تست ضخامت سنجی و هیدرواستاتیک دیگ بخار و بویلر


  • سازه نیرو
  • ۰۲۱۶۶۱۳۴۳۹
  • info.sazehniro@gmail.com
  • تهران
  • بازدید : ۴۱۱۸

سایت تبلیغاتی

قیمت : رقابتی


تست ضخامت سنجی و هیدرواستاتیک دیگ بخار و بویلر(سیستمهای تحت فشار)

شرکت سازه نیرو با اخذ پروانه صلاحیت مشاوره حفاظت فنی و خدمات ایمنی در رشته ایمنی دیگهای بخار و ظروف تحت فشار از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت ایمنی و بهداشت کارآماده صدور تاییدیه وزارت کار و توانایی ارایه خدمات مرتبط با تکیه بر پرسنل مجرب و دارای تجهیزات تخصصی لازم با آخرین استانداردهای ملی و بین المللی به شرح زیر را دارد.
ـ تست هیدرواستاتیک دیگ بخار
ـ تست ضخامت سنجی دیگ بخار
ـ آماده سازی دیگ های بخار و بویلر جهت تست
ـ تست هیدرو استاتیک و ضخامت سنجی انواع مخازن تحت فشار و دیگ های بخار و ظروف تحت فشار

به علت خطرات احتمالی انفجار و ترکیدگی دیگهای بخار و جلوگیری از خسارت وارده دیگهای بخار حداقل یکبار در سال بایستی مورد بازرسی فنی قرار گیرد. در پروسه بازرسی فنی ابتدا دیگ بخار و ظروف تحت فشار از مدار خارج شده و پس از عملیات آماده سازی، ابتدا تست ضخامت سنجی دیگ بخار انجام می گیرد تا مقاومت قسمت های مختلف دستگاه بر اساس فشار داخلی سنجیده شود. پس از ضخامت سنجی دیگ بخار برای تست هیدرواستاتیک دیگ بخار حدود یک و نیم برابر فشار کاری توسط پمپ تست هیدرواستاتیک آزمایش می شود. در مرحله بعدی شیرهای اطمینان دیگ بخار مورد بازرسی قرار می گیرد و پس از اطمینان از عملیات فوق تست گرم شامل بررسی فشار سویچ ها، مشعل ها، لِول سنج ها و کلید های کنترل کننده انجام می گیرد. چنانچه موارد فوق مورد تایید باشد و در مشاهده عینی نیز اشکالی دیده نشود تاییدیه کتبی (گواهینامه تست هیدرواستاتیک و پلاک مخصوص) صادر می گردد. توضیح اینکه عملیات آمادی سازی برای دیگ های بخار، فایرتیوب، واترتیوب های بخار اشباع و یا خشک دارای سوپر هیتر می تواند بر عهده کارفرما باشد و یا اینکه پیمانکار انجام دهد و هزینه آن بر حسب ظرفیت و نوع دستگاه تعیین می گردد.

تست هیدرواستاتیک :

تست هیدرواستاتیک دیگ بخار حداقل هر سال یکبار باید توسط شرکت های مورد تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صلاحیت تست دیگ های بخار صورت گیرد. یکی از الزامات آئین نامه ایمنی دیگ های بخار است.

ضخامت سنجی دیگ های بخار:

یکی از آزمایشات سالیانه ضخامت سنجی دیگ های بخار و ظروف تحت فشار است که در مورد دیگ های بخار معمولا پس از عملیات تست هیدرواستاتیک انجام می شود. ضخامت سنجی به وسیله دستگاههای آلتراسونیک انجام می گیرد.

برچسب‌ها: دیگ بخار, تست دیگ بخار, تست ضخامت سنجی, تست هیدرواستاتیک, بیلر



سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی