بلومبرگ از تغییرات احتمالی iOS 13 و مک او اس جدید اپل می‌گوید

بلومبرگ از تغییرات احتمالی iOS 13 و مک او اس جدید اپل می‌گوید

اپل قصد دارد در  کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، WWDC 2019 از اپلیکیشن ها، قابلیت ها و ابزارهای جدید ویژه توسعه دهندگان رونمایی کند. گزارش جدیدی از بلومبرگ به جزئیات iOS 13، واچ او اس 6، و مک او اس 10.15 اشاره کرده است.


سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۷۶۸ بازدید

WWDC 2019 از 13 تا 17 خرداد ماه برگزار می شود و اپل به معرفی به آپدیت هایی برای سیستم عامل آیفون، آیپد، مک، اپل واچ و اپل تی وی بپردازد. در ادامه به تفکیک سیستم عامل به برخی از مهمترین قابلیت ها و امکانات جدید خواهیم پرداخت.

iOS 13

این نسخه با اسم رمز «یوکان» شناخته می شود. قرار است پس از آن iOS 14 با اسم رمز «آزول» و پشتیبانی از شبکه های 5G و قابلیت های واقعیت افزوده جدید در سال 2020 عرضه شود.

نسخه جدید شامل بهبودهایی در سرعت و کاهش باگ ها خواهد بود و انیمیشن های جدیدی برای اجرای مالتی تسکینگ و بستن اپلیکیشن ها در نظر گرفته شده است. ویجت هایی که در سمت چپ صفحه هوم قرار دارند هم ظاهر شسته رفته تری به خود خواهند گرفت.

حالت تیره (Dark Mode) که یک رابط کاربری مشکی، خاکستری بهینه شده برای مشاهده در تاریکی است در نظر گرفته شده. کاربر می تواند از کنترل سنتر این قابلیت را فعال کند.

اپل در حال آزمایش حالت سوایپ جدید برای کیبورد است که می تواند نمونه ای مشابه با کیبوردهای ثالث یا کیبوردهای اندروید باشد.

نسخه بهبود یافته ای از اپلیکیشن سلامتی (Health app) مد نظر است که به لطف صفحه هوم جدید نمای کلی بهتری از فعالیت های روزانه کاربر را نمایش می دهد.

یک قابلیت جدید امکان استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر دوم مک را فراهم می کند. در این حالت کاربران می توانند با استفاده از اپل پنسل، نقاشی کرده یا اعلان های مک را در آیپد مشاهده کنند.

اپ Reminders به روز رسانی جدیدی را دریافت خواهد کرد تا بهتر بتواند با سایر اپ های برنامه ریزی فعالیت های روزانه (to-do list) موجود در اپ استور رقابت کند. اپ جدید صفحه اصلی با 4 بخش پیش فرض خواهد داشت: کارهایی که امروز باید انجام شوند (tasks to be done today)، تمامی وظایف (all tasks)، وظایف زمان بندی شده (scheduled tasks) و وظایف نشانه گذاری شده (flagged tasks).

Screen Time که ابزار اپل برای کنترل استفاده از دستگاه به شمار می رود به قابلیت جدید مجهز می شود که بر اساس آن والدین امکان محدود کردن کودکان برای تماس گرفتن در ساعات خاصی را خواهند داشت. به عنوان مثال می توان محدودیتی برای کودکان تعریف کرد تا در شب تنها قادر به تماس با والدین باشند و نتوانند با اشخاص دیگر تماس بگیرند.

اپلیکیشن Books با استفاده از یک بخش نشانگر پیشرفت مطالعه و نیز یک سیستم پاداش دهی، کاربران را به مطالعه بیشتر تشویق می کند.

iMessage به روز رسانی جدیدی را تجربه می کند که مشابه با بهبودهای واتس اپ به کاربر امکان انتخاب تصویر پروفایل و نام را می دهد. علاوه بر این می توان تنظیم کرد که چه افرادی بتوانند این موارد را مشاهده کنند. مورد دیگر یک منوی اختصاصی در بخش گفتگو است که اجازه ارسال نسخه استیکر انیموجی ها و مموجی ها را می دهد.

آپدیت اپلیکیشن مپس فرایند تنظیم و مسیر یابی موقعیت های پر استفاده از جمله منزل یا محل کار را ساده تر می کند. کاربران می توانند گروه هایی از مکان هایی که مکررا به آنها در رفت و آمد هستند را ایجاد و تصاویر آنها را پیوست کنند.

اپل سرویس های Find my Friends و Find my iPhone را در یک اپلیکیشن ترکیب می کند.

اپلیکیشن Mail به امکان بی صدا کردن ایمیل های مرتبط با یک شخص، مسدود کردن ایمیل های دریافتی از یک مخاطب و سیستم مدیریت پوشه های ساده تر مجهز می شود.

حالت خواب به طور گسترده در سطح سیستمی پیاده می شود. در نسخه فعلی امکان ردیابی الگوی خواب فراهم شده اما در نسخه جدید این قابلیت با دستگاه های ردیاب دیگر اپل از جمله اپل واچ یکپارچه خواهد شد. علاوه بر این حالت خواب، لاک اسکرین را تیره تر کرده و اعلان ها را غیر فعال می کند.

به روز رسانی اپ هوم به عنوان بخشی از خانه هوشمند این شرکت، بیش از پیش با دوربین های امنیتی یکپارچه خواهد شد و کاربران امکان مشاهده موارد ضبط شده قبلی را خواهند داشت.

اگر کاربر قصد به اشتراک گذاری یک تصویر یا لینک وبسایتی را داشته باشد، رابط کاربری مخاطبانی که کاربر بیشتر با آنها در ارتباط بوده را پیشنهاد می دهد.

اپل در حال آزمایش سیستم مدیریت دانلود خود برای مرورگر سافاری است تا کاربران بتوانند مشابه با کامپیوترها در یک مکان به دانلودها دسترسی داشته باشند. احتمالاً یک سیستم مدیریت دانلود پیشرفته مد نظر است.

آیپد قابلیت های ویژه را دریافت خواهد کرد. از آن جمله می توان به رابط کاربری به روز شده برای چند وظیفه گی و اجرای چند پنجره و ترفندهایی در صفحه هوم اشاره کرد. کاربران همچنین می توانند بین نسخه های مختلفی از یک اپلیکیشن جابجا شوند.

macOS 10.15

اپل قصد دارد در سال جاری میلادی برخی از اپ های ویژه خود برای آیپدها را به مک بیاورد. از مواردی که به آنها اشاره شده اپ Podcasts و نیز اپلیکیشن جدیدی است که حاصل ترکیب Find my Friends و Find my iPhone خواهد بود.

اپ موزیک جدیدی در راه است.

سایر نرم افزارهای ویژه اپل که به مک بوک ها می آیند به این ترتیب هستند: اسکرین تایم، افکت ها و استیکرها برای اپ Messages و اپ Reminders جدید.

واچ او اس 6

اپل، اپ استور را به اپل واچ می آورَد تا ساعت هوشمند خود را بیش از پیش مستقل کند.

به لطف اپ Voice Memos کاربران می توانند با اپل واچ اقدام به ثبت یاداشت صوتی کنند.

اضافه کردن استیکرهای انیموجی و مموجی با قابلیت همگام سازی با آیفون از دیگر موارد خواهد بود.

ساعت هوشمند اپل به اپلیکیشن های Books و ماشین حساب مجهز می شود.

دو اپلیکیشن سلامتی جدید شامل موردی برای یادآوری استفاده از داروها و پایش دوران قاعدگی خواهد بود.

واچ فیس های جدیدی که علاوه بر زمان اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند در راه هستند. از جمله این اطلاعات، قابلیت نمایش میزان باتری وسایل کمک شنوایی و ابزارهای دیگری برای سنجش میزان نویز و اطلاعات باران هستند. واچ فیس هایی با طراحی گرادیان با امکان انتخاب رنگ توسط کاربر هم در نظر گرفته شده اند.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی