رفع مشکل افت سرعت و هنگ و Crash سیستم


  • شرکت رایان نت سهامی خاص
  • ۰۲۱۸۸۶۲۷۵۲۱
  • islamartgallerycom@gmail.com
  • تهران - اقدسیه - نرسیده به مینی سیتی - ضلع شمالی بزرگراه ارتش - جنب بانک پاسارگاد - پلاک ۱۱۳ - طبقه ۴
  • بازدید : ۷۴۸۷

سایت تبلیغاتی

قیمت : مراجعه به سایت


احتمالاً شما هم بارها با افت سرعت کامپیوتر خود مواجه شده اید. معمولاً با گذشت زمان از نصب ویندوز بر روی سیستم رفته رفته از کارایی کامپیوتر کاسته می شود. سرعت بوت شدن سیستم عامل، باز شدن برنامه ها و استفاده از آنها به مرور کاهش پیدا میکند و عملکرد سیستم نسبت به روز های اول افت می کند. موارد زیادی باعث می شود تا نصب مجدد ویندوز را به تاخیر بیاندازیم و با افت سرعت سیستم بسازیم ولی آیا هیچ راهی وجود ندارد تا بدون نصب ویندوز بتوانیم سرعت سیستم خود را افزایش دهیم و مشکلات بوجود آمده در سیستم عامل خود را -حد اقل تا حدودی- برطرف کنیم ؟

صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است.

همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسک.

علاوه بر اینها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌کاربران بر این است که سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.

البته یک نرم‌افزار نمی‌تواند صددرصد فاقد هرگونه مشکل یا باگ باشد، اما مایکروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ های اساسی طراحی کرده‌ است و در صورت بروز مشکلات نیز بسرعت با ارائه اصلاحیه‌ها (آپدیت و بروز رسانی) نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند. در این میان، کاربرانی وجود دارند که مدام با سیستم‌عامل مشکل دارند و بیش از سایر کاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگ کردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممکن است به‌دلایل متعددی رخ دهد.

حتما در این رابطه این ویدئو را مشاهده بفرمایید (مدت زمان 80 ثانیه):
http://www.aparat.com/v/oRL04

جدا از مشکلات سخت افزاری در سیستم، یکی از اصلی ترین دلایل در مورد افت سرعت و هنگ های متوالی سیستم استفاده از نسخه های دستکاری شده و کرک شده از سیستم عامل است، این نسخه ها جدای از ضعف های امنیتی بسیار جدی که برای استفاده کنندگان ایجاد می کنند، نسبت به نسخه های اصلی پایداری بسیار کمتری دارند و اکثرا بعد از گذشت چند روز تا چند هفته از نصب دچار افت سرعت و هنگ های متوالی می شوند، استفاده از نسخه های اصلی و بروز رسانی دوره ای آنها به طور مستقیم از مایکروسافت می تواند نقش بسیار موثری در افزایش بازدهی سیستم و رفع نیاز به نصب های مجدد و اتلاف وقت ناشی از آن باشد، این نسخه ها در مقایسه با نسخه های غیر اصلی و بدون لایسنس از پایداری و سرعت بسیار مناسب تری خصوصا در دراز مدت برخوردار هستند.

معمولا سیستم عامل‌های ویندوزی که برروی رایانه‌ها استفاده می‌شود، از نسخه‌های غیراصلی و غیراورجینال هستند. این موضوع مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری زیادی را به‌دلیل استفاده از کرک و دستکاری ویندوز ایجاد می‌کند، ضمن اینکه اکثر این نسخه‌ها امکان دریافت آپدیت‌ها و پشتیبانی مایکروسافت را ندارند، این مشکلات که حتی با استفاده از بهترین آنتی ویروس‌ها هم حل نمی‌شود، به مرور زمان باعث افت سرعت، هنگ کردن‌های مکرر و ناپایداری سیستم می‌شود.

متاسفانه در کشور ایران که اکثر کاربران رایانه‌های شخصی و سازمانی از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، به دلیل تحریم‌ها، نبود امکانات برای تهیه نرم‌افزارهای اصل، عدم آگاهی از تفاوت نرم‌افزارهای اصلی با غیراصلی و نبود زیرساخت فرهنگی برای پرداخت هزینه بابت کالایی که به راحتی می‌توان آن را با هزینه‌ای ناچیز کپی کرد، موجب شده بخش کثیر کاربران از ویندوز‌های Crack شده و نسخه‌های غیراصلی استفاده کنند.

تفاوت‌های نسخه‌های اصلی ویندوز با نسخه‌های غیراصلی:
- معمولاً Sourceهایی که کاربران توسط آن ویندوز را نصب می‌کنند از منابعی همچون Torrent و یا دیگر سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل‌ها تهیه می‌شود. معتبرترین شرکت‌های داخلی که ویندوزهایی غیراصلی (با منشائی غیر از شرکت تولیدکننده – مایکروسافت) و بدون محدودیت را با قیمتی بسیار پایین در اختیار کاربران می‌گذارند نیز قابل اطمینان نیستند و حتی اگر ادعایی بر «Untouched» بودن آن کنند، نمی‌توان از دستکاری‌نشده بودن آن سورس‌ها اطمینان حاصل کرد.
- رفع محدودیت‌های ویندوزها معمولاً توسط اجرای فایل‌های Crack تولیدشده توسط افرادی ناشناس صورت می‌پذیرد؛ اجرای فایل‌های Crack دروازه‌ای همیشگی در کامپیوتر به روی آن افراد باز می‌کند که نرم‌افزار امنیتی و آنتی‌ویروس نیز نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند.
- استفاده از Windows Update که مایکروسافت روزانه و یا هفتگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار حائز اهمیت است و نه‌تنها ایرادهای شناسایی‌شده ویندوز را برطرف می‌کند، بلکه امکانات جدید و به‌روزرسانی‌های مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیگر مزایای استفاده از نسخه اصلی ویندوز:
• پایداری بیشتر در مقایسه با نسخه‌های جعلی
• امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات
• امکان دریافت به‌روزرسانی‌ها به صورت واقعی
• پشتیبانی مایکروسافت
• امکان استفاده همیشگی از جواز ویندوز
• دریافت نرم‌افزارهای کاربردی از مایکروسافت که نیاز به ویندوز اصل (Windows Genuine) دارند
• توانایی تشخیص و عیب‌یابی به وسیله مرکز اعمال Action Centerبدون نیاز به تعویض‌های مکرر سیستم عامل نسبت به نمونه کپی
• افزایش کارآیی و سرعت رایانه

از جمله معضلاتی که برای شرکت‌هایی همچون مایکروسافت در ایران وجود دارد، مشکل فقدان یک نمایندگی رسمی برای فروش محصولات آنها به شکل قانونی و رسمی است. این امر موجب آن شده که نه‌تنها بازار محصولات این شرکت‌ها در ایران از دست برود، بلکه سالانه مبالغ بسیار زیادی را به دلیل استفاده غیرقانونی از محصولاتشان متضرر شوند.

این موضوع فضا را برای سودجویی برخی شرکت‌ها و افراد فراهم کرده تا با عرضه محصولات به ظاهر اصلی (و بعضا در جعبه و بسته‌بندی مشابه و حتی همراه با هولوگرام شرکت تولیدکننده) در بازار و سایت‌های اینترنتی اقدام به کلاهبرداری و یا سوءاستفاده از عدم اطلاع افرادی کنند که قصد بهره‌مندی از مزایای نسخه‌های اصلی را دارند و دلیل این مسأله عدم آشنایی خریداران سازمانی و شخصی با نحوه استعلام لایسنس (نسخه اصلی) خریداری‌شده از شرکت تولیدکننده (و نه فروشنده) به طور مستقیم است.

این موضوع در فروش محصولات اصلی مایکروسافت در بازار‌های غیررسمی، فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی به دفعات مشاهده شده، به نحوی که نسخه‌های کرک‌شده در قالب جعبه‌های اصلی با حاشیه سود بسیار بالایی برای فروشگاه‌ها در بازار عرضه می‌شوند.

در برخی موارد نیز لایسنس‌های موقت یکساله و یکبار نصب (فعالسازی) به عنوان نسخه اصلی مادام‌العمر به مشتری ارائه می‌شوند. جالب‌تر آنکه بعضا اسم و نام هیچ شرکتی در پشت این جعبه‌های چاپ‌شده در ایران وجود ندارد و این موضوع امکان هر گونه پیگیری و دریافت پشتیبانی را از خریدار سلب می‌کند.

برخی از این نسخه‌ها با شبیه‌سازی قسمت فعال‌سازی ویندوز و ارائه دیسک‌های دستکاری‌شده و کرک‌شده امکان تشخیص را از کاربر می‌گیرد، در حالی که لایسنس‌های این بسته‌ها برروی دیگر دیسک‌های کرک‌شده قابل فعالسازی نیستند.

شرکت رایان‌نت سهامی خاص (نمایندگی رسمی آی‌تی ریسرچز) به عنوان همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران لایسنس‌های اصلی تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت شامل سیستم عامل‌های ویندوز و مجموعه آفیس و همچنین نرم‌افزار‌های تخصصی و سازمانی مایکروسافت مثل ویندوز سرور و ویژوال استودیو را بدون واسطه ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است که تنها چند دقیقه بعد از سفارش، محصول خریداری‌شده تحویل می‌شود که این محصولات با پشتیبانی و گارانتی اصلی مایکروسافت بوده و همگی قابل استعلام از مایکروسافت هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده جزئیات محصولات و آشنایی بیشتر به وب سایت شرکت مراجعه کنند.

شرکت رایان نت سهامی خاص
نمایندگی رسمی و انحصاری IT Researches در ایران
021284282

اطلاعات بیشتر:
http://www.itresearches.ir/دلیل-اصلی-افت-سرعت-و-هنگ-کردن-های-سیستم-عامل-های-ویندوز-781-و-10



سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی