو‌تر کردن، مشعشع شدن و یا مات شدن پوست صورت تأثیرگذار است.

برخی از ترکیبات لوازم آرایشی، نهادین و یا به صورت غیرواقعی است که هر کدام در جایگاه خود مشکلات برجستهی را برای پوست صورت ایجاد می‌کنند.افلاتوکسین‌ها مواد محصول شده توسط قارچ‌ها به شمار می‌روند که سمی و خطرناک هستند.

وجود سرب و افلاتوکسین‌ها در ترکیبات آرایشی صدماتی به پوست وارد می‌سازد درصورتی که این دو ماده خطرناک در ترکیبات مواد آرایشی بیش از حد وجود داشته باشد و زنان به طور مداوم و در دفعات کثیر از لوازم آرایش استفاده کنند ممکن است پوست‌شان به حرکت درآوردن شده و به مشکلات پوستی گریبانگیر شوند.وجود این ماده سمی در مواد آرایشی نامرغوب جذب می‌شود.

بهره گیری بیش از حد از لوازم آرایشی چه مشکلات و بیماری‌های پوستی را ایجاد می‌کند؟‌
برخی زنان نسبت به یک ماده برگزیده یا مواد عامل در یک فرآوردهآرایشی حساس هستند، از این رو در تماس با آن ماده شیمیایی پوست صورت‌شان تعامل نشان می‌دهد، اگر مواد آرایشی بیش از ۶ ساعت روی پوست صورت بماند نشانه هایی مانند قرمزی، خارش، تاول‌های کم تر از پوستی ایجاد می‌کند.برخی عوارض کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند که معمولاً در تماس پوست با مواد گیاهی یا شیمیایی آلوده تعامل‌های پوستی یا عفونی بروز پیدا می‌کند.

توصیه مهم این‌که زنان بهتر است از لوازم آرایش‌های استاندارد که برچسب وزارت بهداشت دارد و مورد تسجیل آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت است بهره جویی کنند، پایین تر ازا اکثر لوازم آرایش‌هایی که وارداتی هستند از ترکیبات موادی چون سرب،‌مایع پرده جنینی،هورمون‌های پروژسترون و استروژن ایجاد شده‌اند که در ابتدا نشاط و شادابی موقتی به پوست صورت می‌دهند ولی در درازمدت مسئلهات را تشدید می‌کند.

با چه شیوه‌ای می‌توان متوجه شد پوست صورت به مواد شیمیایی حساسیت دارد؟
یکی از شایع‌ترین مشکلات ایجاد حساسیت‌های پوستی است برخی اوقات به زنانی که آلرژی بالایی دارند توصیه می‌شود قبل از کاربرد لوازم آرایش آن را تست کنند.

در این راهکار قسمتی از ماده آرایشی را روی بازوی خود امتحان کرده و چون پوست بازو مانند پوست صورت حساس و نازک است و از لحاظ بافتی شبیه به هم هستند چنانچه ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت اثر نشان داد م فرد خواهد شد که پوست صورت شان در تماس با مواد آرایشی ممکن است دستخوش التهاب و اثر پوستی شود.

کدام‌یک از اجزای صورت در تماس با لوازم آرایش و استفاده بیش از حد آسیب بیشتری می‌بیند؟
چشم یکی از حساس‌ترین اجزای صورت به شمار می‌رود بنابراین قبل از انتخاب به نوشته‌های روی لوازم آرایشی باید توجه کرد. اغلب زنانی که پوست چرب دارند درصورتی که از لوازم آرایشی که حایز روغن زیاد است بهره گیری کنند چون پوست چرب مستعد جوش زدن است از این رو آکنه و جوش‌های زیر پوستی را تشدید می‌کند.

بهره جویی زیاد از کرم‌های آرایشی دهانه غدد چربی پوست را می‌بندد و جوش‌های زیر پوستی،‌ بازتاب‌های پوستی و حساسیت را ایجاد می‌کند و به ازنو خواندن زمان لک‌های تیره رنگی روی پوست گونه بروز پیدا می‌کند همچنین تورمپلک، ریزش اشک و سوزش در چشم را به وجود می‌آورد.

در رنگ بندی یا تعیین گونه ها پوست، کدام رنگ از پوست حساس‌تر هستند؟
اقسام پوست‌ها در گروه‌بندی به شش دسته تقسیم بندی می‌شوند اما به طور کلی سه گروه از پوست‌ها بیشتر در جلو آسیب هستند.پوست‌های طریق ن در فرارو نور مستقیم خورشید مبتلا کک و مک می‌شوند و بیشتر از خود تعامل پوستی یا التهابی نشان می‌دهند.زنانی که پوست‌های تیره دارند چنانچه در نواحی از پوست شان در اثر مواد آرایشی لک ایجاد شود دیرتر به درمان پاسخ می‌دهند.

بهترین متد برای پاک کردن آرایش از روی پوست صورت چیست؟
استفاده از محلول‌های شست‌وشوی آرایش باید مطابق با نوع پوست صورت خریداری شود.بهتر است برای پوست‌های خشک از لوسیون شست‌وشو دهنده،صابون مخصوص یا ژل شست‌وشو بهره وری شود همچنین محلول‌ها و تونیک‌های شست‌وشو یا صابون‌های گلیسیرینه یا کرم دار آسیب کمتری به پوست وارد می‌کنند از این رو بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش صورت هستند.

برخی زنان برای پاک کردن آرایش صورت از دستمال یا پنبه بهره جویی می‌کنند که این راه به دلیل ایجاد اصطکاک میان پوست صورت و پنبه یا دستمال پوست را ضخیم و در دراز مدت چین و چروک ایجاد می‌کند. چنانچه کاربرد از لوازم آرایش درست و در حد اعتدال باشد پیری زودرس ایجاد نخواهد شد همچنین زنان می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر بهره وری کنند.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی