لنز هوشمند در چشم سربازان آمریکایی

لنز هوشمند در چشم سربازان آمریکایی

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا (دارپا) بهره گیری از لنزهای هوشمند در چشم سربازان را توسعه می دهد.


چهار‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۲۷۱ بازدید

دارپا برای افزایش توانایی های بصری سربازان، قصد دارد از جدیدترین و به روزترین لنزهایهوشمند استفاده کند. این لنزهای تماسی درحال حاضر منعطف تر از همیشه طراحی شده و مشکل کاهش میزان باتری درآن برطرف شده است. گفتنی است که یکی از بزرگ ترین چالشهای مهندسان IMT Atlantique طی دهه های گذشته،کاهش میزان باتری در لنزهای استفاده شده درچشم سربازان بود. ولی به لطف سعی و تلاش بسیار محققان دانشگاه مهندسی فرانسه درابتدای ماه جاری،نخستین لنز مستقل با یک باتری کوچک ولی انعطاف پذیرطراحی وتولید شد.

این لنز تماسی به لطف یک میکروباتری، نور محیط و نیز اطلاعات و داده های ارسال شده را در برابر چشمان یک سرباز به نمایش درآورده ودیگر با چالشی مانند کاهش عمر باتری مواجه روبرو نمی شود. این لنزهای هوشمند تمرکز بر دو موضوع را برای سربازان راحت کرده و اطلاعات محیط خارج و نیز،هم اطلاعات ارسال شده ازسوی سازمان را به طورهمزمان در برابر چشمان سربازان و نیروهای امنیتی به نمایش درمی آورد. این لنزهای تماسی با داشتندو فیلتر،نور وارد شده ازمحیط بیرونی را از نور منتشر شده از اطلاعات کلاهخود و یا عینک آفتابی سربازان جداسازی کرده و به طور جداگانه وارد مردمک چشم می کند. به این ترتیب سربازان به طور همزمان قادر به دیدن محیط بیرونی و نیز اطلاعات و داده های ارسال شده هستند.

این فناوری ویژگی خاصی را به چشم انسان می بخشد؛ چرا که در وضعیت معمولی چشم قادر به تمرکز واقعی بر دو چیز نیست؛ ولی با کمک این لنزهای تماسی هوشمند این طور اتفاقی رخ داده و چشم قادر به تمرکز بر دو موضوع مجزا می شود. مهندسان فرانسوی اعلام کردند آزمایشهای اولیه برای تولید این فناوری تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته و بعد از آن آزمایشهای بالینی برای ارزیابی نواقص این فناوری آغاز خواهد شد.




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی