کودک و اینترنت

کودک و اینترنت

انجام ندادن خواسته دوستان اينترنتي بدون مشورت با والدين اينترنت دنياي بسيار بزرگي است دنيايي كه همه افراد به آن دسترسي داشته و دوست دارند كارهايي كه خودشان دوست دارند را انجام دهند افراد ديگري هم هستند كه مي خواهند از وقت ، پول و نام و نام خانوادگي ديگران استفاده كنند و كارهايي كه خودشان دوست دارند را انجام دهند


جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۲۷۲ بازدید

عدم ملاقات با دوستان اينترنتي

اگر در اينترنت با فرد جديدي آشنا شديد اصلا از نام و نام خانوادگي خود و اطلاعات مربوط به پدر و مادر، خواهر و برادر خود براي او صحبت نكنيد. از چيزهايي كه شما را خوشحال و يا ناراحت مي كند حرف نزنيد چون او مي تواند با دانستن اين موارد شما را بهتر بشناسد و براي شما مشكل ايجاد كند.

احترام به حقوق ديگران

در مدرسه، خانه بايد ديگران را دوست داشته باشيم و به دوستان و اعضاي خانواده و معلمان و همكلاسي هاي خود احترام بگذاريد.

معرفي سيم كارت كودك

سیم‌کارت کودک و نوجوان، دنياي بزرگ اينترنت را براي شما به فضای سالم تبديل خواهد كرد و امکانات و برنامه‌های بسیاری برای شما و پدر و مادر شما با خود به همراه دارد. در كنار استفاده از اين سيم كارت كه براي شما دوست خوبم در نظر گرفته شده است شما مي توانيد با خيالي راحت در دنياي اينترنت فعاليت كنيد و در مقابل خطرات اين دنياي بزرگ نگهداري و محافظت شويد.

توجيه كودكان به عدم نياز به رايانه و موبايل هوشمند شخصي در اين سن

براي اينكه از هر وسيله اي استفاده كنيد لازم است مواردي را كه مي تواند در استفاده از آن وسيله براي ما ايجاد مشكل كند را بدانيد. چون خوبي هاي آن وسيله را حتما خودتان مي دانيد.

قراردادن رايانه در محل عمومي خانه

كار كردن شما با رايانه و اينترنت در مقابل ديد والدین بسيار مفيد است چون هم خيال آنها راحت است كه در كنارشان هستيد و هم اينكه اگر شما نيازمند به كمك داشته باشيد سريع به شما كمك خواهند كرد.

قوانين خانوادگي در استفاده از اينترنت

در فعاليت با رايانه نيز بايد گروهي از موارد را به عنوان قوانين قبول كنيد و به آنها عمل نماييد كه در اينجا برخي از آن موارد را براي شما عنوان مي كنم

سايتهاي مفيد

اينترنت و رايانه مي تواند استعدادهاي شما را شكوفا كند و در درسها و فعاليتهاي علمي به شما كمك كند اگر سايتهاي خوب و مفيد را بشناسيد مي توانيد بهتر و مفيدتر از اينترنت استفاده كنيد.

صحبت كردن با والدين در خصوص اتفاقاتي كه در اينترنت و موبايل براي كودكان رخ مي دهد

در بين كساني كه از شما بزرگتر هستند و شما را دوست دارند پدر و مادر هستند كه بيشتر از همه كساني كه شما مي شناسيد و حتي بيشتر از دوستان شما، شما را دوست دارند و نگران شما هستند.

انتخاب بازي با والدين

دوست من براي اينكه بتواني ذهني خلاق و هوشي زياد داشته باشيد بايد از سرگرمي ها و بازيهاي اطرافتان استفاده كنيد.

همر اهي والدين با كودكان در اينترنت

اگر قرار باشد به جايي ناشناخته وارد شويم و يا به مسافرتي برويم كه بارها آن را تجربه كرده ايد باز هم لازم است وسايل مورد نياز را با خود برداشته و با بزرگترها به مسافرت برويد اتقاقات خوب و بدي كه مي تواند در مسير مسافرت رفتن و يا روزهايي كه در مسافرت هستيد براي شما اتفاق بيافتد همراهي و حضور فردي دلسوز كه شما را دوست داشته باشد و شما براي او فردي مهم باشيد را نياز دارد.

آسيب ناشي از استفاده نادرست از اينترنت

مطالبي كه در اينترنت وجود دارد هم مي تواند بسيار سرگرم كننده و آموزنده باشد و هم مي تواند بسيار بد و ناراحت كننده باشد. بايد دقت داشت كه هر مطلبي و يا هر تصويري آنقدر ارزشمند نيست كه زمان خودمان را براي آن از دست دهيم.

آسيب هاي جسمي

اگر براي استفاده از رايانه دقت لازم را نداشته باشيد، براي استفاده زياد مي توانيد به اندامها و يا درست تر بگويم اعضاي بدنتان آسيب برسانيد.

قلدري اينترنتي

شايد براي شما اتفاق افتاده باشد كه در مدرسه فردي به شما لگ زده و يا شما را از روي عمد هل بدهد و يا حتي شما را كتك بزند. خوب فكر كنيد ببينيد تا به حال كسي در مدرسه به شما توهين كرده و يا شما را مسخره كرده است. يا حتي در مورد شما در مدرسه شايعه پراكني كرده است. در بعضي موارد ممكن است كاري به شما نسبت داده شده باشد كه شما آن را انجام نداده باشيد.

مرکز جلوگیری از سوءاستفاده جنسی کودکان

ایمنی آنلاین کودکان بستگی زیادی به ارائه یک رویکرد پیشگیرانه برای کمک والدین به کودکان خود در مقابل بهره کشی جنسی و محافظت آنلاین دارد.

نرم افزارهای راهنمای والدین

حفاظت از فرزندان در فضای سایبر موضوعی است که دغدغه بسیاری از والدین است. اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات است که فیلتر کردن آن کار آسانی نیست. هر گروه سنی سطح مخصوص به خود را در مفید یا مضر بودن محتوای اینترنت دارد.

تربیت برای فضای مجازی

تربیت فرزند جزو حقوقی است که به گردن والدین است، در دنیای امروز این تربیت به عهده شبکه های اجتماعی، موبایل ها و... گذاشته شده است. والدین باید بدانند که برای رهایی از دست فرزند، سپردن آن به فضای مجازی برای او حقوقی می آورد که باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

گوگل غول اینترنتی

معرفی بازیگران بزرگ و قابلیت های مهم که اغلب افراد با آنها آشنا نیستند، در زمینه های مختلف که عملیات جستجو و کاربرد را راحت‌تر می‌کنند. برای مثال سرویسهای مختلفی که گوگل به مشترکین خود میدهد google trend, google book و.....

هزار توی تارهای مجازی

بیان توانایی هایی که در وب های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد. اختلافات بین وب 1،2،3 و وبهای هوشمندی که در حال طراحی هستند.

آنچه درباره فیلم‌ها نمی‌دانیم

مباحث مربوط به سواد رسانه ای، مطرح کردن پشت پرده فیلمها، بازیها، تبلیغات و...

آینده کودکمان را دریابیم

والدین هرکاری دلشان بخواهد با فرزندانشان در فضای مجازی انجام میدهند و این سبب تضیع حقوق کودکان میشود و آینده کودکان را دچار مخاطره میکند و یا شاید اصلا فرزندان دوست نداشته باشند که همه کارهایشان را همه ببینند.

روش های خانگی حفاظت از کودکان برخط

روش های مدیریت استفاده بهینه از اینترنت در خانه، بیان روش های فیلترینگ خانگی، چگونگی ایجاد یک اینترنت ایمن برای سنین مختلف در خانه

موتور جستجوی ایمن

معرفی موتورهای جستجوی مناسب کودکان و ویژگیهای آنان تا بتوانند با امنیت کامل درآن به جستجو بپردازند

چگونه ممکن است کودکانمان در فضای مجازی آزرده شوند؟

آسیب هایی که مانند سایبربولینگ، کودک آزاری در وب، ارسال تصاویر خصوصی و ... که کودکان و نوجوانان در اینترنت با آن مواجه می شوند.

دوست من کو؟!

فضای مجازی و حالت استفاده در خلوت آن باعث شده که افراد دارای دو شخصیت باشند، تربیت خانوادگی آنها در فضای مجازی صورت دیگری پیدا می‌کند.

رویکرد کشورهای اسلامی به مسئله فضای مجازی

بررسی عملکرد و راهکارهای کشورهای اسلامی در استفاده از اینترنت، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و....

زوال آرام کودکی با موبایل

استفاده بیش از حد استفاده از تبلت ها و موبایل چه بلایی بر سر فرزندان میاورد. از بین رفتن به مرور قوای جسمی و ذهنی و... والدین خوشحال نباشند که فرزندشان سرگرم است.

سلام بچه ها! من قانونم دوست شما

درست استفاده کردن از فضای مجازی قوانینی دارد که دانستن آن از سنین کودکی ثمر بخش خواهد بود. بی مهابا و بدون هیج محدودیتی دریایی از اطلاعات در دسترس قرار گیرد خطراتی دارد که گاهی جبران ناپذیر است.

فارسی را پاس بداریم

استفاده بیش از حد از شبکه ها، بالا رفتن سرعت نوشتار و .... سبب از بین رفتن کلمات شده و این اتفاق باعث تغییر در محاورات و نوشتارها گردیده است

ملکه؛ اجازه؟!

با در دسترس بودن موبایلهای هوشمند، تبلتها و اینترنت برای بچه ها، با اجازه بزرگترها و همراهی آنها وارد هر قسمت موبایل، شبکه های اجتماعی و... بشوند

همیار خانواده

کودکان یاد بگیرند که مانند پلیس در استفاده درست از تجهیزات الکترونیک مراقب بزرگترها باشند. گاهی دیده می شود استفاده بیش از حد بزرگترها از فضای مجازی سبب دور شدن آنها از خانواده و فرزندانشان شده است.

نقش پرورش هوش اخلاقی کودکان و نوجوانان در ایمنی آنها و سلامت جوامع مجازی

این مقاله شامل ارزشها، هنجارها و ناهنجاریهای اجتماعی فضای مجازی، روشهای کنترلی در فضای مجازی، معرفی هوش اخلاقی که یکی از عناصر بنیادی شخصیت انسان است میشود.

دوست من کیست؟!

بیان مسائلی که با این دوستی ها اتفاق میفتد با زبان کودکانه. وارد نشدن در هر گروهی، رعایت حریم ها، نگفتن همه درد دل ها و...

آیا کودک من در خطر است؟

کودکان با تبلت ها و موبایل ها مشغولند و والدین در آرامش روحی به سر میبرند. بدون اینکه نگران باشند که چه اتفاقی برای فرزندانشان میفتد. هشدار به والدین که یک مقدار از این آرامش روحی آنها کم شود و برای فرزندانشان وقت بگذارند.

اعتیاد به اینترنت | اعتیاد به اینترنت و راه کار رهایی از آن

بنا به تعریفی که انجمن آمریکایی درمان اعتیاد از واژه اعتیاد ارائه داده است: “اعتیاد یک بیماری اصلی و مزمن می باشد که در مدارهای پاداش، انگیزه و حافظه و دیگر اجزاء مربوطۀ مغز اختلال ایجاد می نماید. این اختلال ها به ایجاد ویژگی های جسمی، روانی، اجتماعی و روحی در انسان منجر می شود

6 گام تا حفاظت کودکان در اینترنت

6 گام تا حفاظت کودکان در اینترنت – اینترنت برای کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی است،

نگاهی دقیق به بازی‌های دخترانه

بخش زیادی از بازی‌های موجود در دنیا سرشار از هیجان، خشونت و صحنه‌های رزمی هستند ولی این موضوعات برای نیمی از جامعه مخاطب سازندگان بازی‌های رایانه‌ای یعنی دختران، جذاب نیستند و اکثراً علاقه‌ای به این بازی‌ها نشان نمی‌دهند. برای همین گروه جدیدی از بازی‌های رایانه‌ای تحت عنوان بازی‌های دخترانه به وجود آمدند تا بتوانند برای مخاطبان خاص خود جذابیت ایجاد کنند.

آنچه نوجوانان باید درباره دوستی در فضای مجازی بدانند

دنبال کردن صفحه‌ی شخصی، لایک کردن، نظر دادن به مطلب ارسال شده در شبکه‌های اجتماعی و یا دریافت و ارسال یک پیام خصوصی در این شبکه‌ها می‌تواند نقطه شروع یک آشنایی و دوستی اینترنتی باشد. متأسفانه این روش‌ها امروزه از نظر بخش قابل توجهی از نوجوانان وسیله مناسبی برای برقراری یا آشنایی ارتباط با افراد مختلف به شمار می‌رود و حتی برای انتخاب شریک زندگی خود هم به آن متوسل می‌شوند.

بهترین رویکرد برخورد با کودکان در ارتباط با فضای مجازی

در دوره‌ای که بخش زیادی از زمان کودکان و نوجوانان با اینترنت، کامپیوتر، تبلت،گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و ... می‌گذرد، نظارت بر فعالیت‌های آنها در فضای مجازی و کار با ابزارهای کامپیوتری به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است.

تاثیر استفاده نامناسب از تلفن همراه بر کودکان و نوجوانان

استفاده نامناسب و غیر اصولی از موبایل و تبلت در همه دنیا مشکلات متعددی برای کودکان و نوجوانان به دنبال داشته است.

آثار منفی شبکه‌‌های اجتماعی بر درس خواندن دانش‌آموزان

بسیاری از والدین هزینه‌های بسیار سنگینی برای درس خواندن و تحصیل فرزندان خود می‌کنند، آنها انتظار دارند تا با راهی کردن فرزندان خود به مدارس غیرانتفاعی و کلاس‌‌‌‌‌‎‏‎‎‎‌‍‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تقویتی و درسی زمینه‌ی موفقیت و رشد تحصیلی را برای فرزند خود فراهم کنند. اما همیشه این تلاش‌‌‌‌‌‌‌ها و هزینه‌ها به ثمر نمی‌نشیند و افت تحصیلی و عدم موفقیت فرزندان در تحصیل گریبانگیر خانواده می‌شود.

درباره نقض حریم شخصی چه می‌دانید؟

حضور در فضای مجازی و استفاده از خدمات مختلف در اینترنت ایجاب می‌کند تا خود و خانواده را در برابر تهدیدات متعدد حریم خصوصی ایمن کنیم و با رعایت اصول پیشگیرانه، هکرها و سارقین اطلاعات را ناکام بگذاریم. رعایت این نکات و راهکارها زمینه‌ساز حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی خواهد بود.

تاثیر ابزارهای کنترل والدین در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر

نوجوانان یکی از آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه در مواجهه با دعوت همسالان و یا گروه‌های دیگر به مواد مخدر هستند، این مواجهه در فضای مجازی به شدت در حال افزایش است و نگرانی‌هایی را به شدت افزایش داده است،

انواع روش های کنترل دسترسی کودکان به اینترنت

حجم زیاد داده های نامناسب و غیر اخلاقی در اینترنت در کنار خطر مجرمین و سوء استفاده کنندگان اینترنتی از کودکان ایجاب می کند تا والدین برای حفاظت و مراقبت از فرزندان خود در فضای مجازی اهمیت بیشتری قائل شوند.

مقایسه سهم توجه شرکت‎های ایرانی و خارجی به امنیت کودکان در فضای مجازی

15 تا 20 درصد کاربران اینترنت را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، به‌طوری‌که 57 درصد از کودکان و نوجوانان 3 تا 17 سال به اینترنت دسترسی دارند. این اعداد نشان می‌دهد که حدود 700 میلیون کودک و نوجوان در جهان و بیش از 7 میلیون کودک و نوجوان ایرانی به اینترنت دسترسی دارند.

نقش بازی هاو برنامه های رایانه ای در رشد حرکتی کودکان

بی شک توجه به وضعیت سلامت و رشد جسمانی و حرکتی کودکان جزو اولویت های مهم سیاستگذاران بهداشت هر کشوری محسوب می شود و از آنجا که در جوامع امروزی، نیروی انسانی با ارزش ترین و گرانبهاترین سرمایه هر جامعه ای است، لذا توجه به رشد و تکامل کودکان که آینده سازان جوامع هستند، به نوعی حفاظت از سرمایه های ملی محسوب می شود.

نرم افزار کنترل والدین CHILD CONTROL

زندگی در عصر مدرن از بزرگ‌ترین آمال بشر از گذشته تا كنون بوده؛ به صورتی كه تمامی تلاش خود را صرف دستیابی به این هدف كرده است. اخیراً هم مسئله بحـران مدرنیت بحث داغـی را به وجود آورده كه البته تمامی زوایای آن صرفاً خلاصه شده در نتایج تخریبی سرمایه‌داری متاخر نیست، بلكه فقدان اطلاعات كافی در كنترل این بحران و استفاده صحیح از مشتقات آن است.

مراقبت از كودكان در فضاي مجازي

امروزه با رشد اينترنت و تسهيل در اتصال، پدر و مادران جواني را مي بينيم كه كودكان خود را نيز وارد دنياي مجازي مي كنند. اينترنت باوجود چيزهاي سرگرم كننده و آموزنده به كودكان، خطري جدي نيز براي آنها محسوب مي شود. شكارچيان اينترنتي با استفاده از گمنامي در اينترنت در كمين قربانيان بي گناه خود مي‌نشينند.

حقوق کودکان در فضای مجازی

کودکان امروز در دنیای متفاوت زندگی می کنند سرگرمی ها، آموزش، روابط اجتماعی و نیز شیوه های اجتماعی شدن آن ها تحت تأثیر دگرگونی های ناشی از پیشرفت و فراگیر شدن تکنولوژی های نوین ارتباطی شکل خاص و منحصر به فردی به خود گرفته است. دسترسی وسیع و ساده کودکان به اینترنت و در عین حال وجود خطرات اجتناب ناپذیر در این پهنه گسترده پرسش هایی را در خصوص اقدامات حقوقی صورت گرفته برای جلوگیری از ورود کودکان در دنیای مجازی و اقدامات قانونی لازم برای حفاظت آن ها پدید آورده است.

آیا تا کنون به حفظ امنیت کودکان در اینترنت اندیشیده اید؟

اینترنت فضایی مجازی با انبوهی از اطلاعات و مملو از موضوعاتی است که شاید دسترسی به آنها برای فرزندان شما مخاطراتی را به همراه داشته باشد. از این رو ضروری است فعالیت بچه ها در فضای مجازی همواره با نظارت و کنترل مستقیم شما همراه باشد. بررسی من برای یافتن وب سایت هایی که به کودکان و والدین آنها، آموزش نحوه استفاده مناسب از اینترنت را بدهد، در کمال شگفتی نتایج مفیدی را به همراه نداشت و اغلب وب سایت هایی که در این زمینه مشاهده شد، اطلاعات قدیمی و خارج از رده ای را ارائه می کردند و جالب اینکه تعداد وب سایت های فارسی هم که به این موضوع پرداخته بودند، بسیار محدود بود.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی