کاست رادیولوژی /شرکت طب و تصویر پیشرو


  • غلامحسین فلاح نیا
  • ۰۲۱۸۸۸۰۰۴۸۸
  • tebtasvirpishro1@gmail.com
  • تهران خیابان کریم خان خیابان آبان جنوبی کوی اردشیر ارشد بن بست شادی پلاک ۴ واحد۱
  • بازدید : ۳۹۷۹

سایت تبلیغاتی

قیمت : تماس با شرکت


کاست رادیولوژی :
در سیستم های رادیوگرافی سنتی ( رادیوگرافی به کمک فیلم ) جهت جابجایی و قرار دادن فیلم در محل مناسب ( در داخل بوکی ) از کاست های رادیولوژی – x ray film cassette - استفاده می شود این کاست ها در انواع و سایز های مختلف متناسب با سایز فیلم رادیوگرافی طراحی می شوند
کاست رادیولوژی از یک فریم فولادی ( فولاد ضد زنگ ) و یا آلومینیوم ساخته می شود که بسته به نوع و کاربرد رویه آن از جنس آلومینیوم یا فیبر کربنی و ... خواهد بود .در این میان کاست با رویه فیبر کربنی کمترین میزان جذب اشعه را داشته و در نتیجه شدت پرتو منتشر شده از تیوب را می توان بدون کاهش کیفیت و میزان تاثیر اشعه بر روی فیلم کاهش داد .
از نکات مهم در طراحی کاست رادیوگرافی :
● طراحی رویه کاست به گونه ای که سطحی کاملا هموار و یکنواخت داشته باشد .
● از استحکام مکانیکی مناسبی در برابر ضربه برخوردار باشد تا پرتوکار بدون هیچ نگرانی از آسیب دیدن کاست آنرا جابجا نموده ٬ از آن استفاده نماید .
● از آنجا که استاندارد خاصی جهت طراحی قفل کاست ها وجود ندارد لازم است قفل به گونه ای ساخته شود که بتوان آنرا براحتی در محیط تاریکخانه باز و بسته نمود علاوه بر آن قفل باید درب کاست را بخوبی Lockنماید تا از تماس نور به فیلم و ورود گرد و غبار به داخل کاست جلوگیری شود .
● جهت ثبت مشخصات بیمار بر روی فیلم ها باید قسمتی از فیلم در داخل کاست رادیولوژی از تابش حفظ شود لذا معمولا ناحیه ای از کاست که نوار پایین فیلم را احاطه نموده توسط لایه ای سربی ٬ از تابش اشعه دور می ماند .
● در برخی از انواع کاست های یکطرفه جهت جلوگیری از تابش مجدد اشعه ( پرتو های منعکس شده ) به فیلم ٬ سطح زیرین را با لایه نازکی از سرب پوشش می دهند بدین ترتیب میزان پرتوهای منتشر شده از انتهای کاست به میزان زیادی کاهش می یابد .
در انواع دستگاه های ماموگرافی و OPGاز چنین مکانیزمی استفاده می شود لذا طبق کاتالوگ این دستگاه ها ٬ جهت حفاظت در برابر پرتوهای منتشر شده استفاده از یک پاراوان سربی کافی خواهد بود .

وظایف کاست رادیولوژی :
● جلوگیری از تماس فیلم با نور و ایجاد fogبر روی آن
● جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل کاست و صفحات تشدید کننده .
● حفظ صفحات تشدید کننده و افزایش عمر مفید آنها .
● ایجاد محیطی مناسب جهت تماس صفحات تشدید کننده و فیلم رادیولوژی .




سقف کاذب - شرکت طراحی سایت - دیوارپوش پی وی سی